• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • MILF

Men vi som faktiskt HAR läst på, är vi också fördomsfulla?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:29:57 följande:
    Sen vill jag bara tillägga....jag är ingen abortmotståndare,tycker det är kvinnans självklara rätt,speciellt vid våldtäkt osv.....men här snackar vi inte om våldtäkt,vi snackar om DS,och hade folk läst på så hade aborten pga detta minskat!Så nu vet du det oxå.
  • mammapuh
    fru vanheden skrev 2007-12-30 10:40:43 följande:
    haha, så om någon skriver här:"jag såg en person med ds som var väldigt deprimerad så jag tycker att de får hemska liv på instutioner och bara mår dåligt över att vara ensamma och lämnade så därför vill jag inte ha ett barn med ds och skulle abortera det i 21 veckan om jag var tvungen!"Om jag så svarar att det finns fler människor utan ds som är deprimerade, är omhändertagna av olika anledning, som mår dåligt och att människor med ds oftast mår mycket bra och får fina liv...Bättre och bättre för varje år nästan...Och att min son mår mycket bra tack!Då tar jag det personligt?Det finns massor här i tråden som har svarat precis som vi utan att ha ett barn med ds...Hur kan de ta det personligt?Måste alla som vill döda foster som har ds ha rätt och vi som vet hur bra människor med ds kan få ha fel?Är det svart eller vitt?Eller som en skrev här innan till mej...Hon såg en pojke med ds på resurangen på Ikea och han var sååå jobbig för han sprang omkring hela tiden och ville inte äta!Då är automatiskt alla barn med ds jobbiga och vill inte sitta still och äta!Är alla män automatiskt svin?Är alla kvinnor automatiskt horor?Eller är vi alla olika egna idivider med samma rätt till att få en chans i livet?
    Men det vet du väl, det är bara ds-barn och deras föräldrar man får lov att kränka de tillhör ingen speciell grupp i samhället! Dessutom kan man säga att man inte vill ha ett ds-barn och sen säga att man inte menar just DITT barn. Men säg till en mamma som har ett barn med rött hår att du inte vill ha ett barn med just rött hår men att du inte menar just HENNES barn så får vi se vad hon säger!!!!!!!!!

Som jag sagt innan det är inte lönt att föra en diskussion med någon som inte lyssnar så nu gör jag samma sak och lyssnar bara på det jag själv vill!

Kram på er
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • MILF

Frantic: Det är jag också intresserad av. Jag har även efterlyst vissa inlägg som personer här i tråden tydligen har läst. Jag hittar dom inte.

• heavymetal2
    MILF skrev 2007-12-30 11:32:06 följande:
    Men vi som faktiskt HAR läst på, är vi också fördomsfulla?
    Har du läst på????Va kan du om DS då?
  • MILF

mammapuh, den mentaliteten har du väl i de flesta trådar?

• MILF

Ja exakt VAD vill du veta..? Sen kan ju vi köra någon slags frågesport..?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:33:50 följande:
    Har du läst på????Va kan du om DS då?
  • heavymetal2

Och ska vi prata om "defekt"(fan va jag har snöat in på det),så är vi nog alla defekta på nåt sett!!!För ni som inte accepterar DS,ni är väl inte heller perfekta va?Så nån störning har vi väl alla.....god fortsättning igen.

• Frantic

Det är som att du hela tiden diskuterar med någon hemlig tredje part vars inlägg inte syns här i tråden. jag känner liksom inte igen något av det du "svarar" på. Det klassiska halmgubbe-knepet. Börjar bli tröttsamt.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:41:31 följande:
    Och ska vi prata om "defekt"(fan va jag har snöat in på det),så är vi nog alla defekta på nåt sett!!!För ni som inte accepterar DS,ni är väl inte heller perfekta va?Så nån störning har vi väl alla.....god fortsättning igen.
  • heavymetal2
    Frantic skrev 2007-12-30 11:44:18 följande:
    Kränka? Kränker jag dig genom att säga att jag önskar att mitt eventuella barn skall vara friskt? Kränker du alla mammor till blinda barn ocm du önskar att Emma skall få behålla synen resten av sitt liv?Eller det kanske du inte önskar?Din "sticka huvet i sanden"-mentalitet har vi stött på till leda här. Snart kommer väl också din gamla käpphäst om att alla som inte håller med TS bör ignoreras och bojkottas va?
    Läs dom andra inläggen så förstår du vad hon menar.....hon kanske inte menar just DINA inlägg,men du e ganska duktig,du med,att ta åt dej!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!