• Flisalisan

Nu får det vara nog!!!

Jag är inte det som gillar att gnälla, men orkar jag inte mer alltså...
    Måste få skriva av mig..

Som ni vet så har det varit mycket snack om fosterdiagnostik. Att man ska kunna ta bort ett foster som har DS, m.m...
    Känns som om det är häxjakt på att dessa liv ska bort?
    Varför?
    Är det, det värsta man kan få som förälder? Ett barn med DS??
    Känns som våra barn hamnar längst ner på listan över det värsta man kan få..
    Ska det sluta med att det inte kommer att finnas nåt mer barn med DS?

Jag känner mig förtvivlad och ledsen över att läsa om allt detta..

Jag är en stark människa, jag har skinn på näsan, men det här är droppen.
    Trött på all okunskap som finns.

Ska alla barn vara perfekta eller?
    SKa vi börja bestämma hur de ska se ut oxå?

Tack för mig!

• Svar på tråden Nu får det vara nog!!!
  • calistra
    Murloc skrev 2007-12-18 10:32:26 följande:
    Är inte barn utan ds underbara också då? Varför inte länka filmer med sådana barn? Att jag inte skulle behålla ett barn med ds, har inget med någon annans barn att göra överhuvudtaget. Jag vill ge mina framtida barn de allra bästa förutsättningarna, alltså tar jag bort ett barn med ds.
    Du, jag orkar inte med dessa åsikter.
    Det har gett mig mycket oro och ledsamhet för framtiden.
    Det är nog INGEN som önskar sig mest ett barn med ds eller ngt annat funktionshinder men ibland blir det såhär och det kan man inte styra. (det kunde inte vi iaf). Men det är självklart man välkomnar vår bebis i vår familj, INGET tvivel om detta.

Jag tänker på¨min lillas framtid och det är just dessa åsikter som gör mig rädd för framtiden. Ska det endast finnas det "perfekta"(som ni kallar det). Hur blir det då med bla DS barnen? Då accepterar ni inte dom i samhället eller?
    Sen måste jag säga att man kan ge ett DS barn ett mycket bra liv efter deras bästa förutsättningar. Och det behöver inte betyda att det blir så mycket sämre än vad ett normalt stört barn får.
    Usch detta gör mig som sagt otroligt ledsen..
  • fru Wanqvist
    Murloc skrev 2007-12-18 10:41:09 följande:
    mammaphuJag förstår inte hur du är funtad. Din dotter är varken bättre eller sämre än andra. Hon är varken finare eller mindre finare än andra. Hon är varken mer värd eller mindre värd än andra. Vad är det som är så hemskt att jag skulle göra abort om jag väntade ett barn med ds? Kan någon förklara det för mig, utan att börja prata om att man vill döda deras barn?
    hmm om nu barn med DS inte är mindre värda än andra barn som du själv säger, varför abortera det då??
    helt sanslöst..!
  • Lefo

Murloc skrv: Att jag inte skulle behålla ett barn med ds, har inget med någon annans barn att göra överhuvudtaget. Jag vill ge mina framtida barn de allra bästa förutsättningarna, alltså tar jag bort ett barn med ds. ____________________ Jag tycker du gör helt rätt i detta. Och jag tänker på barnets bästa i detta fall.

• Murloc

calistra

Pefekta? Jag har inte pratat om något perfekt.

Om jag vet om att barnet har ds, innan det är fött, då skulle jag göra abort. Då har jag fortfarande ett val. Jag är inte emot abort alls. Skulle man få ett barn med skador, eller som skadar sig senare, så är det inte mycket att göra åt.

Men, jag skulle göra abort om jag visste att barnet hade ds, då jag vill ge mitt barn de bästa förutsättningarna. Hur kan det vara att sträva efter något perfekt?

• Lefo

Murloc skrev: Jag förstår inte hur du är funtad. Din dotter är varken bättre eller sämre än andra. Hon är varken finare eller mindre finare än andra. Hon är varken mer värd eller mindre värd än andra. Vad är det som är så hemskt att jag skulle göra abort om jag väntade ett barn med ds? Kan någon förklara det för mig, utan att börja prata om att man vill döda deras barn? _____________________ Självklart är alla barn lika mycket värda. Men enligt dig är ett ofött barn inte lika mycket värd. Men jag är helt för att du och andra som inte vill ha ett DS barn tar bort fostret/barnet, för jag tänker på barnets bästa.

• Murloc

cuted

Det har inget alls med värde att göra, inser du inte det? Det har med vad jag anser att jag skulle klara av. Det har med att göra att jag vill ge mitt framtida barn de bästa förutsättningarna, vet jag om en skada, så tar jag bort det. Jag vill att mitt framtida barn ska få växa upp, och kunna få ett självständigt liv senare. Med utbildning, arbete, familj osv. Det går inte med ds, inte så som jag tänker på det iaf. Det är vad jag önskar för mina framtida barn.

• Murloc

Lefo

Vad pratar du om, ofött barn? Jag ser inte foster och embryon som barn, nej, så det har fortfarande inget med värde att göra.

• fru Wanqvist

åh fy det är verkligen så att man kräks..!

stor kram till alla underbara mammor/blivande mammor med barn med DS, sköt om er och ha en riktigt underbar jul!

• Lefo

Murloc skrev: Vad pratar du om, ofött barn? Jag ser inte foster och embryon som barn, nej, så det har fortfarande inget med värde att göra. _______________ Där tänker vi olika. Eller får man inte tänka olika i din värd?

• Murloc

cuted

Du är alltså emot abort helt enkelt. Det är ditt val, men jag är inte det.

Svar på tråden Nu får det vara nog!!!