Hade en fin dag igår - trots allt ..med familjen - (barnen,barnbarnen,min bror,mina föräldrar,min farmor och sambon) och gott fika -och min sen förra veckan´s chokladkladdkaka med vispgrädde på -nybakt två till nu- har blivit mkt uppskattad och älskad - "du måste göra varje gång nu!" säger de allihopa ..samt tårta,bullar,kakor.
Jag fick 2 CD - som jag ville ha - Martin Stenmark (lyssnar på nu) - han sjunger såå mkt som liksom låter som-relaterar till min son Emil,det som hänt,ord,fraser,frågor som går rakt in...känner igen mkt - samt Emil`s ,och numera min favorit Lars Winnerbäck´s nya - och vit kakaolikör,smink,kläder och så Presentkort på guld av älste sonen och - såå glad - en till t-shirt med FOTOBILD på Emil och jag då vi kramar om varandra på hans (sista) 22 årdag,tätt ihop och så glada,hans varma blick ser rakt in i en..den fick jag - och han var med på många vis *älskar och saknar sååå*..bla på t-shirt (jag hade på mig) - med fotobild på honom - och när vi skulle fika säger lilla My,2,och pekar - "EMIL!" - hon,som bara var 10 ½ mån när han lämnade oss ..såå rörande,och att hon VET..
Theodor,4 är såå lika morbror Emil hela tiden nästan- i utseendet, sättet-mysig,finurlig och säger så kloka eftertänksamma saker..lugn är han alltid med,precis som Emil var som liten,ja alltid..vissa foton ser man inte skillnad OM det är Emil som liten,eller Theodor.. *kärlek*
Han åt en stor tårtbit,och sa att han fick en hel "kluns" med tårta ..så härlig,mysig,kramgo..
Idag- är såå förkylda - sen länge - är minste hemma och tonåringen försov sig men skjutsades in senare..och vi har i af varit till tandläkaren på första undersökningen med 7 åringen..han var nyfiken,frågade mkt, ville prova allt ..men inte bita ihop - så inga röntgenbilder blev tagna..och inte ha på lack mer än på någon tand - "smakar medicin,äckligt!" och då slapp han mer. Nåja,duktig i af.
Han valde en söt ring, sött.
Finns andra 7 åringar som inte gått med på allt,men nästan, hos första tandläkarundersökningen?