Vi med äldre barn del 5
Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp

Här är det tillåtet att både skratta

Om du kikar lite längre ner här så har du en länk med info om oss som härjar

Idag blåste det sista lövet ner från trädet på vår tomt....Nu är definitvit hösten här, ingen sensommar ens en gång...
Jag har blivit tillfrågad om att vara med i en ängla-antologi med www.ritabrunner.se som utkom med "Arvet" i höstas.Helt plötsligt sitter man där med pressen på sig för dikterna ska vara inlämnade helst igår om de ska hinna med för utgivningen i mitten av december.
Nu har jag två klara och undrar om ni skulle vilja ge er synpunkt på dikterna?;Är dom bra nog att ha i antologin?
Du
Du lilla älskade änglabarn
som gjort avtryck på jorden
Likt liljevitt ljusvekegarn
du hör till barnahjorden
Ett garn som döljs av kärlek
blir till lysande härligt sken
Du underbart soliga väderlek
som kliver med små knubbiga ben
---------------------------------------------
Om änglar inte talade vore vi alla stumma
En ängel så god och ren
som bara den troende ser
Guds budbärare med ljusets sken
som hela tiden oss ger
av ren kärlek och rent ljus
En underbar kärlekssymbol
Ty vi är vårt eget fröhus
De ger oss att dricka ur livets skål
för änglarna finns för oss alla
Det är vackert med änglalek
du i ditt inre kan framkalla
Det finns inget änglasvek
För oavsett vem du än är
och oavsett kroppslig storlek
änglakärleken är oändlig här
Av Susanne Strömstedt 20071101
Vi hade en supermysig,inspirerande och väldigt rolig dag på mässan Underbarabarn ..spännande bussresa för barnen,rolig liten buss toa
och så massor av LEK och aktiviteter för barnen där - bla var vi nästan först in (!) och MIN SON Oliver,7 var igår den allra första bland alla som cyklade för SoS Barnbyar(!),fick diplom och han fick första strecket - roligt när vi är från Lilla Dalarna
..Min dotterson var den andra..
Caffe latte,expresso,mat (vi åt där - och vi lantlollor fattade ju inte att man tydligen stod i OLIKA köer för OLIKA mat ..förrän en sa det..som tur var var det barnmats och Pasta kön..så det blev det
) och när vi väntade var sonen såå hungrig,dottersonen trött,hängig,ledsen (dålig dagen innan),ville inte äta dyra maten mamma köpt..och lilla My somnade före maten
)..men gick bra
sen lek och så mkt för oss stora - bla trevligt träffa folk på Vi Föräldrar och mama m m.
Köpte en fin röd munkjacka av ett företag där som satte på valfri text på i valfri stil..svåårt välja..- Lillebror? Mammas linslus? Blev O L I V E R . Med tuff vit Army stil..som Sabaton har på sina skivor..
Fanns MORMOR tröjor ..allt..men jag skulle vilja ha en i sf där det står MAMMA/MORMOR/ eller Småbarns/tonårs/ungdoms/änglaMAMMA- MORMOR/dotter/sondotter eller något med allt - men då borde ju ännu mera stå med,sambo tex,så långt
..hi hi..
Trevligt där - lek,aktiviteter,fika,montrar,se tidningarnas folk m m.
Hemma på kvällen,och efter mat/fika åkte vi allihopa tillsammans förstås till vår älskade,innerligt saknade SON/BROR/MORBROR EMIL..med kärlek,måånga ljus och en fin krans..så svårt ..kontraster hela tiden
..
Hos honom var min älste son..när vi kom..och så kom jag,syster och småbröderna..syskonbarn,andra..släktingar..och medans vi ledsna,mest tysta och gråtande stod där kom S..Emil´s stora kärlek och fd sambo dit..med två ljus..ser ledsen ut ..kramades med henne..saknar de två ihop såå..hon är så fin,rar..varje gång tänker man på hur fint det VAR - och hur förtvivlat det nu ÄR
..och det som inte blev..de två,söta barn..allt..HUR kan allt ändras så fort? Ja,det undrar man ständigt
..
Hos min son lyste 19 ljus när vi var där..mest av alla stenar tror vi..
Gabriellas mamma Ja, jag tycker de är jättebra och tycker visst att de platsar i en antologi. Gud, vad roligt för dig!!!