-
Vågar man äta rosenrot och bisolvon samtidigt. Äter rosenrot bland annat för att få mer fysisk ork. Jag har ett jättetungt jobb och dom hjälper mig massor. Men jag äter dom bara fram till äl för ifall jag skulle lyckas bli gravid så vill jag inte riskera något. Vet någon som sagt om man kan äta rosenrot och bisolvon samtidigt? Frågade detta i någon annans tråd men fick bara ett svar, så jag hoppas på fler svar om jag startar en tråd själv
-
Svar på tråden Rosenrot & Bisolvon??
-
ja privat jaAnnapanna1975 skrev 2007-12-17 09:24:25 följande:Det får vi hålla tummarna för, men om inte får du ta tiden i februari.Själv(?) har jag bara försökt i 6 månader, så jag ska gå privat 9 januari (då har jag försökt i 7 månader!). Det kostar lite grann men jag vill veta varför jag inte har ÄL och varför mensen bara blir mer och mer oregelbunden. Det borde vara tvärtom, tycker jag...
alltså jag får ju utslag nu 2a månaden i rad på monitorn och posetiva utslag på ältesterna och tempen går neråt bla bla bla så ÄL borde jag ju ha. men dottern blev till på 3:e försöket och nu är vi på 11 så det börjar bli en anningens frustreande -
Jag menar inte att DU ska behöva gå privat, ni är ju uppe i 1 år då.
-
Förstår att det kan vara frustrerande att det inte "tagit sig än" på 11 försök, men det behöver inte vara något "fel" på någon av er för det. Jag har sett många här på FL som först fått ett barn jättesnabbt och sedan fått kämpa hårt för nästa.
-
ja andra barnet ska vara svårare sägs det... nog märks det.. puh!Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:30:26 följande:Förstår att det kan vara frustrerande att det inte "tagit sig än" på 11 försök, men det behöver inte vara något "fel" på någon av er för det. Jag har sett många här på FL som först fått ett barn jättesnabbt och sedan fått kämpa hårt för nästa.
-
Förstår inte varför andra barnet ska vara svårare... Jag kan förstå om man försöker bli gravid väldigt snabbt efter förlossningen, då kanske kroppen "stänger aför att hinna återhämta sig. Men efter ett tag borde kroppen "slå på" igen.
-
jadu, och dom som blir gravida bara några månader, läst om många som skriver hoppsan jag är redan garvid, jag har en 5 månaders hemma.. oj jag är redan gravid, trodde inte det skulle ta sig så fort.. jag har en 7 månaders hemma. OJ är gravid igen trots helamning har en 4 månaders hemma... att det går så fort för vissa...Annapanna1975 skrev 2007-12-17 09:44:21 följande:Förstår inte varför andra barnet ska vara svårare... Jag kan förstå om man försöker bli gravid väldigt snabbt efter förlossningen, då kanske kroppen "stänger aför att hinna återhämta sig. Men efter ett tag borde kroppen "slå på" igen.
-
Ja, livet är inte rättvist! Så många som blir gravida fast de inte vill, bara hamnade med ett one night stand efter en blöt kväll på krogen, och andra som aldrig får biologiska barn, som kämpar år efter år...
-
Ja precis... och jag vet somliga som verkligen inte borde ha barn och dom har flera stycknaAnnapanna1975 skrev 2007-12-17 09:51:18 följande:Ja, livet är inte rättvist! Så många som blir gravida fast de inte vill, bara hamnade med ett one night stand efter en blöt kväll på krogen, och andra som aldrig får biologiska barn, som kämpar år efter år...
-
Wow lever denna tråden....eftersom jag fick missfall igår så blir det nya tag på det nya året. Hur har det gått för er alla här?
-
Men Snottan!
*tycker synd om dig och skickar en stor och varm bamsekram*
19Snottan82 skrev 2007-12-17 12:10:27 följande:Wow lever denna tråden....eftersom jag fick missfall igår så blir det nya tag på det nya året. Hur har det gått för er alla här?