• Mumfy  1

Vi med äldre barn del 5

Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp
    Skrikandes ,men även peppa & tipsa varandra om olika saker Fundersam
    Här är det tillåtet att både skrattaSkrattande & gråtaGråter,ösa ur sig sin ilska ,maktlöshetRäcka ut tungan eller *bara vara*

Om du kikar lite längre ner här  så har du en länk med info om oss som härjar härinne, mer eller mindre
    Generad

Välkomna 

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Svar på tråden Vi med äldre barn del 5
  • Luddvar

Tack.*Ett par kramar hamnade i mörkaste småland*
    Jag har sett Från koja till slott ikväll. Gillade köksbordet inredaren gjorde. Vi ska ha något liknande i vårt nya kök. Vi kanske ska göra ett själva??

• jeja66

Jag tar gärna emot ett par värmande kramar för jag sitter och fryser just nu. Vi har varit på Ullared och gjort av med en massa pengar men roligt var det. Nu är jag alldeles frusen och det beror säkert på ren trötthet efter 4 timmar i bilen. Vi sov även i en campingstuga på campingen bredvid Gekås och det var inte de bästa madrasserna för min rygg kände jag. Sov inte så vidare men sover nog desto godare i natt. Tur att jag inte börjar förrän klockan 09,00 i morgon.
    Kram alla//Eva

• Luddvar

jeja  Vad roligt med Ullared! Fast plånboken håller inte med he he. Vet hurdana madrasser du menar. De hade lika värdelösa i den kanonfina stuga vi hyrde i somras på Astrid Lindgrens värld... Stugan var så fin men vi sov riktigt illa pga sängarna tyvärr. Nu ska jag ta och logga ut och sova. Är så trött så.
    Natti på er!!

• 1malle
    Tonårsgrabbar......
    Say no more....

Igår kom min 15 årige son hem, helt blodig om ena foten...
    Han var lite frusen om fötterna efter att ha gått hem från skolan, en promenad på ca 40 minuter....
    Blodet då?
    Jo det berodde på att lilltå nageln var för lång (uschalingen) o hade skavt sönder tån brevid....

Mamma kanske inte är så dum som påpekar häxklorna på fötterna.... fast det är pinsamt o höra så har nog mamma en poäng i det hon säger.....
    Alla goda ting är 3
  • jeja66
    Luddvar skrev 2007-11-05 21:46:37 följande:
    jeja  Vad roligt med Ullared! Fast plånboken håller inte med he he. Vet hurdana madrasser du menar. De hade lika värdelösa i den kanonfina stuga vi hyrde i somras på Astrid Lindgrens värld... Stugan var så fin men vi sov riktigt illa pga sängarna tyvärr. Nu ska jag ta och logga ut och sova. Är så trött så. Natti på er!!
    Nej plånboken blev inte så glad. Hela 7000??? gick det lös på. Men det är klart vi fick massor för det. Jämt fördelat på Mig:2147kr , Alexandra:1780kr, Simon: 2218kr , gemensamt:951,75kr och sist men minst *L* Göran 113,80. Det var väl jämt fördelat mellan oss alla....*L*.Nu behövde inte Göran lika mycket som oss så han reagerade inte så mycket som tur var.
    Kram//Eva
  • Luddvar

jeja He he. Karlarna har en tendens att bli utan när det handlar om kläder.Nu fick han ju lite i alla fall.

• Mumfy  1
    Luddvar skrev 2007-11-06 21:08:50 följande:
    jeja He he. Karlarna har en tendens att bli utan när det handlar om kläder.Nu fick han ju lite i alla fall.
    Det påminner mig om helgen som vi var i Sthlm var ,jag & J handlade för hur mycket som helst
    M fick Salminkalsonger & C ingenting
    Fast han fyllde år & fick present när vi kom hem
  • Luddvar
    Mumfy 1 skrev 2007-11-06 22:25:22 följande:
    Det påminner mig om helgen som vi var i Sthlm var ,jag & J handlade för hur mycket som helst M fick Salminkalsonger & C ingenting Fast han fyllde år & fick present när vi kom hem
    He he. Idag har Ludde varit på dagis och jag har varit i skolan  igen. Inte klokt vad man missar på 2 dagar...
  • Mumfy  1
    Hej

Pratade nyss med min mamma som bor i Borlänge
    Snö,is & -10 c
    Här är det + 5 c & blåsigt men vi åker ännu med sommardäck

I morgon em åker vi till Sthlm & hjälper syrran & hennes familj att flytta
    Så då ses vi inte på några dagar

Nu ska jag fortsätta att packa & sen hämta M på hans praktik

*Natti Natti*     *Vinkar*
  • Impreza

Hej hej!
    Grått och trist väder här i Mariefred. Nu ska jag åka till Kungenskurva i Sthlm och träffa min mamma, vi ska kolla på Mio.
    Trevlig helg på er!
    Kram

Svar på tråden Vi med äldre barn del 5