Underbar jul..blev det ..tillslut..i af..på något vis.. hela dagen..
Var till min älskade änglason
på dagen tillsammans,jag grät
,grät
,gräääät
..såå svårt! Satte ljus,stod omfamnande tillsammans med mina andra 4 barn framför,tysta..i ofattbar sorg,saknad,förtvivlan, - men tillsammans..i samma saknad..höll om min älste son och min dotter,sen min tonåring och min minste son..sen var mina barnbarn där med,och mitt ex..Emil´s pappa..
När jag och minste sonen var där först,jag grät,kom en okänd mamma till mig förbi,kände henne inte,hon sett stenen,bodde i Jämtland - och nu kom hon,pratade,beklagade,i samma sorg..aldrig setts..hon hade sin son,22,i Minneslunden bredvid.. mördad..2002..hon sa namnet...vi kramades ,pratade,där ..på julafton,i saknad efter våra unga söner
..aldrig setts..(men det stod i tidningarna minns jag)..starkt.
Sen hem..kaffe ,glögg ,alla som kunde kom (15 personer) och Kalle Anka,knäck,mitt hemgjorda julgodis
..sen JULMIDDAG med tända ljus och min farmor,93,älst,och min dotterdotter,2,minst
..min bror var tomte (min änglason EMIL brukade vara det )..och barnen tindrade och papper överallt ..jag gladde många med särskilda julklappar..som Almanackor med FOTON på dem,vi och Emil..fototavlor,annat ..och min älste son gav mig en underbar klapp - en så fin förstoring i guldram på mina två älsta söner - han och bror Emil - i Emil´s soffa tillsammans,omfamnande,skrattande - två BRÖDER som älskar varandra,glada -så värdefull!
Alla belåtna tillslut med sina klappar,maten,varandra,stämningen..och jag med..EMIL måste hjälpt till
..