• Anonym

Bisexuell

Jag undrar om det är någon mer blivande eller någon annan mamma som är bs här inne?
    Jag är det och jag srr inget hinder i det..jag var mest nyfiken!
    Jag är gift med världens underbaraste man och vi ska ha ett barn i oktober.. men man kan inte rå för att tjejer också är underbara! *ler*
    Jag visste inte under vilken rubrik jag skulle välja men..

Svara gärna! :)

• Svar på tråden Bisexuell
  • Lamia

Jag finns och har samma nick på QX

• Anonym

Men du anonym med långa inlägget! Jag skulle _aldrig_ vilja ha sex med min kille _och_ en tjej!
    För mig handlar då bisexualitet om att jag endera blir _kär_ i en man _eller_ en kvinna, men en i taget.

Är det ngn oskriven regel att om man är bi gillar man 3kant? Eller måste man vara med både en man och en kvinna samtidigt?

Är det bara jag som är "normal" och har _ett_ förhållande i taget?

• Anonym

Min sambo har vart me nårra ggr när vi har träffat tjejer ihop...men helst vill jag träffa tjejer själv, och det har han inga problem med.. :)
    Så länge det är bra på bägges villkor så tycker jag att det är oki..det är ju upp till var och ens förhållande.. ycker jag.
    Jag är också me på QX.. Nike Lola heter jag där.. om nån undrar *s*

• Anonym

svar till inlägg nr:2991332

Hej
    Jag tror du bladar ihop förhållande med en krydda i sexlivet. det är ju upp till varoen hur man vill ha sitt sexliv.....du pratar ju om hur man skall leva till vardags, håller med dig jag lever oxå bara med en i taget.

Jag menar inte att bara för man e bi att man gillar 3kanter.....jag tror snarare att vi tjejer kan vara bi på olika sätt endera är man bi eller så är man bisexuell, jag tillhör kategorin bisexuell då jag inte skulle vilja leva tillsammans med en tjej men jag tycker tjejer är sexiga och tänder på dem sexuellt. Jag blir aldrig kär i en tjejer men däremot i killar, men jag känner mig attraherad av tjejer.....tror att de finns många som jag, som bara känner sig fysiskt attraherade.

Vi andvänder ju detta som en krydda i vårat sexliv, där vi alla får ut vad vi vill ha på gemensamma villkor.
    Enbart att vara med en tjej skulle inte tillfredställa mig helt, på detta sättet får jag ju lite av det andra någon gång ibland och detta passar oss jätte bra......är jag onormal då!!!!!

• Erica27

Nej, du sistnämnda, du är inte onormalt. Jag fungerar exakt likadant, och jag är normal Vi träffar både extratjejer och extrakillar, eftersom det är en krydda i sig. Att vara tre är underbart.

• Anonym

Jag är anonym 2991332

Tittar på Extreme Makeover så det blir ett kortissvar nu.

Är det ngn skillnad på bi och bisexuell alltså? Är inte det ena en förkortning av det andra?
    För mig är man _bara_ "experimentell" -Heter det så?- om man vill ha 6 med tjejer, bisexuell är om man både vill ha 6 _och_ blir kär i tjejer.

I stort sett alla har nog fantiserat om 6 med en av samma kön, men för mig är det inte att vara bi/bisexuell i alla fall.

Menade inte normal så, mer "normal"

• Lamia

Anonym 3004444

Jag tänker nog som du.
    Man behöver inte vara bisexuell bara därför man kan tänka sig att ha sex med tjejer/kvinnor....
    Känner man inte att man kunde tänka sig att dela sitt liv med en kvinna - på samma villkor som en man - om man bara ser det som en krydda, eller nåt som man "tänder" på, så kanske man i stället är heteroexperimentell?
    (och det kan man väl vara? )
    Jag är själv homosexuell,(men jag skriver ändå ) och jag tycker det läggs så stor vikt på det sexuella här....
    Det sexuella är viktigt, men det viktigast i ett stadigt förhållande måste väl ändå vara att man själsligen "klickar" med varandra, att man har en grund att bygga på som håller i vardagen. Därav mitt resonemang ovan.

• blip

bi är en förkortning på bisexuell...

verkar vara nån slags missuppfattning här...

att kunna släta av det motsatta könet
    är nomalt, även för heterosexuella...

bisexuella kvinnor kan bli KÄRA i bägge könen...

• cariny

Men för fan. Bi eller bisexuell. Samma sak.

Bisexuell bör man inte kalla sig om man bara är experimentell inom sex.

Bisexualitet är en SEXUELL LÄGGNING, vilket betyder att man attraheras OCH förälskar sig i personer av båda könen.

Alla som kallar sig "bi" för att de gillar tjejsex eller trekanter bör tänka om. Ni förstör för oss bisexuella anser jag.

Och med det menar jag inte att det är fel att experimentera, MEN att det inte är samma sak som att vara en bisexuell person.

Det är väldigt MODERNT att kalla sig för bi. Men det förändrar inte det fakta att endast ca 5-7% av befolkningen är homo/bi. PÅ RIKTIGT.

Svar på tråden Bisexuell