• taksi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Fortsättningstråden för oss som är rädda för både vaginal förlossning och kejsarsnitt. Här är kopia från förra trådstarten:

Hej, finns det någon här som både är rädd för vaginal förlossning och kejsarsnitt? Jag har varit med om en vagninal förlossning för snart 4 år sedan. Var förlossningsrädd innan dess (gick till Aurora) och skräckslagen efter den erfarenheten. Första året med mitt barn så grät jag varje gång jag såg gravida kvinnor på stan eftersom det påminde om förlossning. Det har så klart hänt senare också, men inte lika ofta.

När längtan efter barn blev stark igen så har jag hela tiden tänkt på Aurora-bm som sa att "som sista utväg" finns ju alltid snitt och att min förlossningsskräck inte får innebära att jag begränsar det antal barn jag vill ha. Jag och sambon var helt överens innan jag blev gravid att vi skulle be om planerat kejsarsnitt. Grejen är bara att även det känns helt hemskt! Dessutom råkade jag göra bort mig och såg i en dokumentär några barn som förlöstes med snitt. Kunde inte hjälpa det utan fortsatte att titta och nu vet jag varken ut eller in. Tidigare har jag i alla fall haft tankarna att det ska bli snitt och att det är min utväg, men det verkar ju farligt?!

Finns det fler med samma rädslor? Ut måste ju barnet hur som helst...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 22:42:22:
    Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-254/m22941048.html

• Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-07 12:46:53 följande:
    Kan berätta att jag är öppen 3 cm coh har bebis senast fredag.
    Åhhh vad härligt. Detta kommer att gå så himla bra gumman
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • 0Love0
    Kaxmaja skrev 2007-11-07 12:50:10 följande:
    Åhhh vad härligt. Detta kommer att gå så himla bra gumman
    Jag hoppas det fast jag är asnervös nu
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-07 12:52:40 följande:
    Jag hoppas det fast jag är asnervös nu

De förstår jag. De hade jag oxå varit. Men¨försök tänka framåt snart har du din bebis där. Tänk vilken lycka.

Min jordmor sa till mig att jag ska försöka focusera på förlossningen precis som jag gjorde när jag sportade ganska intensivt. Innan en viktig match var de viktigt att gå in i sig själv och hämta kraft. Hon sa att jag ska göra samma sak nu. Hämta kraft och sen e förlossningen matchen.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • 0Love0

Angelzezzan

Bara så paff att jag inte har ont än,vid 3 cm med mina andra barn hade jag asont.

• Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-07 12:55:43 följande:
    Angelzezzan Bara så paff att jag inte har ont än,vid 3 cm med mina andra barn hade jag asont.
    Jag har ju inga barn sedan tidigare men jag tror de gör ont hela tiden men jag tror ju oxå att jag ska slå ner något vid förlossningen. Jag tror så mycke jag
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • pulmones

ansluter mig lite lätt här jag med

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 13:04:47 följande:
    ansluter mig lite lätt här jag med
    Hej gumman. De var länge sedan jag såg dig
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • pulmones
    Kaxmaja skrev 2007-11-07 13:05:54 följande:
    Hej gumman. De var länge sedan jag såg dig
    jag är här i faggorna men har inte alltid tid att prata.....mycket nu i skolan och jag vill samtidigt inte försumma barnen så ni får lov att lida ...men jag tror ni överlever hahah

allt väl?
  • Kaxmaja
    pulmones skrev 2007-11-07 13:29:14 följande:
    jag är här i faggorna men har inte alltid tid att prata.....mycket nu i skolan och jag vill samtidigt inte försumma barnen så ni får lov att lida...men jag tror ni överleverhahahallt väl?
    Vi överlever
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • pulmones

vet inte om denna tråd är något för mig?....läste närmare på TS. aöötså, jag grinar inte när jag ser andra gravida, tvärtom jag blir lycklig.

jag vill bara ha facit till förlossningen så jag kan ta rätt beslut

Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning