• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • heavymetal2
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2007-12-30 10:23:31 följande:
    Men jag vet inte vart ni hittar någon hetsjakt i den här tråden? Bara för att några säger att de personligen skulle göra abort så betyder ju inte det att de tvingar det på någon annan? Inte heller har de sagt att någon DS-förälder här har fattat fel beslut genom att behålla.
    Ord som "defekt",och att "man inte vill ha en värld full av DS",är väl,tycker jag,en hetsjakt om något.....
  • FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    heavymetal2 skrev 2007-12-30 10:24:10 följande:
    anne h skrev 2007-12-30 10:22:38 följande:Kan hålla med......mycket bygger på okunskap,hade fler haft den så hade världen sett mycket trevligare ut....
    Så om man inte vill ha ett DS-barn för egen del så är man okunnig?

Hejda er, snälla. Det verkar som att ni tar andras personliga val som kränkningar av er.
  • anne h
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2007-12-30 10:27:26 följande:
    Så om man inte vill ha ett DS-barn för egen del så är man okunnig?

Hejda er, snälla. Det verkar som att ni tar andras personliga val som kränkningar av er.
    Har jag påstått det så får du mer än gärna visa mig var jag sagt detta!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • heavymetal2
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2007-12-30 10:27:26 följande:
    Så om man inte vill ha ett DS-barn för egen del så är man okunnig?Hejda er, snälla. Det verkar som att ni tar andras personliga val som kränkningar av er.
    Som jag skrev tidigare,igår,hade folk jobbar med dessa barn eller haft egna,så hade nog även du ändrat åsikt och sett många inlägg här som kränkningar.Ni som skriver "defekta" osv,vet helt enkelt inte vad ni pratar om,det är okunskap.....så innan ni yttrar er så kanske ni borde läsa på?Det finns säkert många bra böcker om dessa barn.
    heavymetal2 skrev 2007-12-30 10:26:04 följande:
    Ord som "defekt",och att "man inte vill ha en värld full av DS",är väl,tycker jag,en hetsjakt om något.....
    En värld full av DS tolkade jag som en värld med BARA DS-barn. Bara. Och det handlade om hurvida den världen skulle vara annorlunda och mer kärleksfull än den nuvarande. Vilket några påpekat att den inte skulle vara eftersom de med DS har samma känslospektrum som alla andra. Men det var inte populärt det heller tydligen.

För mig är inte ett DS-barn underbarare än något annat barn. Men inte heller sämre. Det är ett barn med ett barns egenskaper, både bra och dåliga. Och det är upp till var och en om de orkar med den extra belastning det innebär att få ett barn som har DS.
  • Sapho

Säkert fler som skrivit det, men skulle det alltså vara hemskt att det inte blir fler barn med DS? Ingen vill ha DS! Inte jag och inte du...

heavymetal2 skrev 2007-12-30 10:31:04 följande:
    Som jag skrev tidigare,igår,hade folk jobbar med dessa barn eller haft egna,så hade nog även du ändrat åsikt och sett många inlägg här som kränkningar.Ni som skriver "defekta" osv,vet helt enkelt inte vad ni pratar om,det är okunskap.....så innan ni yttrar er så kanske ni borde läsa på?Det finns säkert många bra böcker om dessa barn.
    Jag förstår inte hur det var ett svar på det jag skrev?

Man kan vara påläst och ändå fatta ett beslut som inte faller dig i smaken vet du.

Och du fortsätter mala om ordet defekt. Jag har inte yttrat det ordet.
  • heavymetal2
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2007-12-30 10:32:29 följande:
    En värld full av DS tolkade jag som en värld med BARA DS-barn. Bara. Och det handlade om hurvida den världen skulle vara annorlunda och mer kärleksfull än den nuvarande. Vilket några påpekat att den inte skulle vara eftersom de med DS har samma känslospektrum som alla andra. Men det var inte populärt det heller tydligen.För mig är inte ett DS-barn underbarare än något annat barn. Men inte heller sämre. Det är ett barn med ett barns egenskaper, både bra och dåliga. Och det är upp till var och en om de orkar med den extra belastning det innebär att få ett barn som har DS.
    En värld full av DS är ett mycket patetiskt inlägg...ingen vill väl ha en värld av bara vissa människor,hur fan skulle det se ut?Man behöver ju inte gå till överdrift,eller hur?Och vet du vad?Jag blir återigen övertygad ang detta med okunskap när jag läser ditt inlägg......"orkar med den extra belastning det innebär att få ett DS",hur vet du det?Det finns MYCKET värre handikapp än DS,det kan jag lova,och att få ett med DS är inte sådan extra belastning,som du tror.Så läs på,och kom gärna tillbaka senare.
  • fru vanheden

haha, så om någon skriver här:
    "jag såg en person med ds som var väldigt deprimerad så jag tycker att de får hemska liv på instutioner och bara mår dåligt över att vara ensamma och lämnade så därför vill jag inte ha ett barn med ds och skulle abortera det i 21 veckan om jag var tvungen!"

Om jag så svarar att det finns fler människor utan ds som är deprimerade, är omhändertagna av olika anledning, som mår dåligt och att människor med ds oftast mår mycket bra och får fina liv...Bättre och bättre för varje år nästan...Och att min son mår mycket bra tack!
    Då tar jag det personligt?
    Det finns massor här i tråden som har svarat precis som vi utan att ha ett barn med ds...Hur kan de ta det personligt?
    Måste alla som vill döda foster som har ds ha rätt och vi som vet hur bra människor med ds kan få ha fel?
    Är det svart eller vitt?

Eller som en skrev här innan till mej...
    Hon såg en pojke med ds på resurangen på Ikea och han var sååå jobbig för han sprang omkring hela tiden och ville inte äta!
    Då är automatiskt alla barn med ds jobbiga och vill inte sitta still och äta!
    Är alla män automatiskt svin?
    Är alla kvinnor automatiskt horor?
    Eller är vi alla olika egna idivider med samma rätt till att få en chans i livet?

dsmammor rules
  • heavymetal2
    FallenMadonnaWithTheBigBoobies skrev 2007-12-30 10:38:15 följande:
    Jag förstår inte hur det var ett svar på det jag skrev?Man kan vara påläst och ändå fatta ett beslut som inte faller dig i smaken vet du.Och du fortsätter mala om ordet defekt. Jag har inte yttrat det ordet.
    Har jag påstått att DU yttrat dej om "defekt"?Varför behöver DU ta åt dej,om inte vi andra får göra det????
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!