• Mumfy  1

Vi med äldre barn del 5

Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp
    Skrikandes ,men även peppa & tipsa varandra om olika saker Fundersam
    Här är det tillåtet att både skrattaSkrattande & gråtaGråter,ösa ur sig sin ilska ,maktlöshetRäcka ut tungan eller *bara vara*

Om du kikar lite längre ner här  så har du en länk med info om oss som härjar härinne, mer eller mindre
    Generad

Välkomna 

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Svar på tråden Vi med äldre barn del 5
  • 1malle

Önskar oxå er alla en skön o avkopplande helg....
    Här ska vi vara ute o höst städa lite.... har en stor ek precis utan för vår tomt som fäller både ollon o löv så man har o göra 

Och så blir det till att ta kaffe ute... *njuta*

Alla goda ting är 3
  • Mumfy  1
    1malle : Visst är det härligt att vara godkänd av tonåringar

jag brukar chatta med mina grabbar över msn

Är det någon av er som har msn & vill snacka där ibland isf kan vi byta adresser i ib

Här har det regnat i omgångar hela dagen

Kvällskramar till er allihopa
  • 1malle
    Mumfy
    har ingen msn... o blev lite små road av att han då tyckte jag var så cool..
    Jag som aldrig skrivit på msn förut...
    Alla goda ting är 3
  • Mammatillfem

Idag har vi varit på bio,jag,sambon och vår son..premiääär!

Roligt - 2 timm lång tecknad film - popcorn och godis,och så korv och mos före..sonen såå glad!

Sen har min dotter med barnen varit här.

• Mammatillfem

Vilken UNDERBAR dag vi haft!

Vi var på Må Bra dagen i Falun jag o sambon - såå givande!

Trevligt,lärande,roligt-tre otroooligt bra föreläsare som gav oss mååånga - igenkännande - skratt ,fick frukt,träffa författare och snacka med dem,och sen mat- fräscha sallader,röror vegetariska,kycklingfilee´r,ugnspotatis,kaffe och chokladtryffel m m och- rött/vitt vin till.. så gott!

Oliver fick sen glad leka i en för oss ny rolig lekpark när vi hämtat honom..och alla är nöjda - även tonåringen - nu på bio med sin tjej..

• Luddvar

mammatillfem Det lät mysigt!!
    Själv har jag varit med barnen och firat en kusin som blev 11 år . Samtidigt passade jag på att tvätta lite hos syrran för min tvättmaskin har gått sönder. Får en ny på tisdag.

• Mammatillfem

Idag har jag o min älskade DOTTER haft en egen dag!

Vi gick o shoppade! - bara hon och jag -tillsammans och shoppade mkt..såå roligt! Jag bjöd henne på ett par snygga stövlar,höga,och varsin tunika vi köpte likadana,m m..och så shoppade jag till mig 3 klänningar,strumpbyxor,2 leggings (silver och vita),2 par vantar (silver och vita),1 satintop,1 stickad silvertop,stövletter och - svarta lackpumps!

Vi fikade på härligt mysiga Wayne´s med smörgås,kladdkaka och cafe latte..mm..pratade,fnissade och hade mysigt ..verkligen kul!

Vi träffade EMIL`s fd sambo och hennes mamma..pratade..såå rar..hon har nyss satt två ljus hos Emil och ett varmt,men med stark saknad-kort fyllt med kärlek..
    Varje gång tänker jag - "det skulle ju vara DE,alltid" ..såå gulliga ihop var d,passade varann såå,och hon skulle ju,trodde jag ..bli mamma till Emil´s barn..

Min dotter var glad över "vår mamma-dotter dag",och jag med..betyder såå mkt!

Vi avslutade dagen med besök hos min farmor sen då mina tre söner i livet och brorsan kom..alltid trevligt! Kaffe,bus,kramar.
    Jag strök henne över kinden och sa "Du är världens bästa farmor!" och kramade henne..hon behöver det,och hon är verkligen vår bästa farmor - även för mina barn!

Sen övn körde min tonåring till Emil..i kolmörker var vi,minsta sönerna o jag hos honom,tände ljus,grät och pratade ..och där stod vi,tysta,kände samma saknad,sorg,förtvivlan ..min tonåring och jag..berättade för Emil om allt..starkt..svårt ..

Hem,duschade sonen - då hör jag röster,skratt och smågråt- barnbarnen kommer in,och T - Emil´s lilla kopia,lyyyser när han vill visa mig "nya coola fälgarna" pappan satt på bilen..klart jag tassade med ut i mörkret - "ser ut som en igelkott,fälgarna",sa han (stjärnmönster) Såå härlig..plutt på 4.

En underbar dag,och en lika underbar fredag och lördag har vi fått! *Tacksam*

• Mumfy  1
    Vill bara ge alla en kvällskram Flört

Nu ska jag sussa *gäsp*

Eva :
    Låter som en toppendag
  • loveya

Hehe hej alla coola morsor! jag brukar åxå chatta med mina grabbar Över MSN. lite kul, särskilt när de sitter i rummet intill hehe. Mumfy, vi kan byta msn-adress om du vill, alltid kul med fler på listan! Vi bör väl göra det i ett PM dock så inte alla obehöriga hppar på oss!

12-åring kom i fredags in till mig o log och sa att han höll på med läxan. Han var så söt. Jag frågade om det var engelskan. Nä-e, sa han. Nähe va e de då, sa jag som inte visste om några andra läxor. Hemkunskap sa han stolt, jag bakar scones! O så log han så fint. Å va gott de var minsann, det var inte igår jag åt det senast. Lite skrämmande ändå att han vet prexis hur han ska linda en runt lillfingret .

• loveya

JIsses, hur kan ett ord försvinna? Jag skrev faktiskt "Min 12-åring...." ??? jajaja, det är väl en världslig sak antagligen, men hallå? teknikens under

Svar på tråden Vi med äldre barn del 5