Inlägg från: Murloc |Visa alla inlägg
  • Murloc

Nu får det vara nog!!!

Jag skulle ta bort ett barn med ds, då jag vill ge mitt blivande barn de absolut bästa förutsättningarna i livet. Det ser inte jag att de får om de har ds.

• Murloc

mamma

Jag hoppas inte du påstår att mitt inlägg är till för att såra och provocera. Jag berättade enbart hur jag ser på det hela, vad jag skulle göra.

Alla andra får väl göra precis vad de vill, det har inte jag med att göra.

• Murloc

callistra

Hörru, sådär kan du inte säga. Hon är inte finare än någon annan emma.

• Murloc

callistra

Okej, men hon är inte den finaste emma som finns.

• Murloc

calistra

Jepp, och det att hon skulle vara den finaste är enbart din åsikt, det är ingen fakta.

• Murloc

Varför skicka den länken? Det förstår jag inte?

• Murloc

Är inte barn utan ds underbara också då? Varför inte länka filmer med sådana barn?

Att jag inte skulle behålla ett barn med ds, har inget med någon annans barn att göra överhuvudtaget. Jag vill ge mina framtida barn de allra bästa förutsättningarna, alltså tar jag bort ett barn med ds.

• Murloc

calistra

Pefekta? Jag har inte pratat om något perfekt.

Om jag vet om att barnet har ds, innan det är fött, då skulle jag göra abort. Då har jag fortfarande ett val. Jag är inte emot abort alls. Skulle man få ett barn med skador, eller som skadar sig senare, så är det inte mycket att göra åt.

Men, jag skulle göra abort om jag visste att barnet hade ds, då jag vill ge mitt barn de bästa förutsättningarna. Hur kan det vara att sträva efter något perfekt?

• Murloc

cuted

Det har inget alls med värde att göra, inser du inte det? Det har med vad jag anser att jag skulle klara av. Det har med att göra att jag vill ge mitt framtida barn de bästa förutsättningarna, vet jag om en skada, så tar jag bort det. Jag vill att mitt framtida barn ska få växa upp, och kunna få ett självständigt liv senare. Med utbildning, arbete, familj osv. Det går inte med ds, inte så som jag tänker på det iaf. Det är vad jag önskar för mina framtida barn.

• Murloc

Lefo

Vad pratar du om, ofött barn? Jag ser inte foster och embryon som barn, nej, så det har fortfarande inget med värde att göra.

• Murloc

cuted

Du är alltså emot abort helt enkelt. Det är ditt val, men jag är inte det.

• Murloc

Lefo

Det är ju snarare så att man inte får tänka annorlunda i er värld, då är man ett svin, man är vidrig, sjuk, folk kräks osv.

• Murloc

calistra

Det har inget med att det skulle vara perfekt eller inte, det har med att jag vill ge mitt blivande barn de bästa förutsättningarna, och jag anser inte att jag skulle göra det om jag födde ett barn med ds.

• Murloc

Lefo

Du får visst skriva att du tycker ditt barn är sötast i världen, för jag antar att du tycker det. Men alla andra tycker inte det, de tycker troligen att deras barn är sötast i hela världen. Ni skriver inte generellt, ni skriver som om det vore fakta, att era barn är sötast i världen. Det stämmer inte, det är ingen fakta, det är era åsikter.

• Murloc

Lefo

Lefo skrev 2007-12-18 10:56:48 följande:
    Murloc skrev: Vad pratar du om, ofött barn? Jag ser inte foster och embryon som barn, nej, så det har fortfarande inget med värde att göra. _______________ Där tänker vi olika. Eller får man inte tänka olika i din värd?
    Du frågar om man inte får tänka olika i min värld. Jag ser det snarare att man inte får tänka olika i din värld. Alla måste vilja ha ett barn med ds, får absolut inte göra abort, annars kränker man dig.
  • Murloc

Så länge det inte är ett handikapp som gör att personen får lägre intelligens, så är det okej för min del.

Så ett barn med ds, kommer alltså växa upp, flytta hemifrån, skaffa jobb, skaffa egen familj med barn. Utan hjälp från någon annan? De behöver inte någon som hjälper dem med räkningar, tider osv?

• Murloc

Lefo

Nej, det är inte fakta, det man kan säga är att det är fakta att dina barn är bäst i världen, för DIG. Förhoppningsvis fadern till barnen med.

Men de är inte det bästa i världen.

• Murloc

Lefo

Precis, jag gör det då för barnets bästa, för att barnet inte skulle få det bra. Jag skulle inte göra det för att roa mig själv, eller i någon kamp för att döda alla barn med ds, som vissa här tror.

• Murloc

Lefo

Varför pratar du då om att man inte får tänka olika i min värld? Att jag skulle abortera ett barn med ds, betyder ju inte att jag vill döda alla barn med ds. Om någon vill behålla ett barn med ds, så tycker jag inte de ska göra abort, utan behålla det. Om någon inte vill behålla ett barn med ds, så tycker jag att de ska göra abort.

• Murloc

Ja, det är en häxjakt, på dem som inte vill behålla ett barn med ds. Inte på dem som har barn med ds, eller deras barn.

Svar på tråden Nu får det vara nog!!!