Inlägg från: Mammatillfem |Visa alla inlägg
  • Mammatillfem

Vi med äldre barn del 5

Hittade er..

Idag har jag fått härlig frukost - kaffe på sängen med äggsmörgåsar och sötaste teckningen av min minsta son - blir såå glad..*älskar*

Nu ska han och jag baka en stor chokladkladdkaka snart,och göra en tårta,och..

Glad idag - men samtidigt såå ledsen - en SAKNAS,FATTAS såå påtagligt smärtsamt just idag,och igår,och i morgon..och ja - alltid - min son,min innerligt saknade varmt älskade son skulle ju VARA HÄR nu - med oss!! Kanske kan han komma,på sitt vis,vill inget hellre..ska se och känna hela tiden..OM ?

Berg o dalbanan "Upp o Ner och Känslor Fram o Tillbaka och Sorg o Stor värme, Glädje o Tårar" - DEN hamnar jag i - varje dag..bara att åka med o se vart det bär av..

• Mammatillfem

Hade en fin dag igår - trots allt ..med familjen - (barnen,barnbarnen,min bror,mina föräldrar,min farmor och sambon) och gott fika -och min sen förra veckan´s chokladkladdkaka med vispgrädde på -nybakt två till nu- har blivit mkt uppskattad och älskad - "du måste göra varje gång nu!" säger de allihopa ..samt tårta,bullar,kakor.

Jag fick 2 CD - som jag ville ha - Martin Stenmark (lyssnar på nu) - han sjunger såå mkt som liksom låter som-relaterar till min son Emil,det som hänt,ord,fraser,frågor som går rakt in...känner igen mkt - samt Emil`s ,och numera min favorit Lars Winnerbäck´s nya - och vit kakaolikör,smink,kläder och så Presentkort på guld av älste sonen och - såå glad - en till t-shirt med FOTOBILD på Emil och jag då vi kramar om varandra på hans (sista) 22 årdag,tätt ihop och så glada,hans varma blick ser rakt in i en..den fick jag - och han var med på många vis *älskar och saknar sååå*..bla på t-shirt (jag hade på mig) - med fotobild på honom - och när vi skulle fika säger lilla My,2,och pekar - "EMIL!" - hon,som bara var 10 ½ mån när han lämnade oss ..såå rörande,och att hon VET..

Theodor,4 är såå lika morbror Emil hela tiden nästan- i utseendet, sättet-mysig,finurlig och säger så kloka eftertänksamma saker..lugn är han alltid med,precis som Emil var som liten,ja alltid..vissa foton ser man inte skillnad OM det är Emil som liten,eller Theodor.. *kärlek*
    Han åt en stor tårtbit,och sa att han fick en hel "kluns" med tårta ..så härlig,mysig,kramgo..

Idag- är såå förkylda - sen länge - är minste hemma och tonåringen försov sig men skjutsades in senare..och vi har i af varit till tandläkaren på första undersökningen med 7 åringen..han var nyfiken,frågade mkt, ville prova allt ..men inte bita ihop - så inga röntgenbilder blev tagna..och inte ha på lack mer än på någon tand - "smakar medicin,äckligt!" och då slapp han mer. Nåja,duktig i af.
    Han valde en söt ring, sött.

Finns andra 7 åringar som inte gått med på allt,men nästan, hos första tandläkarundersökningen?

• Mammatillfem

Tack för gratulationerna 1malle,Luddvar,Mumfy1 !

Här är jag förskräckligt,hemskt dunderförkyld...mår sen 1-2 veckor,men kulminerat i stark hemsk hosta,snor,helt slut och attacker sen några dagar..har varit till läkare..vilket jag inte blev klokare av..

Mår som du,med mens därpå börjar komma igång här med ..jejja66..

*Hostar*

Kram!

• Mammatillfem

Välkommen Eagle!

Min tonåring heter nästan samma på en sajt..

• Mammatillfem
    Luddvar skrev 2007-10-17 21:19:41 följande:
    Mumfy Langa hit en bit kaka är du snäll. Skulle passa perfekt till teet jag ska dricka!!
    Jag säger samma! Frestas så!
  • Mammatillfem

Idag har vi varit på bio,jag,sambon och vår son..premiääär!

Roligt - 2 timm lång tecknad film - popcorn och godis,och så korv och mos före..sonen såå glad!

Sen har min dotter med barnen varit här.

• Mammatillfem

Vilken UNDERBAR dag vi haft!

Vi var på Må Bra dagen i Falun jag o sambon - såå givande!

Trevligt,lärande,roligt-tre otroooligt bra föreläsare som gav oss mååånga - igenkännande - skratt ,fick frukt,träffa författare och snacka med dem,och sen mat- fräscha sallader,röror vegetariska,kycklingfilee´r,ugnspotatis,kaffe och chokladtryffel m m och- rött/vitt vin till.. så gott!

Oliver fick sen glad leka i en för oss ny rolig lekpark när vi hämtat honom..och alla är nöjda - även tonåringen - nu på bio med sin tjej..

• Mammatillfem

Idag har jag o min älskade DOTTER haft en egen dag!

Vi gick o shoppade! - bara hon och jag -tillsammans och shoppade mkt..såå roligt! Jag bjöd henne på ett par snygga stövlar,höga,och varsin tunika vi köpte likadana,m m..och så shoppade jag till mig 3 klänningar,strumpbyxor,2 leggings (silver och vita),2 par vantar (silver och vita),1 satintop,1 stickad silvertop,stövletter och - svarta lackpumps!

Vi fikade på härligt mysiga Wayne´s med smörgås,kladdkaka och cafe latte..mm..pratade,fnissade och hade mysigt ..verkligen kul!

Vi träffade EMIL`s fd sambo och hennes mamma..pratade..såå rar..hon har nyss satt två ljus hos Emil och ett varmt,men med stark saknad-kort fyllt med kärlek..
    Varje gång tänker jag - "det skulle ju vara DE,alltid" ..såå gulliga ihop var d,passade varann såå,och hon skulle ju,trodde jag ..bli mamma till Emil´s barn..

Min dotter var glad över "vår mamma-dotter dag",och jag med..betyder såå mkt!

Vi avslutade dagen med besök hos min farmor sen då mina tre söner i livet och brorsan kom..alltid trevligt! Kaffe,bus,kramar.
    Jag strök henne över kinden och sa "Du är världens bästa farmor!" och kramade henne..hon behöver det,och hon är verkligen vår bästa farmor - även för mina barn!

Sen övn körde min tonåring till Emil..i kolmörker var vi,minsta sönerna o jag hos honom,tände ljus,grät och pratade ..och där stod vi,tysta,kände samma saknad,sorg,förtvivlan ..min tonåring och jag..berättade för Emil om allt..starkt..svårt ..

Hem,duschade sonen - då hör jag röster,skratt och smågråt- barnbarnen kommer in,och T - Emil´s lilla kopia,lyyyser när han vill visa mig "nya coola fälgarna" pappan satt på bilen..klart jag tassade med ut i mörkret - "ser ut som en igelkott,fälgarna",sa han (stjärnmönster) Såå härlig..plutt på 4.

En underbar dag,och en lika underbar fredag och lördag har vi fått! *Tacksam*

• Mammatillfem

Idag har jag varit med lillpojken i skolan (första klass) hela dagen..såå roligt,intressant och tiden gick fort..söta barn.

God mat!

Fick prata med bla tre av stora barnen´s fd lärare..och mattelektion med min älste son´s första fröken, som HAN hade i ettan-trean,nu med minste sonen - en konstig men rolig känsla..hon kände igen mig med och frågade om älste sonen nu,pratade mkt,roligt!

Sen i lärarummet stötte jag samman med..Emil´s fd fröken från 1an - 3an..svåårt ,tårarna nära ..pratade och - jo,hon hade sett annonsen ..visade ett foto på Emil som 22 åring..

Sen hade vi Utvecklingssamtal efter ..och hem,äta,iväg,hämta tonåringen efter skolan och åkte till storebror EMIL..tillsammans..så svårt ..tände ljus..måånga där nu..berättade,grät ..

Så kan en (halv) dag se ut..ska åka till min dotter o barnen snart med ..

• Mammatillfem

I morgon ska jag,min älsta och näst minsta son och sambon på Hårdrocksgala tillsammans! Börjar redan 18.00..och det är band från Dalarna - superbra Hammerfall som ordnar det,samt SABATON som min (ängla) son EMIL upptäckte och blev fans till,och fick med sina syskon och mig med..
    Samt Sator (Codex) som min bror känner bandmedlemmarna i..ska bli spännande!

Ska ha på mig min nya t shirt med fotobild fram på EMIL o MIG när jag kraaamar om honom på hans 22 årsdag..

Svar på tråden Vi med äldre barn del 5