Vi med äldre barn del 5
Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp

Här är det tillåtet att både skratta

Om du kikar lite längre ner här så har du en länk med info om oss som härjar

Önskar oxå er alla en skön o avkopplande helg....
Här ska vi vara ute o höst städa lite.... har en stor ek precis utan för vår tomt som fäller både ollon o löv så man har o göra
Och så blir det till att ta kaffe ute... *njuta*
Idag har vi varit på bio,jag,sambon och vår son..premiääär!
Roligt - 2 timm lång tecknad film - popcorn och godis,och så korv och mos före..sonen såå glad!
Sen har min dotter med barnen varit här.
Vilken UNDERBAR dag vi haft!
Vi var på Må Bra dagen i Falun jag o sambon - såå givande!
Trevligt,lärande,roligt-tre otroooligt bra föreläsare som gav oss mååånga - igenkännande - skratt ,fick frukt,träffa författare och snacka med dem,och sen mat- fräscha sallader,röror vegetariska,kycklingfilee´r,ugnspotatis,kaffe och chokladtryffel m m och- rött/vitt vin till.. så gott!
Oliver fick sen glad leka i en för oss ny rolig lekpark när vi hämtat honom..och alla är nöjda - även tonåringen - nu på bio med sin tjej..
mammatillfem Det lät mysigt!!
Själv har jag varit med barnen och firat en kusin som blev 11 år . Samtidigt passade jag på att tvätta lite hos syrran för min tvättmaskin har gått sönder. Får en ny på tisdag.
Idag har jag o min älskade DOTTER haft en egen dag!
Vi gick o shoppade! - bara hon och jag -tillsammans och shoppade mkt..såå roligt! Jag bjöd henne på ett par snygga stövlar,höga,och varsin tunika vi köpte likadana,m m..och så shoppade jag till mig 3 klänningar,strumpbyxor,2 leggings (silver och vita),2 par vantar (silver och vita),1 satintop,1 stickad silvertop,stövletter och - svarta lackpumps!
Vi fikade på härligt mysiga Wayne´s med smörgås,kladdkaka och cafe latte..mm..pratade,fnissade och hade mysigt ..verkligen kul!
Vi träffade EMIL`s fd sambo och hennes mamma..pratade..såå rar..hon har nyss satt två ljus hos Emil och ett varmt,men med stark saknad-kort fyllt med kärlek..
Varje gång tänker jag - "det skulle ju vara DE,alltid" ..såå gulliga ihop var d,passade varann såå,och hon skulle ju,trodde jag
..bli mamma till Emil´s barn..
Min dotter var glad över "vår mamma-dotter dag",och jag med..betyder såå mkt!
Vi avslutade dagen med besök hos min farmor sen då mina tre söner i livet och brorsan kom..alltid trevligt! Kaffe,bus,kramar.
Jag strök henne över kinden och sa "Du är världens bästa farmor!" och kramade henne..hon behöver det,och hon är verkligen vår bästa farmor - även för mina barn!
Sen övn körde min tonåring till Emil..i kolmörker var vi,minsta sönerna o jag hos honom,tände ljus,grät och pratade ..och där stod vi,tysta,kände samma saknad,sorg,förtvivlan
..min tonåring och jag..berättade för Emil om allt..starkt..svårt
..
Hem,duschade sonen - då hör jag röster,skratt och smågråt- barnbarnen kommer in,och T - Emil´s lilla kopia,lyyyser när han vill visa mig "nya coola fälgarna" pappan satt på bilen..klart jag tassade med ut i mörkret - "ser ut som en igelkott,fälgarna",sa han (stjärnmönster)
Såå härlig..plutt på 4.
En underbar dag,och en lika underbar fredag och lördag har vi fått! *Tacksam*
Hehe hej alla coola morsor! jag brukar åxå chatta med mina grabbar Över MSN. lite kul, särskilt när de sitter i rummet intill hehe. Mumfy, vi kan byta msn-adress om du vill, alltid kul med fler på listan! Vi bör väl göra det i ett PM dock så inte alla obehöriga hppar på oss!
12-åring kom i fredags in till mig o log och sa att han höll på med läxan. Han var så söt. Jag frågade om det var engelskan. Nä-e, sa han. Nähe va e de då, sa jag som inte visste om några andra läxor. Hemkunskap sa han stolt, jag bakar scones! O så log han så fint. Å va gott de var minsann, det var inte igår jag åt det senast. Lite skrämmande ändå att han vet prexis hur han ska linda en runt lillfingret
.
JIsses, hur kan ett ord försvinna? Jag skrev faktiskt "Min 12-åring...." ??? jajaja, det är väl en världslig sak antagligen, men hallå? teknikens under