• Mumfy  1

Vi med äldre barn del 5

Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp
    Skrikandes ,men även peppa & tipsa varandra om olika saker Fundersam
    Här är det tillåtet att både skrattaSkrattande & gråtaGråter,ösa ur sig sin ilska ,maktlöshetRäcka ut tungan eller *bara vara*

Om du kikar lite längre ner här  så har du en länk med info om oss som härjar härinne, mer eller mindre
    Generad

Välkomna 

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Svar på tråden Vi med äldre barn del 5
  • Mumfy  1

Jag håller oxå på med adventspyssel har rivit ner gardinerna i köket & varit på vinden & svurit över kartongen som inte stog där den skulle stå
    Med alla adventsstjärnor i ,men nu har jag hittat den

Ha det bäst & kram på er alla som vill ha en

Vadå,är du ingen bläckfisk det trodde jag aklla mammor var

• Mumfy  1
    att alla skulle det stå
  • Luddvar

Hej på r allihop!

Här har två av mina barn kräksjukan och i natt spydde de en del. Tvättmaskinen går varm. Nu har de feber och sover båda två. Vi andra väntar på att det ska drabba oss också...

Önskar en er fin första december och en fin första advent i morgon. Vi skulle egentligen gått på julskyltning och sen glöggat hos min mamma i morgon men det blir ju inte av. Vi får glögga själva. OM vi står på benen ännu.

• Mumfy  1
    Luddvar: Stackare   Krya på er

Här vräker det ner regn & blåser

Det fick bli en innedag idag
    Håller på att sy ett lapptäcksöverkast ,kan ju säga att det är nog det enda jag får köra  idag
    var hos grannar igår kväll för att dricka glögg *gott* men det blev mer än glögg & klockan blev över 02 innan vi kom hem
    Vi ska oxå gå på julskyltningen ,om vädret blir bättre *håller tummarna*

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa
  • gabriella83s mamma

Julbord ombord på Sandöfjordbåten!!

Det var friskt ute igår!Så friskt att båten "rullade" fram.
    Inom en timma spydde lille Filip på heltäckningsmattan i restaurangen.Efter ännu en liten stund gick jag och min äldsta dotter,Gabriella, iväg för att hitta mitten av båten,men där stank det av cigarettrök så hon spydde av stanken.Hon tål inga såna dofter nu när hon är gravid,fast hon är i 6:e månaden.
    Tur att det fanns sjösjukepåsar överallt,och det var vår handväska för tillfället.
    Till slut fick jag in henne på damernas och där var det fläktigt och skönt och rullningarna märktes inte av där så mycket.
    Då spydde jag!Sen spydde hon igen...
    Så där satt jag och Gabriella i en timmes tid och bara spydde upp all mat vi fått i oss;rödkål,skinka,revbenspjäll,gröt m.m....

Lars-Erik och Rebecca,Anders och lille Douglas och Filips föräldrar slapp spy,men Filips pappa var grön i nyllet hela resan....

Nästa år ska vi äta julbordet på Torrebyslott istället!!!

• loveya
    gabriella83s mamma skrev 2007-11-23 08:22:33 följande:
    Asg !!Säg inte pula!!I norge är det samma som att nuppa,ta sig ett nummer...Så,du har suttit och pulat??
    så länge sen det var som jag nuppade så tänker jag fortsätta säga pula hur mkt jag vill. så de så. *hmpf*
    gabriella83s mamma skrev 2007-11-29 04:10:54 följande:
    Sitter nu kl.3.26  med gipsad arm,och använder ett finger att skriva med.Jag bröt vänstra armen rätt illa igår kl.13 när jag gick tillbaka från brevlådan(halt).Hela handleden gick rakt av.Det gjorde så ont att jag inte orkade gråta, och en jättesvullnad utan dess like blev på en gång.Om 10 dagar ska jag tillbaka för att operera in 2 klammer för att fästa ihop eländet.Sen blir jag gipsad ca 6 veckor till...Eftersom min mage är kass kan jag bara ta alvedon,som endast hjälper ytterst lite.Men läsa och skriva ska jag ändå försöka,trots smärtan/kram på er
    Fy ända in i j-la h-vetet va ja lider med dig!AAAAJ rent ut sagt, shit, jag blir livrädd av bara tanken på att råka så illa ut. Mina tankar är hos dig!!!!
  • gabriella83s mamma

Igår blev jag opererad för armbrottet.Det var värre än röntgenplåtarna visade.
    Istället för stift blev det titanplatta för att få allt rätt igen.Så nu, tjena tjena, sitter jag här och är lullig i skallen av morfin och annat .Nu ska jag sova bort lite rus tror jag..../kram

• Mammatillfem

Igår var vi till min pappa och gratulerade honom - han fyllde 70 år - och det var så trevligt och vi var många - från hans egen mamma,93,(min farmor),till lilla My,minstingen,2..alla mina barn i livet,barnbarnen varav pojken är såå sööt,en liten KOPIA av min älskade EMIL som liten - BÅDE till utseendet och samma lugna,coola,eftertänksamma sätt..har varit så hela tiden,o blir mer o mer lika....myysig,kramar honom,såå gullig!

EMIL saknades förtvivlat mkt - så dj-a ont det gör,och tände ljus framför förstoringen på honom,där han ler mot oss med lilla My,3 mån,i famnen på..

Jag grät o saknade i timmar,bara kom,samma morgon hemma, såå ledsen ..skakade av saknad,sorg,förtvivlan ..

Är förkyyld,varm,febrig,hängig..inte bra fysiskt - men glad så länge det inte är värre.

• Mumfy  1
    Susanne & Eva  :

Krya på er kramar till er
    Tänker på er Flört
                           Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/mumfy__1/gallery/phpxw4kdf.png” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Alla ni andra kan oxå få en kram om ni vill
  • Luddvar

mumfy  Jag tar gärna en kram för jag åkte på kräksjuke-eländet själv igår natt.. Hela dagen igår låg jag som en död sill men idag har jag repat mig bra tycker jag. Nu väntar vi hem sambon snart och vi längtar allihop.

Svar på tråden Vi med äldre barn del 5