• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • calistra

Denna tråden starta faktiskt av en ds-mamma som var så trött på just detta. Och ändå fortsätter folk att prata om defekta människor osv.
    Vem tror ni att ni är som sitter där bakom datorn och pekar ut vad som är naturligt och vad är onaturligt.
    Ska vi leva i en värld där allt är PERFEKT??
    Inget som sticker ut? Skulle det vara bra?

Ska försöka lämna denna tråden ännu en gång*suck*

en stolt ds mamma
  • homemade

Men det finns ju fler i tråden än bara du och jag...

Finns inget som säger att friska människor är bättre eller att de som finns inte ska respekteras.

Jag har skrivit att friska barn borde ju vara normalt att önska sig

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:02:49 följande:
    Ditt inlägg i 178....du kan väl inte redan ha glömt vad du skrev?
  • heavymetal2

Ne,vem avgör vad som är normalt och inte normalt....tragiskt,mycket tragiskt.....

• homemade

Normalt brukar väl baseras på hur det stora flertalet ser ut

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:07:38 följande:
    Ne,vem avgör vad som är normalt och inte normalt....tragiskt,mycket tragiskt.....
  • jep
    heavymetal2 skrev 2007-12-29 19:58:02 följande:
    Och vem säger att alla "friska" personer är bättre...?Alla är vi olika individer och borde väl respekteras för det....
    Vem fasen är frisk egentligen?
  • heavymetal2
    homemade skrev 2007-12-29 20:06:59 följande:
    Men det finns ju fler i tråden än bara du och jag...Finns inget som säger att friska människor är bättre eller att de som finns inte ska respekteras.Jag har skrivit att friska barn borde ju vara normalt att önska sig
    Det är bara synd att man ska ha rätten att sålla ut dessa barn,som inte anses tillhöra "det normala"......jag känner många människor,som är vad man kallar utvecklingsstörning,och underbarare människor än dom finns inte!Så jag tycker det är jävligt tragiskt,och synd om alla dom som väljer abort pga ett ds-barn,dom barnen är helt underbara!!!!!Precis lika underbara som alla andra barn!
  • homemade

Jag håller inte med dig om det, jag tycker att det är bra att man ofta har möjligheten att välja

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:11:55 följande:
    Det är bara synd att man ska ha rätten att sålla ut dessa barn,som inte anses tillhöra "det normala"......jag känner många människor,som är vad man kallar utvecklingsstörning,och underbarare människor än dom finns inte!Så jag tycker det är jävligt tragiskt,och synd om alla dom som väljer abort pga ett ds-barn,dom barnen är helt underbara!!!!!Precis lika underbara som alla andra barn!
  • heavymetal2

Du har din åsikt och jag har min.....men jag undrar om du inte hade ändrat din åsikt något om du lärt känna ett DS-barn.....

• homemade

Så din åsikt är att alla måste uppskatta och vilja ha DS barn?

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:15:17 följande:
    Du har din åsikt och jag har min.....men jag undrar om du inte hade ändrat din åsikt något om du lärt känna ett DS-barn.....
  • calistra

det var någon som skrev tidigare i denna tråden:
    Säger det igen, tur att barnen "väljer" ut sina föräldrar.
    För det är just det jag tror att dom gör!!!
    OOj jag höll inte det jag skrev. Räcka ut tungan

en stolt ds mamma
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!