• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • MILF

Men vilka inlägg menar ni?
    Kan ni inte bara berätta?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:46:58 följande:
    Läs dom andra inläggen så förstår du vad hon menar.....hon kanske inte menar just DINA inlägg,men du e ganska duktig,du med,att ta åt dej!
  • Frantic

Men kontentan av de andra inläggen är ju just detta, att man måste få välja själv och att många inte vill ha ett barn med DS, men däremot inte önskar livet ur någon annans redan födda barn. Du får gärna hänvisa till de inlägg du syftar på (åter igen) men jag har en känsla av att du inte kommer göra det den här gången heller.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:46:58 följande:
    Läs dom andra inläggen så förstår du vad hon menar.....hon kanske inte menar just DINA inlägg,men du e ganska duktig,du med,att ta åt dej!
  • Frantic

Men VEM är det du svarar, och VILKA inlägg? Är det i den här tråden över huvud taget?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:48:45 följande:
    ÅTERIGEN:fan va du tar åt dej!Har jag sagt att DU skrivit defekt??????Ge dej nu....
  • Frantic

OK vi tar det en gång till, vilka åsikter och inlägg i den här tråden är det som du anser bygger på fördomar?

Vem är det du stör dig på och besvarar om det varken är jag eller MILF?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:53:16 följande:
    Pust.....ni är sååååå jobbiga....och NI tror att DS är jobbigt!!!!!Va är inte DU då?????
  • Lefo
    Frantic skrev 2007-12-30 11:03:23 följande:
    Det blir så märligt när föräldrar till ett sjukt/handikappat barn tror att det just är på grund av sjukdomen/handikappet de älskar sitt barn. Tror ni inte att om just detta barn, just exakt denna individ hade kunnat födas utan DS, ADHD, Tourettes et.c ändå hade varit fint och värt att älska?Jag fattar heller inte resonemanget med att ÖNSKA ett DS-sjukt barn? Är det så att de barn ni har som inte fått DS är en besvikelse? Skulle ni hellre vilja att de också fått DS, jag fattar inte. Vilka övriga handikapp tillönskar ni era barn? CP? Blindhet? Dövhet? Blinda och döva barn kan också vara glada och kärleksfulla, det betyder inte att man måste ÖNSKA sig blinda eller döva barn och skriva i fetstil att man så GÄRNA skulle ha lite fler dövblinda barn här på jorden eller i sin familj, eller?
    Mitt barn med DS är inte DS-sjuk.
  • LILLABUNNY2
    MILF skrev 2007-12-30 09:09:59 följande:
    Men INGEN i tråden har pratat om att ta bort ALLA DS-barn. Finns det ingen skillnad i följande 2 meningar:JAG väljer att ABORTERA ett DS-foster som finns i MIG.JAG väljer att MÖRDA alla DS-barn i världen samt abortera alla foster med DS.
    Det har jag inte påstått heller
    homemade skrev 2007-12-29 18:52:49 följande:
    Jag kan inte se något vackert i en värld full av DS människor
    Då undrar jag vad är det som gör världen vacker då ?

Om inte ett mångfald får finnas !
    Det ända jag gjorde var att ställa en fråga till homemade vad som denna person tyckte gjorde världen vacker ? Om du läser mina inlägg lite bättre så kanske du inte missuppfattar mig.Jag skrev innan att jag respekterar hurvida var och en beslutar att gjöra angående sina graviditeter eller ej är ju inte upp till mig ,men när man diskuterar om fosterdiagnostiken idag har jag fått en uppfattning av den att den enbart har varit ur en negativ vinkel att man bättre ska kunna sålla bort alla "defekta"barn mm.För att de blir en belastning i samhället mm.Och den vinklingen är hemsk kan jag tycka tyvärr.
    peace Love And Respect
  • LILLABUNNY2

Tydligen kom inte dett med imitt tidigare inlägg märkligt men men ,Svara dig MILF .
    Jag tycker du ställer dig konstigt till svars mot mig då jag bara undrade vad homemade tyckte att världen blev vacker av ?En simpel fråga och undran,om man läser mina inlägg lite nogare så slipper man missuppfatta saker och ting.Tycker det är synd att i diskutioner runt fosterdiagnistik oftast handlar om att man ska kunna sålla bort de "defekta"barnen,har aldrig hört i en debatt att det är bra för att då kan föräldrar få förbereda sig ifall de får ett barn med lite av det extra .Sedan har det diskuterarts mycke om att de belastar samhället mm.Tycker bara att det är synd att vårt samhälle ska byggas upp på perfektionisim och inte på ett samhälle av mångfald där alla får plats.Sedan hurvida var och en beslutar sig för abort eller ej är ju faktiskt upp till var och en. 

peace love and respect
  • LILLABUNNY2

Lite OT men ha en fortsatt bra dag alla nu ska jag till min svärmor på middag

peace love and respect
  • Frantic

Eh... nehej? Så vad är det ni önskar er? Ett "DS-begåvat" barn eller ett "DS-välsignat" barn eller hur ser ni på saken? Skall vi ha den här diskussionen igen, att om man ändrar ett ords betydelse så kan man låtsas att man ändrar världen? Jaaaa... om jag säger att astma, diabetes och mässlingen inte heller är sjukdomar så kommer våra barn aldrig bli sjuka i de sjukdomarna. Fiffigt! Nobelpriset i medicin är så gott som vårt!

Lefo skrev 2007-12-30 13:52:19 följande:
    Mitt barn med DS är inte DS-sjuk.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!