• Mumfy  1

Vi med äldre barn del 5

Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp
    Skrikandes ,men även peppa & tipsa varandra om olika saker Fundersam
    Här är det tillåtet att både skrattaSkrattande & gråtaGråter,ösa ur sig sin ilska ,maktlöshetRäcka ut tungan eller *bara vara*

Om du kikar lite längre ner här  så har du en länk med info om oss som härjar härinne, mer eller mindre
    Generad

Välkomna 

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Svar på tråden Vi med äldre barn del 5
  • Mumfy  1
    Luddvar : 
       Grattis en blomma får du oxå av mig
  • Mammatillfem

Har gjort köttbullar idag av mald färs från kött min son EMIL jagat..och lite fläskfärs i..

Har varit och handlat julklappar till minsta sonen och barnbarnen idag! Skönt - började bli orolig att vi inte skulle hitta något eller hinna med!

Har varit hem till min älskade älste son i sitt varmt stämningsfulla julpyntade hem och pratat med honom och sett till honom (han är inte bra,hemma idag,såå förkyld men ska till min skräck arbeta i morgon) och fick en underbar vaaarm ((kraam)) av honom! Stolt! MIN son! "Lilla gubben!" säger jag automatiskt när jag blir varm av mammaskärlek - spelar ingen roll då åldern (25½)..min son jag burit,fött och ammat..nu en ung stilig man med eget hem..

• gabriella83s mamma

Nu brudar är det "bara" 3 dagar kvar till paketöppnimgen!
    Fast jag är nog mest intresserad av mat

• Luddvar

gabriella83s mamma skrev 2007-12-21 08:15:21 följande:

Nu brudar är det "bara" 3 dagar kvar till paketöppnimgen!Fast jag är nog mest intresserad av mat
    Ja, maten den maten. Visst längtar man? Och så är det skönt att sambon är hemma nu och fram till strax efter nyår. Det är skönt att hinna spendera lite tid ihop.
  • Mumfy  1
    gabriella83s mamma skrev 2007-12-21 08:15:21 följande:
    Nu brudar är det "bara" 3 dagar kvar till paketöppnimgen!Fast jag är nog mest intresserad av mat
    Håll med om att det är lite roligt med paket iaf

Vet vad jag får av grabbarna
    men ett paket har jag inte en blekaste aning om vad et är i ,det är från cege härinne på fl hon & jag byter paket för 2:a året i rad nu & så ger vi varandra ledtrådar ,gissa om jag gnuggat geniknölarna

vad får era barn i julklapp   hur mycket i kronor är det

Vi ska ge 1000kr/ i pengar var ,refill på 150kr/var & inträde på 300 kr/var till ett stort LAN som anordnas 1 gång/år & är 2-6 januari

Idag har vi trängts med resten av alla gotlänningar som varit i Visby för att handla julmat
    men nu sitter jag här & allt är inhandlat & upplockat  *skönt*

Det vi har kvar att göra är städningen & bädda rent i alla sängar ,all bakning & godsaker är klart

Skinkan & granen fixar vi när jag kommer hem från jobbet på söndag & då är det semester ända till 7 januari .-)

Eva : I måndags var min mamma in i tygaffären i Borlänge & köpte tyg till mig (rosa huset)

ha det bäst & försök att inte stressa så mycket ,det blir jul ändå

Kram på er

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/mumfy__1/gallery/phpinqb5l.png” kan inte visas, då den innehåller fel.
  • gabriella83s mamma

Mumfy 1

Rebecca har(tyvärr får man väl säga)fått för tusentals kronor i år,men det är till hennes studenthem det mesta.Sänglinne och handdukar bl.a...
    Och eftersom hon ska läsa på musiklinje nästa höst var vi tvungna att skaffa henne ett instrument att spela på för notträningens skull.Det billigaste alterantivet blev en keyboard(3000 kr).....
    Detta blir dyraste julklapparna hon någonsin kommer att få, av oss iallafall...

• Luddvar

Hej på er!! 600 kr / barn har vi köpt för. Förra året fick de så oerhört mycket och jag tyckte det var hemskt. Det blir ju lite sjukt om man bara vräker över dem grejer eller?? Jag har köpt fina saker till mina barn ändå men jag lägger hellre krutet när de fyller år.

• Mammatillfem

Snart jul med barnen i livet,barnbarnen,min bror,mina föräldrar,vår farmor,sambon,partners till barnen - och min dotter´s svärmor!

Har inte sovit en blund i natt ,vrålhostade nästan lungorna ur mig,svettades och var vaken ..

Har just gjort knäck nu ..julskinkan och ska göra hemgjord rödbetssallad och kanske åker vi till min älskade änglason i dag med med ett vackert juligt ljus ..och i morgon med.

Tonåringen och hans tjej sover här i natt..blir 15 personer här på julafton..pappa kom med ett extra bord vi fick låna med stolar..

• Mumfy  1
    Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/mumfy__1/gallery/php4oecqp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.
    God jul önskar Mari med familj
Svar på tråden Vi med äldre barn del 5