• taksi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Fortsättningstråden för oss som är rädda för både vaginal förlossning och kejsarsnitt. Här är kopia från förra trådstarten:

Hej, finns det någon här som både är rädd för vaginal förlossning och kejsarsnitt? Jag har varit med om en vagninal förlossning för snart 4 år sedan. Var förlossningsrädd innan dess (gick till Aurora) och skräckslagen efter den erfarenheten. Första året med mitt barn så grät jag varje gång jag såg gravida kvinnor på stan eftersom det påminde om förlossning. Det har så klart hänt senare också, men inte lika ofta.

När längtan efter barn blev stark igen så har jag hela tiden tänkt på Aurora-bm som sa att "som sista utväg" finns ju alltid snitt och att min förlossningsskräck inte får innebära att jag begränsar det antal barn jag vill ha. Jag och sambon var helt överens innan jag blev gravid att vi skulle be om planerat kejsarsnitt. Grejen är bara att även det känns helt hemskt! Dessutom råkade jag göra bort mig och såg i en dokumentär några barn som förlöstes med snitt. Kunde inte hjälpa det utan fortsatte att titta och nu vet jag varken ut eller in. Tidigare har jag i alla fall haft tankarna att det ska bli snitt och att det är min utväg, men det verkar ju farligt?!

Finns det fler med samma rädslor? Ut måste ju barnet hur som helst...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 22:42:22:
    Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-254/m22941048.html

• Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
  • DrottGirl
    0Love0 skrev 2007-11-08 09:24:37 följande:
    Nu har jag fått massa slemmiga flytningar med blod i precis som överläkaren sa att jag kunde få,hoppas att det är tecken på att det är nära nu då!
    åååh vad spännande! hur mår du då? har du ont ngt? nervös?
    gravid m BF 16 dec
  • 0Love0
    DrottGirl skrev 2007-11-08 09:38:28 följande:
    åååh vad spännande! hur mår du då? har du ont ngt? nervös?
    Mår som vanligt,lite smått med SD.Men jättenervös och rädd.
    Förra ggraviditeten när jag fickså startade det 4 timmar efteråt
  • DrottGirl
    0Love0 skrev 2007-11-08 09:42:19 följande:
    Mår som vanligt,lite smått med SD.Men jättenervös och rädd.Förra ggraviditeten när jag fickså startade det 4 timmar efteråt
    men du är väl inte själv va? har du ngn hos dig? har ni bil och kan åka in när det behövs eller ska ni ta taxi? jag håller tummarna för att allt ska gå bra! *kramar om*
    gravid m BF 16 dec
  • DrottGirl

Ang snitt - vad skönt att höra att man låter flera föda vaginalt efter ett snitt ( det har jag ju hört tidigare oxå) för jag vill ju ha fler barn tror jag och då är det skönt att veta att det finns möjlighet till vaginal förlossning om jag skulle önska det då (vet ju ännu inte hur jag kommer att må efter snitt om jag nu väljer det denna gång)

men är det inte hemskt att det är så olika inom förlossningsvården beroende på vilken dela v sverige man bor i?

gravid m BF 16 dec
  • 0Love0

DrottGirl

Min man tog ledigt i dag eftersom oavsett vad så blir dte ju bebis i dag.så vi är hemma med sonen och dottern är i skolan.

• Kaxmaja
    DrottGirl skrev 2007-11-08 10:41:02 följande:
    Ang snitt - vad skönt att höra att man låter flera föda vaginalt efter ett snitt ( det har jag ju hört tidigare oxå) för jag vill ju ha fler barn tror jag och då är det skönt att veta att det finns möjlighet till vaginal förlossning om jag skulle önska det då (vet ju ännu inte hur jag kommer att må efter snitt om jag nu väljer det denna gång)men är det inte hemskt att det är så olika inom förlossningsvården beroende på vilken dela v sverige man bor i?
    Eller Norge
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-08 11:32:08 följande:
    DrottGirl Min man tog ledigt i dag eftersom oavsett vad så blir dte ju bebis i dag.så vi är hemma med sonen och dottern är i skolan.

Åhhh så himla nyfiken på hur de går med dig/er???

Håller alla tummar jag kan

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • 0Love0

Angelzezzan

Har inte hänt ett jäkla dugg mer=(Nu blir det ett sjukhus som jag inte alls vill föda på.Men men ....

• Kaxmaja
    0Love0 skrev 2007-11-08 17:38:17 följande:
    Angelzezzan Har inte hänt ett jäkla dugg mer=(Nu blir det ett sjukhus som jag inte alls vill föda på.Men men ....
    De kanske kommer igång inatt.
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • 0Love0
    Kaxmaja skrev 2007-11-08 17:44:44 följande:
    De kanske kommer igång inatt.
    *suck* tror tyvärr inte det,var hoppfull i morse men det är jag inte alls längre=(
    Så så nervös inför i morrn,gråtit flera ggr under dagen.
Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning