• Lamia

Bisexuell

Jag är homosexuell, men levde en period i ett heterosexuellt förhållande och fick barn.
    Jag ser det är fler här som berättar att deras men tycker att det är okej att vara otrogen om det är med en tjej.
    Jag är klar över att många killar tänker så, men det får mig att undra -
    tycker de att kärlek eller sex mellan kvinnor inte är "på riktigt", för de skulle väl knappast tycka likadant om det var en kille......

Varför vill man ha både och - samtidigt?
    Om man är tillsammans med en människa som man älskar - vill man verkligen dela sin kropp med ytterligare en människa?
    När man älskar med någon är det ju som man ger en del av sig själv.
    Jag älskar en människa, inte ett kön (även om jag dras till kvinnor).

Detta är inte menat som nåt påhopp på någon, jag fick bara en massa tankar när jag satt och läste här

• Lamia

Jag finns och har samma nick på QX

• Lamia

Anonym 3004444

Jag tänker nog som du.
    Man behöver inte vara bisexuell bara därför man kan tänka sig att ha sex med tjejer/kvinnor....
    Känner man inte att man kunde tänka sig att dela sitt liv med en kvinna - på samma villkor som en man - om man bara ser det som en krydda, eller nåt som man "tänder" på, så kanske man i stället är heteroexperimentell?
    (och det kan man väl vara? )
    Jag är själv homosexuell,(men jag skriver ändå ) och jag tycker det läggs så stor vikt på det sexuella här....
    Det sexuella är viktigt, men det viktigast i ett stadigt förhållande måste väl ändå vara att man själsligen "klickar" med varandra, att man har en grund att bygga på som håller i vardagen. Därav mitt resonemang ovan.

• Lamia

För min del får man väl syssla med precis vad man vill, men jag måste instämma med Cariny, jag kan inte fatta denna koppling mellan sexuell läggning och trekant, merkant
    och andra sexuella experimentella yttringar....

• Lamia

Till Anonym ovan

Jag tror att det här med (bi)sexuallitet inte alltid är så enkelt.
    Å ena sidan kan det kännas bra att veta vilken "grupp" man tillhör,
    men det kan också kännas förvirrande att behöva delas in i fack.
    Jag tror att man kan vara tex. Bi_emotionell_ och Homo _sexuell_, altså ha förmågan
    att bli kär i, älska det motsatta kön, men sexuellt dras till samma kön.
    Är det så du kanske är/känner?

Svar på tråden Bisexuell