Inlägg från: SilentStar |Visa alla inlägg
  • SilentStar

Katastrof=(

Fy vad omogen han verkar! Varför skulle han ta livet av sig för att du är gravid?! Fy vad arg jag blir!

Jag kan lova dig att han inte kommer ta livet av sig för att du är gravid, han bara hotar med det för att få dig att göra som han vill

Hoppas du gör som ditt hjärta väljer, det är det som är viktigast. Men sen ska du även fundera på om du vill ha barn med denna kille..han verkar inte ha alla hemma tyvärr..

• SilentStar

Ingen som ger killen "skulden", me nhan har haft sex oskyddat och varit medveten om "risken" att bli med barn. Men nu när det blivit ett plus så vill han att tjejen ska göra abort, vem haar rätt i denna situation, han eller hon? *Arg*

Em00 skrev 2008-03-07 16:36:51 följande:
    Konstigt att det alltid är killen som får skuldennär en tjej blir med barn.Alltid.
  • SilentStar

Varför ser du bara det "fina" hos din sambo i allt detta?
    Vad är det för fint med att han försöker pressa dig till en abort du inte vill göra? Ta dig i kragen TS och gör det som är rätt FÖR DIG, inte för honom!

Anonym skrev 2008-03-07 19:24:23 följande:
    Jag ska ta och ringa BM på måndag eller tisdag, när jag känner jag kan. Måste ha nån att prata av mig med, någon som kan ge råd om hur jag ska göra...Mår inte bra alls nu. Varken jag eller sambon. Vilken katastrof det blev, verkligen=( Tragiskt... Över ett nytt fint liv som är en blandning av min fina sambo och mig. Kan något bli finare? Och han vill inte ha det? Klart som fan man sörjer då...=(
  • SilentStar

Absolut, men tjejen är ju villig att ta sitt ansvar nu, vilket killen INTE är (i detta fallet alltså). Därför ser jag till tjejens fördel i denna tråden.

Jag tycker också det är dumt att killar automatiskt tror att man ska göra abort om man skulle bli gravid, det är nåt jag upplyst alla mina sexpartners om..blir det ett plus så blir det ingen abort!

Anonym skrev 2008-03-08 13:10:47 följande:
    ja men hon har ju varit lika medveten om risken som honom?? då kunde man ju sagt "bara så du vet så behåller jag om jag blir med barn nu"...o vägrar han fortfarande ha kondom då, så är det sin sak...men då har hon ju gjort allt hon kan iallafall. Tycker det där e en sak man får göra upp om med sin partner...jag har använt p-piller i mina förhållanden, och sagt att "OM jag trots det skulle bli gravid skulle jag göra abort", så är vi på det klara med det o så behöver ingen bli "lurad" eller få nån skuld. hade jag däremot sagt att "om jag blir gravid trots mina p-piller så kommer jag behålla" och han ändå inte velat använda kondom, då hade han ju fått ta konsekvensen. Problemet tror jag är, att många killar tar för givet att deras tjej skulle göra abort om hon blev gravid, utan att fråga om saken först...antingen kan ju han fråga eller så kan hon upplysa honom. bådas ansvar, bådas beslut.
Svar på tråden Katastrof=(