• taksi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Fortsättningstråden för oss som är rädda för både vaginal förlossning och kejsarsnitt. Här är kopia från förra trådstarten:

Hej, finns det någon här som både är rädd för vaginal förlossning och kejsarsnitt? Jag har varit med om en vagninal förlossning för snart 4 år sedan. Var förlossningsrädd innan dess (gick till Aurora) och skräckslagen efter den erfarenheten. Första året med mitt barn så grät jag varje gång jag såg gravida kvinnor på stan eftersom det påminde om förlossning. Det har så klart hänt senare också, men inte lika ofta.

När längtan efter barn blev stark igen så har jag hela tiden tänkt på Aurora-bm som sa att "som sista utväg" finns ju alltid snitt och att min förlossningsskräck inte får innebära att jag begränsar det antal barn jag vill ha. Jag och sambon var helt överens innan jag blev gravid att vi skulle be om planerat kejsarsnitt. Grejen är bara att även det känns helt hemskt! Dessutom råkade jag göra bort mig och såg i en dokumentär några barn som förlöstes med snitt. Kunde inte hjälpa det utan fortsatte att titta och nu vet jag varken ut eller in. Tidigare har jag i alla fall haft tankarna att det ska bli snitt och att det är min utväg, men det verkar ju farligt?!

Finns det fler med samma rädslor? Ut måste ju barnet hur som helst...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 22:42:22:
    Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-254/m22941048.html

• Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-08 17:47:17 följande:
    *suck* tror tyvärr inte det,var hoppfull i morse men det är jag inte alls längre=(Så så nervös inför i morrn,gråtit flera ggr under dagen.
    Då är jag hoppfull åt dig Jag håller tummarna gumman

Nu ska jag äta

KRAM
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • 0Love0

Nu är allt packat ,jag har gråtit flera ggr i dag.Tänk i morrn kväll förhoppningsvis vid denna tiden är jag inte gravid mer.
    Kommer sakna mina barn så mycket i morrn,men hoppas att jag hinner träffa dom i morrn iaf.
    Ha en bra helg!

• Krickeline

0Love0
    Håller tummarna för dig, snart är din vånda över och du har din fantastiska BEBIS hos dig

• Kaxmaja

crex hur går de för dig?? Var e du???

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kattöga

0Love0:
    Lycka till imorgon!!!
    Tänk att du snart ska få sniffa bebis, vad underbart!

• apan

0Love0 - jisses vad spännande att du kanske föder snart! Herregud, snart är du ute på andra sidan och det jobbiga är över. Jag vill också vara där :)

• 0Love0

Så nervös,inte kunnat sova.Min hjärna vill inte fatta att jag ska föda barn i dag.Är rädd ,orolig.Vet ju hur det kommer att kännas.Vill det ska gå snabbt med smärtfritt=)
    Hoppas att min inbillning om att det gör mindre ont att föda barn tre stämmer för detta gör jag minsann aldrig mer om!

Tack för alla lyckönskningar!

• Bästamorsan

OloveO: Ja jag är med på att hålla tummarna för att 3:an är lättare än 1:an och 2:an!!!! =)

Har också en lång och komplicerad 1:a förlossning bakom mej.
    Samt en fruktansvärd smärtsam 2:a förlossning!!!
    Och nu är jag trots allt gravid med 3:an...
    Hur ska det gå??!!!

Håller tummarna på att 3:e gången gillt!!!! =)

• taksi

Hej, hinner inte läsa ikapp. Jag lånar dator när jag är och besöker kompis och bebis. Vårt internet la ner för ett par dagar sen coh kommer att ligga nere i varje fall till slutet av nästa vecka tror dom. Så himla typiskt! KÄnner enorm abstinens får jag lov att säga och saknar er (och ert fantastiska stöd) massor!
    Kram på er alla!

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning