• 19Snottan82

Rosenrot & Bisolvon??

Vågar man äta rosenrot och bisolvon samtidigt. Äter rosenrot  bland annat för att få mer fysisk ork. Jag har ett jättetungt jobb och dom hjälper mig massor. Men jag äter dom bara fram till äl för ifall jag skulle lyckas  bli gravid så vill jag inte riskera något. Vet någon som sagt om man kan äta rosenrot och bisolvon samtidigt? Frågade detta i  någon annans tråd men fick bara ett svar, så jag hoppas på fler svar om jag startar en tråd självFlört
  • Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??
  • Änglatuss
    19Snottan82 skrev 2007-12-05 11:34:31 följande:
    drygt, vi har varit 11 månader i verkstan, totalt 11:a försök med detta!! MEN jag slutade amma 2 oktober helt så jag får räkna ifrån det, så ja totalt 2 försök känns lite bättre än att skriva 11.. men men får påpeka 11 månader i verkstan!
  • Knoppix81

En fråga: När ska man börja med Bisolvon? hade också tänkt prova det denna månaden, mensen har slutat och har ÄL kring den 13e. Mkt tacksam för svar! =o)

• Bobousch

Alltså, vad är detta med bisolvon? ska man ha lättare för att bli gravid av bisolvon? Är inte det hostmedicin?

• Änglatuss
    Bobousch skrev 2007-12-05 17:47:56 följande:
    Alltså, vad är detta med bisolvon? ska man ha lättare för att bli gravid av bisolvon? Är inte det hostmedicin?
    ja det är slemlösande, men funkar även på älsekretet så det gör att det blir tunnare, vilket gör det antagligen då enklare för spermierna att simma in
  • nenny

Hejsan! En fråga till er här som verkar insatta i rosenrot. Om man har en cykel på 30 dagar, fast är osäker på om man har ägglossning eller inte, kan man sabba ägglossningen då om man har den om man börjar med rosenrot?

• 19Snottan82
    nenny skrev 2007-12-05 20:02:11 följande:
    Hejsan! En fråga till er här som verkar insatta i rosenrot. Om man har en cykel på 30 dagar, fast är osäker på om man har ägglossning eller inte, kan man sabba ägglossningen då om man har den om man börjar med rosenrot?
    Har för mig att jag läst att en regelbunden menscykel kan rubbas om man äter rosenrot..men är inte hundra.
  • Knoppix81

Vart på apoteket idag och införskaffat Bisolvon i tablettform samt rosenrot. Men sen såg jag:

19Snottan82 skrev 2007-12-05 21:27:56 följande:
    Har för mig att jag läst att en regelbunden menscykel kan rubbas om man äter rosenrot..men är inte hundra.
    Jag har en riktigt regelbunden cykel på 31 dagar så då kanske jag sabbar den med rosenrot? Kanske får ge de till gubben ist... Glad

Sen undrar jag fortfarande när man ska börja med Bisolvonet förresten? Räcker det att ta det dagarna kring ÄL eller ska man börja innan? Pratade med gubben innan också och sa att det låg tabletter och väntade på honom då han kommer hem ikväll (jag ska bort) och jag sa åt honom att ta dem, hehe, han undrade självklart varför men nöjde sig med svaret att de skulle hjälpa till i verkstan..hahaha. tur att de ställer upp på det mesta!
    Vill ha en 08!
  • Annapanna1975

Bisolvonet hjälpte tyvärr inte oss den här gången, men det verkar inte som att jag har haft ÄL. Har testat sedan dag 5 efter förra mensens första dag och det har aldrig kommit någon ordentlig stegring. Trodde att den skulle komma senare (har ofta väldigt långa cykler) men nu kom tant Röd istället.

• gumsan06

Hej....
    Undrar när man ska börja äta RR mensens första dag eller precis vid ÄL? och hur kan ÄL ändras? Längre? kotare?Hoppa över?

• 19Snottan82
    Annapanna1975 skrev 2007-12-06 14:55:06 följande:
    Bisolvonet hjälpte tyvärr inte oss den här gången, men det verkar inte som att jag har haft ÄL. Har testat sedan dag 5 efter förra mensens första dag och det har aldrig kommit någon ordentlig stegring. Trodde att den skulle komma senare (har ofta väldigt långa cykler) men nu kom tant Röd istället.
    Men kan det inte vara så att du testat vid fel tidpunkt? Sjäöv får jag aldrig utslag på testerna. Inte ens på cb digital...men jag känner att jag har äl och det märks på flytningarna...när jag fråga här i en annan tråd skrev en hel del att dom bara fått utslag på sen eftermiddag när som testat.
Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??