Absolut, men tjejen är ju villig att ta sitt ansvar nu, vilket killen INTE är (i detta fallet alltså). Därför ser jag till tjejens fördel i denna tråden.
Jag tycker också det är dumt att killar automatiskt tror att man ska göra abort om man skulle bli gravid, det är nåt jag upplyst alla mina sexpartners om..blir det ett plus så blir det ingen abort!
Anonym skrev 2008-03-08 13:10:47 följande:
ja men hon har ju varit lika medveten om risken som honom?? då kunde man ju sagt "bara så du vet så behåller jag om jag blir med barn nu"...o vägrar han fortfarande ha kondom då, så är det sin sak...men då har hon ju gjort allt hon kan iallafall. Tycker det där e en sak man får göra upp om med sin partner...jag har använt p-piller i mina förhållanden, och sagt att "OM jag trots det skulle bli gravid skulle jag göra abort", så är vi på det klara med det o så behöver ingen bli "lurad" eller få nån skuld. hade jag däremot sagt att "om jag blir gravid trots mina p-piller så kommer jag behålla" och han ändå inte velat använda kondom, då hade han ju fått ta konsekvensen. Problemet tror jag är, att många killar tar för givet att deras tjej skulle göra abort om hon blev gravid, utan att fråga om saken först...antingen kan ju han fråga eller så kan hon upplysa honom. bådas ansvar, bådas beslut.