Nu är väl inte ADHD möjligt att avläsa genom fosterdiagnostik så jag ser inte relevansen i ditt inlägg riktigt. Vem har pratat om att ha en leksak i magen? Jag hittar inte inlägget. Du undrar vad vi kvinnor har för rätt att avgöra om vi skall genomföra en graviditet eller ej, och svaret på den frågan är att vi har en laglig rätt. Jag anser även att det är en moralisk rätt att låta var och en bestämma över sin egen kropp.
Jag vet inte själv hur jag skulle reagera om jag fick veta att jag bar ett DS-sjukt foster, kanske skulle jag behålla, kanske inte, hur som helst är jag glad och tacksam att det inte är DU som skall ha rätten att avgöra att jag inte skall få utföra abort om jag skulle känna att det var vad jag ville.
heavymetal2 skrev 2007-12-30 09:53:45 följande:
Gud vilken debatt...trodde att den hade ebbat ut när jag loggade ut igår.....Vill bara säga från min egen sida,att om jag hade varit så "rädd" som vissa av er är här,att inte få ett "friskt" barn,hade jag varit barnlös just nu....Jag har själv ADHD,och med 60% ärftlighet,så borde nåt av mina 4 barn ha det.....mina 3 största har det inte,den sista är än så länge för liten...men skulle jag bli så chockad om så va?Skulle jag bli besviken?Nej.Jag visste ju om ärftligheten innan,och eftersom jag älskar barn så tänker jag inte avstå.DS kanske inte är ärftligt,vet inte så noga,men spelar det egentligen så stor roll?Det är ju våra älskade ungar vi pratar om,inte nån jävla maskin!tror ni att ni har en leksak i magen,som man kan göra vad man vill med?Det är ju ett LIV för jösse namn!Förstår inte hur man kan tänka annorlunda......"inget skulle bli bättre med en värld full av DS".....vilket resonemang....varför måla världen svart eller vit,varför kan vi inte hålla oss till ämnet och tycka det är ganska härligt att det finns OLIKA individer?????För DS är precis som vi,dom tänker och känner precis som vi!Vad har vi för rätt att betämma om dom ska få leva eller inte???