• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym (mamma3)

Kan ju säga det att dom flesta killarna får panik när det inte är planerat,mitt första barn var så,vi var 23 år och killen sa till mig om ett halv år kan vi skaffa,han ville o krävade att jag skulle göra abort.jag gjorde det inte. Han älskar barnet jätte mycket o han flyttade inte som han oxå sa att han skulle. Sen har jag fått nu mitt tredje med en annan kille. Han hade panik,jag gjorde abort för hans skull 2 g¨nger för att han mådde riktigt dåligt. Men sen ett halvår senare ville han ha barn.så vi vart gravid och han fick panik även denna gång. Men denna gång sa jag ifrån ,killar får panik så är det helt enkelt.. lycka till. det ordnar sig

Anonym skrev 2008-03-02 06:35:44 följande:
    Grejen är att han är absolut inte hetsig eller elak när han säger så. Han kramar om mig och säger han kommer inte klara det. Han är väldigt deppig över detta, absolut inte arg eller sur på mig eller något. Han skulle bara bli så lessen om jag behåller barnet, just för han känner sig inte redo att bli pappa.Måste man känna sig redo? Måste hela livet vara välplanerat?Sen velar han en del om han ska plugga på annan ort eller ej. Och som det låtit på honom så måste det bli av, om ca 1,5 år.Men mitt liv då? Jag är färdig för barn. Vill inget annat! Ska jag ta bort det då för han inte är redo? vad ger mest lycka? Ett barn eller en abort?Fan vem ska prata om allt detta för honom nu då=( jag blir bara stum och lessen när vi börjar prata om det här=(
  • Anonym (mamma3)

Tyvärr så får man panik oavsett vilken ålder man är i när man blir oänskad gravid.Men killar får ofta panik.min kille fick det även denna gång fast då planerade vi detta barn. men de släppte sen för honom.Även om det dröjer så.. Men det är erat beslut och det är ni som känner eran sambo bäst.. lycka till du med
    Anonym (vet) skrev 2008-03-02 10:59:20 följande:

Jag lider så med dig TS...Sitter i samma situation som du. Killen är inte redo, men jag vill så innerligt behålla. Dock är vi några år äldre än er + att jag har ett barn redan.Många tycker att man självklart ska lyssna på killen, andra tycker att man bara ska lyssna på sig själv.Men valet är inte lätt när man inte är överens och när man inte sitter/aldrig suttit i samma sits själv!Jag har vetat en vecka att jag är gravid nu och har verkligen önskat och hoppats att killen ska känna att han vill, men han verkar ha bestämt sigSjälv har jag tappat gnistan till allt och vet inte hur jag ska gå vidare i det här och hur jag ens skulle kunna ta bort något som jag så länge drömt omFinns här om du vill bolla tankar och prata lite. Sköt om dig nu
  • Anonym (vet)

Anonym (mamma3)
    Jo det är väl så att dom får panik, vet ju hur det var med mitt barns far från början, men han börja väl inse efter ultraljudet då att han ändrat sig lite. Dock va han ganska kall mot mig, men jag vaknade ofta på nätterna av att han låg och prata med bebisen i magen

Så jag vet ju att det går, men även finns rädslan där över att han kan ju välja att lämna mig och mitt nuvarande barn och då står jag där gravid och ensam

Usch valet är inte lätt. Tänk om någon annan kunde välja åt en nu och säga att det här är verkligen rätt istället för att behöva må dåligt

Drömmer ju och hoppas än att han ska ändra sig, men kanske förjäves

• Anonym (?)

Varför skyddade ni er inte när ni visste att han absolut inte ville bli pappa. Som jag förstod det så sa han det redan ett halvår innan. Menar inte att skuldlägga dig, men jag undrar bara. Han verkar vara en go kille på din beskrivning, men självmord låter drastiskt. Hoppas det går bra för er båda o lycka till!

• Lajkie

Hejsan.

Jag förstår att det känns jobbigt just nu, men tror du inte din sambo hinner ändra uppfattning tills barnet ska födas ?
    En kvinna blir ju mamma när hon får reda på graviditeten och en man blir oftast inte pappa på riktigt förräns vid förlossningen.. känslomässigt alltså.

• Lajkie

Sen, jag är 21 år och blev gravid när jag var 19 ! Livet är inte slut efter att man fått barn ! Man kan fortfarande umgås med vänner och göra samma saker som innan !

• Anonym

Aldrig att jag hade gjort abort för en killes skull.Vill man int ha barn,får man se till o skydda sig.
    De där löjliga beteendet kan han ju använda när som helst för o få sin vilja fram.
    Jag hade visat honom dörren.Psykiskt utpressning,fy f*n.

• miniliten

jag har en kompis som gått igenomprecis samam som dej nu TS jag var där i såg henne gå igenom allt detta... hon gjorde aborten för hans skull, enligt hans önsemål, men hon kom aldrig över det, dom är idag inte tillsammans längre.....

sybloggen liemel.blogspot.com/ kika in =)
  • Anonym (Bubbas)

Jag skulle aldrig vilja föra ett barn in i världen om inte båda parter kände att det verkligen var vad de ville. Jag är visserligen lite gammalmodig kanske, men jag vill verkligen satsa på en bra start och en bra fortsättning för min bebis under rätt förutsättningar, ekonomi eller bil går alltid att ordna upp efteråt också, men ett förhållande som inte är moget kan ju visst självklart mogna med tiden men det är inget man kan 'förlita' sig på, För mig känns det viktigt att pappan vill ha barnet lika mycket som jag eftersom det är ett beslut man tar för livet och inte bara för mig utan för killen också, Det handlar inte om en opel eller volvo som man kan sälja om ett par år om man är missnöjd utan det handlar om ett liv som kommer att finnas där även om förhållandet inte fungerar mellan mamma och pappa.
    Och förlåt för att detta inte riktigt till 100% hör till topicen, men jag måste få säga att jag verkligen är less på alla moraltanter som pratar om killens ansvar till skydd, tjejen kan använda p-piller som missats, kondomen kan spräckas och folk blir gravida trots p-stavar.. Sånt händer.
    Jag tycker synd om killar.. De blir alltid påhoppade som om de vore 'the bad guys' och de förväntas ta ansvar om tjejen slarvat med p-piller och blir gravid, annars är de skitstövlar. Vem är den riktiga skitstöveln egentligen?

• Rosenöga

Undrar varför din kille har sex över huvud taget om han säger att det kan kosta honom livet.

Anonym (?) skrev 2008-03-02 11:32:00 följande:

Varför skyddade ni er inte när ni visste att han absolut inte ville bli pappa. Som jag förstod det så sa han det redan ett halvår innan. Menar inte att skuldlägga dig, men jag undrar bara. Han verkar vara en go kille på din beskrivning, men självmord låter drastiskt. Hoppas det går bra för er båda o lycka till!
    Jag undrar var det står att de inte skyddat sig? Det har jag missat i så fall.
Svar på tråden Katastrof=(