• 19Snottan82

Rosenrot & Bisolvon??

Vågar man äta rosenrot och bisolvon samtidigt. Äter rosenrot  bland annat för att få mer fysisk ork. Jag har ett jättetungt jobb och dom hjälper mig massor. Men jag äter dom bara fram till äl för ifall jag skulle lyckas  bli gravid så vill jag inte riskera något. Vet någon som sagt om man kan äta rosenrot och bisolvon samtidigt? Frågade detta i  någon annans tråd men fick bara ett svar, så jag hoppas på fler svar om jag startar en tråd självFlört
  • Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??
  • Annapanna1975

Änglatuss,
    varför ska ni inte räkna från januari/februari?

• Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-16 17:00:37 följande:
    Änglatuss,varför ska ni inte räkna från januari/februari?
    slutade amma helt i oktober, vissa säger ju att man inte ska räkna med dom månaderna man ammat och att fertilitetsutredningen kan skjutas upp bara för det, innebär att vi får vänta 1 år till...
  • Annapanna1975

Hmmm, mysko. När man inte vill bli med barn säger de ju att amning inte är något preventivmedel...

• BeataBus
    Änglatuss skrev 2007-12-16 16:43:07 följande:
    hehe.. jadu, det gör vi väl alla nu?jag har bim om 11 dagar och emot min vilja redan skenis! *SUCK*
    hehe ja när har jag BIM senast den 30/12..hmm vilket borde bli 11 dagar...right? Fyy faan länge dit ju...jag kommer ju inte att kunna hålla mig från testeriet SÅÅÅ länge..

Men eftersom jag inte tror det blev någon fullträff denhär gången heller så köper jag tester till ingen nytta..för jag känner på mig att mensen kommer som vanligt...*suck*..nåja kommer väl en månad till efter denna skulle jag tro...men jag vill inte vänta...*tjurar som en tonåring*
    Har en eller flera EGNA stalkers..*tydligen viktig*
  • Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-16 18:51:55 följande:
    Hmmm, mysko. När man inte vill bli med barn säger de ju att amning inte är något preventivmedel...
    ja precis.. men tydligen är det de för vissa!! Det är värre att delamma (amma lite) än att helamma!!
    BeataBus skrev 2007-12-17 01:13:13 följande:
    hehe ja när har jag BIM senast den 30/12..hmm vilket borde bli 11 dagar...right? Fyy faan länge dit ju...jag kommer ju inte att kunna hålla mig från testeriet SÅÅÅ länge..Men eftersom jag inte tror det blev någon fullträff denhär gången heller så köper jag tester till ingen nytta..för jag känner på mig att mensen kommer som vanligt...*suck*..nåja kommer väl en månad till efter denna skulle jag tro...men jag vill inte vänta...*tjurar som en tonåring*
    När hade du ÄL då?
  • Annapanna1975

Änglatuss,
    det kanske är olika för olika landsting? Hur de räknar med amningen, menar jag... Ni kan ju iaf ringa dit och fråga när de beräknar att ni kan få komma, så att ni vet vad ni har att inrikta er på.

Är det ett "bättre" preventivmedel att delamma än att helamma? Låter jättekonstigt, men det är så mycket i den här djungeln jag inte känner till!

• Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:09:59 följande:
    Änglatuss,det kanske är olika för olika landsting? Hur de räknar med amningen, menar jag... Ni kan ju iaf ringa dit och fråga när de beräknar att ni kan få komma, så att ni vet vad ni har att inrikta er på.Är det ett "bättre" preventivmedel att delamma än att helamma? Låter jättekonstigt, men det är så mycket i den här djungeln jag inte känner till!

ja nå sånt, jag sa som läget var iaf att vi försökt i 1 år snart och inte lyckats, att jag inte riktigt visste om jag hade Äl och att jag slutade nattamma i oktober, men vi fick ju tid i februari.. men så fort jag sa det fick jag mothugg och alla ställde mej emot väggen här inne och undrade hur fan jag kunde få tid så fort som bara försökt sedan i oktober? Vadå bara i oktober, vi startade bebisverkstan försökt pricka ÄL sen i FEBRUARI iår..

jadu.. om man delammar, eller som jag gjorde bara ammade nattetid så krävs det ju mera hormoner som bildar mjölken är för en som helammar hela tiden, det blir ju så att det blir mer och mer mjölk om barnet äter mycke vilket små barn gör men min 1½ åring som jag ammade, snuttade bara på natten och för att få till den mjölken krävdes det ju mycke hormoner... kan inte direkt säga att jag fick mer och mer för var natt hon snutta

• Annapanna1975

Om ni fått tid i februari trots att de vet att du delammat så är det väl bara att tacka och ta emot. Strunta i vad andra "bitterfittor" tycker, du har ju inte "lurat till dig" en tid.

• Änglatuss
    Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:18:59 följande:
    Om ni fått tid i februari trots att de vet att du delammat så är det väl bara att tacka och ta emot. Strunta i vad andra "bitterfittor" tycker, du har ju inte "lurat till dig" en tid.
    nej precis, jag skulle ringa tillbaka i januari och säga mitt status om jag är gravid eller inte är jag gravid behöver jag ju inte komma dit och det hoppas jag har skett
  • Annapanna1975

Det får vi hålla tummarna för, men om inte får du ta tiden i februari.

Själv(?) har jag bara försökt i 6 månader, så jag ska gå privat 9 januari (då har jag försökt i 7 månader!). Det kostar lite grann men jag vill veta varför jag inte har ÄL och varför mensen bara blir mer och mer oregelbunden. Det borde vara tvärtom, tycker jag...

Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??