• 19Snottan82

Rosenrot & Bisolvon??

Vågar man äta rosenrot och bisolvon samtidigt. Äter rosenrot  bland annat för att få mer fysisk ork. Jag har ett jättetungt jobb och dom hjälper mig massor. Men jag äter dom bara fram till äl för ifall jag skulle lyckas  bli gravid så vill jag inte riskera något. Vet någon som sagt om man kan äta rosenrot och bisolvon samtidigt? Frågade detta i  någon annans tråd men fick bara ett svar, så jag hoppas på fler svar om jag startar en tråd självFlört
  • Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??
  • Annapanna1975

gumsan,
    roserot är ett naturläkemedel så det är inte testat på samma sätt som "vanliga" mediciner. Därför saknas vetenskapliga tester på hur det påverkar exv. graviditet och amning. Det har inte framkommit något speciellt att det skulle vara farligt, men för säkerhets skull har det sagts att man inte bör äta några naturläkemedel när man är gravid eller ammar.

• Änglatuss
    gumsan06 skrev 2007-12-11 15:03:18 följande:
    Känner att jag bara frågar en massa saker som förmodligen är självklara men ni får ha överseende med mig?-Vad händer om man äter Rosenrot under graviditeten? Missfall?-Ökar kroppstemperaturen av dem?-vad händer om man slutar ta dem?Ja som sagt får ni ha överseende med mig men hoppas på att ni kan/vill svara ni som vet!

rosenrot ska man inte äta under graviditeten för det sägs kan orsaka risken för missfall!

tror inte kroppstempen ökar av rosenrot, däremot ökar kroppstempen av graviditet. Man för högre kroppstemp om man är gravid, jag tror däremot att rosenrot hjälper en med älfronten, nu har jag ätit rosenrot från dag 1 till dess jag får utslag på monitorn, slutat med rosenrot idag då montiorn stod på max och jag bara är på dag 12 (brukar få utslag dag 14-15) Man ska sluta med både rosenrot och bisolvon vid ägglossningen!

BeataBus skrev 2007-12-11 16:26:19 följande:
    Hmm här kommer ytterligare en fråga...NÄR kan man senast börja att ta Bisolvon...för att det ska hinna göra inverkan så att säga??
    Vissa säger vid mensens början, och andra säger mensens slut så jag bröjade däremellan på dag 3 har ägglossning idag på dag 12, så idag blev det bara bisolvon men ingen rosenrot.. och imorrn sker nog själva ägglossningen!
  • BeataBus
    Änglatuss skrev 2007-12-12 10:41:32 följande:
    Vissa säger vid mensens början, och andra säger mensens slut så jag bröjade däremellan på dag 3 har ägglossning idag på dag 12, så idag blev det bara bisolvon men ingen rosenrot.. och imorrn sker nog själva ägglossningen!
    SÅ om jag skulle börja nu e jag typ sent ute?

Har inga planer på det ännu men det kan ju vara bra o veta lixom...får ju förbereda inför nästa månad om det inte blir nått nu denhär gången
    Har en eller flera EGNA stalkers..*tydligen viktig*
  • Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-12 14:37:04 följande:
    SÅ om jag skulle börja nu e jag typ sent ute?Har inga planer på det ännu men det kan ju vara bra o veta lixom...får ju förbereda inför nästa månad om det inte blir nått nu denhär gången
    vilken dag är du på...
  • gumsan06

Tack för att ni tog er tid att svara!!

Tar temp varje morgon......mest för att se att/när och om jag har ägglossning!Har PCOs!

Är därför lite svårt att veta när jag kommer ha ÄL .......och därmed när man ska sluta med rr i så fall! Men tror ni man kan äta i 14 dar vid mensens första dag och sen sluta för att se vad som händer?

• Änglatuss
    gumsan06 skrev 2007-12-12 14:44:33 följande:
    Tack för att ni tog er tid att svara!!Tar temp varje morgon......mest för att se att/när och om jag har ägglossning!Har PCOs! Är därför lite svårt att veta när jag kommer ha ÄL .......och därmed när man ska sluta med rr i så fall! Men tror ni man kan äta i 14 dar vid mensens första dag och sen sluta för att se vad som händer?
    det tror jag nog, jag slutade igår, dag 11
  • BeataBus
    Änglatuss skrev 2007-12-12 14:39:52 följande:
    vilken dag är du på...
    Jag e typ vid ägglossningstider...eller åtminstone i fertiltiderna...då jag inte vet när jag ska ha ägglossningen pga oregelbunden mens...men äggloss BÖR vara allt mellan i morrn 13 till den 17 december typ
  • Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-12 14:51:20 följande:
    Jag e typ vid ägglossningstider...eller åtminstone i fertiltiderna...då jag inte vet när jag ska ha ägglossningen pga oregelbunden mens...men äggloss BÖR vara allt mellan i morrn 13 till den 17 december typ
    då jag åt rosenrot sist åt jag dag 10-20 och blev gravid min dotter hänger ju över min axeln nu och sover
  • BeataBus

hmm oki...men jag e lixom inne på..*tar fram kalendern o räknar* dag 12-13 idag...

Men dag 10 kan man börja iaf...?? Iaf med RR tydligen...*s*

• Änglatuss
    BeataBus skrev 2007-12-12 14:59:54 följande:
    hmm oki...men jag e lixom inne på..*tar fram kalendern o räknar* dag 12-13 idag...Men dag 10 kan man börja iaf...?? Iaf med RR tydligen...*s*
    sorry, det var bisolvon jag tog dag 10-20 och blev gravid
    ätit rosenrot månad 1 dag 9-14 månad två dag 1-15
    månad 3 dag 3-11
Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??