• Anonym

Bisexuell

Jag undrar om det är någon mer blivande eller någon annan mamma som är bs här inne?
    Jag är det och jag srr inget hinder i det..jag var mest nyfiken!
    Jag är gift med världens underbaraste man och vi ska ha ett barn i oktober.. men man kan inte rå för att tjejer också är underbara! *ler*
    Jag visste inte under vilken rubrik jag skulle välja men..

Svara gärna! :)

• Svar på tråden Bisexuell
  • ROKA

åfan!
    Jag å de alla manliga vänner jag pratar med tänder inte tex på män som har samlag mm med varandra.
    så olika man kan vara

• cariny

Kan bero på att killar ser så roliga ut nakna. haha

• Anonym

Svar till Anonym ovan (om vilket kön man föredrar).

Många av de bisexuella som främst är tillsammans med de av motsatt kön tenderar att umgås i heteronormativa kretsar, och är därför sällan öppna med sin bisexuella läggning, utan ses istället som "Hetero"

På samma sätt "försvinner" lätt bisexuella som främst har samkönade förhållanden, så de tvingas umgås i en homonormativ miljö, där det ibland (ofta) ses som "konstigt" att vara bi, och ses därför som "Homo"

Generellt har folk en förmåga att snabbt adaptera till den syn andra har av en, och om man heller inte byter umgängeskrets finner man således sällan en partner av samma/motsatt kön...

/ humla

• Anonym

Aah, ja det har du nog rätt i ja!

• milla85

Jag är BS och står för det . jag och min sambo Henrik ahr en som på 1 år.. sambon vet naturligtvis att jag är BS och tycker bara att det är kul! tycker det är bättre om man har trekant med två tjejer..:) Får ursåkta men jag är lite av en öppen människa när det gäller sex och läggningar. tycker inte att något är fel inom det(förutom, barnporr, djursex osv.. )

Puss å kram

• cariny

Tycker fortfarande att gruppsex inte har med bisexualitet att göra. Alls.
    /Ej monogamt försvagad bs

• Lamia

För min del får man väl syssla med precis vad man vill, men jag måste instämma med Cariny, jag kan inte fatta denna koppling mellan sexuell läggning och trekant, merkant
    och andra sexuella experimentella yttringar....

• Anonym

Jag vet inte om jag kan kalla mig bi...
    Kan mycket väl tycka en tjej är fin / snygg/ attraktiv...
    Har haft 6 med en tjej och det var jättemysigt.. Fast jag har aldrig haft känslor för en tjej på det sättet,....

hmm...

Det kanske är som många skrivit, att man blir kär /får känslor för en person och inte för ett kön.....

• Enslingen

Wiiii jag har kommit ur garderoben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Berättade för min man i går !Gud vilken lättnade!

Vi pratar om att ha 3 kant men fasen svårt vi känner ingen som kan tänkas att "ställa upp"
    Hur bar ni er åt när ni hittade en 3 partnern????????

• Anonym (osäker)

Jag tror att jag lever med en man av många orsaker (jag är kvinna), han är världens underbaraste man, en sån alla önskar sig till som pappa till sina barn.
    Så kärlek har inget med könet att göra för mig. Men jag tror sexualitet har det, är rädd.
    Jag kanske är bi, men isådana fall dras jag mycket mer till de med samma kön. Jag vet inte för att jag inte har haft en sexuell relation med en kvinna.

• Lamia

Till Anonym ovan

Jag tror att det här med (bi)sexuallitet inte alltid är så enkelt.
    Å ena sidan kan det kännas bra att veta vilken "grupp" man tillhör,
    men det kan också kännas förvirrande att behöva delas in i fack.
    Jag tror att man kan vara tex. Bi_emotionell_ och Homo _sexuell_, altså ha förmågan
    att bli kär i, älska det motsatta kön, men sexuellt dras till samma kön.
    Är det så du kanske är/känner?

• Anonym (osäker)

Jag tror det är tvärtom, att jag sexuellt dras mycket mer till motsatt kön men emotiollt till båda eller kanske mer till män där?
    Är ganska ung än (hoppas jag) och har inte ens reflekterat över varför jag inte gillar snoppar innan. Det har inte funnits i tanken att man kan leva med en kvinna, jag har bara följt strömmen utan att tänka. Jag har trott att jag inte tänder lätt på män (kan alltså tända men absoult inte på deras kön) är för att jag vart med om övergrepp. Men nu har det alltså blivit väldigt förvirrat hos mig då jag inte tycker de är attraktiva mellan benen. Eller det kanske andra inte heller tycker?
    Men kan finna både manliga och kvinnliga kroppar vackra och sexiga.
    Bäst är nog om man struntar i etiketter och bara får vara men ändå vill jag ju veta, vad är jag?

• Anonym (Kille)

Förlåt om jag kapar tråden lite damer :) 
    Läst era svar om att ni får träffa andra kvinnor vid sidan om osv. 

Då kom en nyfiken fråga. Vad skulle ni tycka om eran man var Bi och ville ibland träffa en man vid sidan om eller inkludera en BS kille? Skulle ni vara ok med det också? 

• Anonym (bs man)
    Anonym (Kille) skrev 2024-10-01 06:24:04 följande:

Förlåt om jag kapar tråden lite damer :) 
    Läst era svar om att ni får träffa andra kvinnor vid sidan om osv. 

Då kom en nyfiken fråga. Vad skulle ni tycka om eran man var Bi och ville ibland träffa en man vid sidan om eller inkludera en BS kille? Skulle ni vara ok med det också? 

Jag gissar att en majoritet av män skulle vara ok med att deras kvinnliga partner skulle vara bisexuella och tycka det var rätt spännande. Medan en ännu större majoritet av kvinnor skulle äcklas av och vägra acceptera att deras män var bisexuella.

Varför det är så kan man ju undra över.
Svar på tråden Bisexuell