• Mumfy  1

Vi med äldre barn del 5

Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp
    Skrikandes ,men även peppa & tipsa varandra om olika saker Fundersam
    Här är det tillåtet att både skrattaSkrattande & gråtaGråter,ösa ur sig sin ilska ,maktlöshetRäcka ut tungan eller *bara vara*

Om du kikar lite längre ner här  så har du en länk med info om oss som härjar härinne, mer eller mindre
    Generad

Välkomna 

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Svar på tråden Vi med äldre barn del 5
  • Mumfy  1
    Luddvar : Gratta sonen från mig

Eva : Grattis till dig oxå
  • Mumfy  1

Gokväll i stugorna

Det har regnat sen kl 16 & det vräker ännu ner

Jag blir gräsänka i morgon bitti till lördanatt
    Men jag ska hämta M på Effes (praktiken) när han slutar i morgonkväll *gäsp*

Har varit på föräldrarmöte med info om studenten ,rackans vad dyrt det är
    Men J är mycket gladare nu & skrattar & är trevlig
    Han t om bjöd sin mor på McDonalds innan föräldrarmötet * Glad mamma*

Hoppas att det är på väg åt rätt håll & att det håller i sig

• Mammatillfem

Hade en fin dag igår - trots allt ..med familjen - (barnen,barnbarnen,min bror,mina föräldrar,min farmor och sambon) och gott fika -och min sen förra veckan´s chokladkladdkaka med vispgrädde på -nybakt två till nu- har blivit mkt uppskattad och älskad - "du måste göra varje gång nu!" säger de allihopa ..samt tårta,bullar,kakor.

Jag fick 2 CD - som jag ville ha - Martin Stenmark (lyssnar på nu) - han sjunger såå mkt som liksom låter som-relaterar till min son Emil,det som hänt,ord,fraser,frågor som går rakt in...känner igen mkt - samt Emil`s ,och numera min favorit Lars Winnerbäck´s nya - och vit kakaolikör,smink,kläder och så Presentkort på guld av älste sonen och - såå glad - en till t-shirt med FOTOBILD på Emil och jag då vi kramar om varandra på hans (sista) 22 årdag,tätt ihop och så glada,hans varma blick ser rakt in i en..den fick jag - och han var med på många vis *älskar och saknar sååå*..bla på t-shirt (jag hade på mig) - med fotobild på honom - och när vi skulle fika säger lilla My,2,och pekar - "EMIL!" - hon,som bara var 10 ½ mån när han lämnade oss ..såå rörande,och att hon VET..

Theodor,4 är såå lika morbror Emil hela tiden nästan- i utseendet, sättet-mysig,finurlig och säger så kloka eftertänksamma saker..lugn är han alltid med,precis som Emil var som liten,ja alltid..vissa foton ser man inte skillnad OM det är Emil som liten,eller Theodor.. *kärlek*
    Han åt en stor tårtbit,och sa att han fick en hel "kluns" med tårta ..så härlig,mysig,kramgo..

Idag- är såå förkylda - sen länge - är minste hemma och tonåringen försov sig men skjutsades in senare..och vi har i af varit till tandläkaren på första undersökningen med 7 åringen..han var nyfiken,frågade mkt, ville prova allt ..men inte bita ihop - så inga röntgenbilder blev tagna..och inte ha på lack mer än på någon tand - "smakar medicin,äckligt!" och då slapp han mer. Nåja,duktig i af.
    Han valde en söt ring, sött.

Finns andra 7 åringar som inte gått med på allt,men nästan, hos första tandläkarundersökningen?

• Eagle

Hej, hoppar in på denna tråd...fast mina är kanske inte så gamla...hm...vet inte gränsen...ha,ha...jag verkar kanske lite snurrig...
    Mina 2 älsta barn är snart 16 och den andra 12 1/2 år!

Platsar jag eller???

• gabriella83s mamma
    Eagle skrev 2007-10-14 23:02:41 följande:
    Hej, hoppar in på denna tråd...fast mina är kanske inte så gamla...hm...vet inte gränsen...ha,ha...jag verkar kanske lite snurrig...Mina 2 älsta barn är snart 16 och den andra 12 1/2 år!Platsar jag eller???
    KLart att du platsar  Välkommen
    Här är vi snurriga allihop och är så nöjda med det för vi har varandra.
    Mina barn är 24 och 15,fast det är ju bara 15-åringen som bor hemma.Den äldsta är själv mamma till en grabb på snart 2,5 år...
  • Mumfy  1
    Eagle : Klart du är välkommen

Om du kollar länken i ts så har du lite info om oss som lufsar runt härinne ,mer eller mindre
  • jeja66

Vad kul att se att du är så observant nör det gällde att tråden skulle stängas Mumfy1. Jag blev riktigt orolig när jag såg att ingen skrivit på snart en vecka på den gamla innan jag upptäckte att du fixat en ny....

Här har jag inte varit så sktiv vid datorn på en längre tid. Jag har inte mått så bra den sista tiden. Troligen är det sorgen efter min älskade mamma som kommit ordentligt. (jag hann ju inte sörja direkt efter när jag var tvungen att planera mitt bröllop)
    Eller också är det en riktig höstdepression......Har även fuskat med mina vitaminer och B12 som jag måste äta efter min viktminskningsoperation....(kanske det är det som är orsaken)
    Det är ingenting som känns roligt just nu men det går väl över förhoppningsvis.
    Just nu har jag en sväng av maginfluensa + den trevliga mensen...

Jag lovar att försöka vara lite mer aktiv här hos er i fortsättningen. Det är även kul att se att det fortfarande kommer nya till vårt trevliga gäng.

Kram alla//Eva

• Mammatillfem

Tack för gratulationerna 1malle,Luddvar,Mumfy1 !

Här är jag förskräckligt,hemskt dunderförkyld...mår sen 1-2 veckor,men kulminerat i stark hemsk hosta,snor,helt slut och attacker sen några dagar..har varit till läkare..vilket jag inte blev klokare av..

Mår som du,med mens därpå börjar komma igång här med ..jejja66..

*Hostar*

Kram!

Svar på tråden Vi med äldre barn del 5