Nu får det vara nog!!!
Det är väl självklart att man föredrar ett friskt barn och det vore väl jättebra om det inte fanns sådant som DS och liknande skador.
Det är väl självklart att man föredrar ett friskt barn och det vore väl jättebra om det inte fanns sådant som DS och liknande skador.
Blind och döv, och ADHD mfl går väl inte att upptäcka innan? Men där barnen har en form av utvecklingsstörning och det går att se detta tidigt i graviditeten. Ställer en motfråga, vill vi ha en värld av DS barn?
Jag kan inte se något vackert i en värld full av DS människor
Nej men inte blir den vackrare av DS
Jag tror nog att jag vågar yttra mig trots att jag inte har eller har en DS person i min närhet.
Jag har full förståelse för att de som har ett barn med DS älskar det på samma sätt som jag älskar mina utan. Jag skulle självklart älska mitt eget med om jag skulle fått ett med DS.
Men jag kan inte se hur en värld skulle bli bättre/trevligare om det blev fler defekta barn/människor i samhället.
Det är väl knappast något att sträva efter att det föds så många som möjligt med skador som leder till handikapp/utvecklingsstörningar.
Det var som en reaktion på ett annat inlägg om hur mycket bättre världen varit om fler hade DS
Ja och som jag skrev som kommentar till detta inlägget där det står att det nog vore en vackrare och skönare värld
anne h skrev 2007-12-29 18:12:23 följande:
Ja och som jag skrev i det första, jag ser det inte på samma sätt som du. Olika åsikter kallas det..
anne h skrev 2007-12-29 19:19:44 följande:
Nu handlar det inte om att vara finkänslig eller ej, hade jag fått ett DS barn hade jag så klart älskat det över allt annat och aldrig velat byta bort det. Det hindrar mig inte från att önska mig ett friskt barn utan defekter av något slag, det gör nog de flesta som ska bli föräldrar
Men då går det ju inte att ha en tråd om ämnet om alla nu måste tycka att DS är toppen och att det är fantastiskt.