Jag citerade ditt inlägg och jag svarade på det. Förklara gärna vad jag missuppfattat, för tro mig -jag läste vad du skrev.
Har du inte läst i tråden? Flera olika människor i tråden skriver att de nyttjar fosterdiagnostik för att förbereda sig om det skulle vara så att det fanns en avvikelse. Tyvärr får dessa inte ens ett gensvar eller ett "hurra".
Mångfald finns ju och kommer att fortsätta finnas. Denna "häxjakt" jag läst om här i tråden och på andra sajter, tycker jag oftast bedrivs mot mamman som genomgår aborten, inte mot mamman som väljer att behålla barnet.
Fri abort är något jag förspråkar, för vem är jag att säga vilka foster man får och inte får ta bort. Jag skulle aldrig säga till en kvinna att hon är fördomsfull och okunnig för att hon väljer att abortera ett foster med en kromosomavvikelse. Aldrig.
LILLABUNNY2 skrev 2007-12-30 15:08:10 följande:
Tydligen kom inte dett med imitt tidigare inlägg märkligt men men ,Svara dig MILF .Jag tycker du ställer dig konstigt till svars mot mig då jag bara undrade vad homemade tyckte att världen blev vacker av ?En simpel fråga och undran,om man läser mina inlägg lite nogare så slipper man missuppfatta saker och ting.
Tycker det är synd att i diskutioner runt fosterdiagnistik oftast handlar om att man ska kunna sålla bort de "defekta"barnen,har aldrig hört i en debatt att det är bra för att då kan föräldrar få förbereda sig ifall de får ett barn med lite av det extra.
Sedan har det diskuterarts mycke om att de belastar samhället mm.Tycker bara att det är synd att vårt samhälle ska byggas upp på perfektionisim och inte på ett samhälle av mångfald där alla får plats.
Sedan hurvida var och en beslutar sig för abort eller ej är ju faktiskt upp till var och en.