Har inte haft datorn hemma - på lagning,dyyyrt,men..och har i stället ägnat mig åt barnen,familjen och hemmet.Förstås.
I lördags bakade jag och sonen 2 sorters småkakor till (har 5 olika hembakta sorter nu),och sen har jag gjort 2 sorters julgodis med vit choklad i -Snöbollar och Saffranstryffel,recept i tidningar..och igår gjorde jag 2 olika sorters Julköttbullar - en med min jägarson Emil´s älgfärs i..och så Jansson´s och frös ner,och sen så bakade vi pepparkakor tillsammans min son,7,min dotterson,4 ½ och min dotterdotter,2 - såå mysigt,underbart kul och alla gick in för det ivrigt..min dotter fick lov grädda,hade fullt upp att kavla,hjälpa och baka..så söta..och roligt hade vi! Min dotterson och jag höll på länge,och han säger när han bakar med deg - "jag DEGAR!" sött..vi sa så när vi menade att man slappar..
Förkyld till tuuusen,mår inte bra,snörvlar,hostar,snyter mig tonvis och har skräll och rethosta,så även flera i familjen,sönerna minsta varit hemma hela veckan nu från skolan.
Har hänt en hemskt sak här,som ni kanske läst..en ung man,21..ni kanske vet..han var från byn och gått i min dotter´s klas..en alltid snäll,trevlig,hjälpsam kille säger hon.Ofattbart.Tänker på föräldrarna..allt..lider med dem.