• Mumfy  1

Vi med äldre barn del 5

Härinne träffas vi som har lite äldre barn

Det är ganska skönt att kunna ventilera problem som dyker upp
    Skrikandes ,men även peppa & tipsa varandra om olika saker Fundersam
    Här är det tillåtet att både skrattaSkrattande & gråtaGråter,ösa ur sig sin ilska ,maktlöshetRäcka ut tungan eller *bara vara*

Om du kikar lite längre ner här  så har du en länk med info om oss som härjar härinne, mer eller mindre
    Generad

Välkomna 

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Svar på tråden Vi med äldre barn del 5
  • snowflake76

Lägger denna sida på favoriter =)

5 barns mamma
  • Mumfy  1
    Kul att se här oxå

Nu ska jag försöka att få till en blogg & sen är det bara sova kvar *gäsp*

I morgon blir det en lång dag först så går jag upp kl 04:40 & sen ska jag in & hämta M på hans praktik i Visby vid 22 tiden ,är i säng tidigast kl 23

J verkar vara på bättre humör nu
    Men han är ännu nere i sin djupa formasvacka

Kram på er & godnatt
    Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Luddvar
    Morrn på er! Idag fyller min äldsta son 14 år!!
    Det firar han med att vara i väg hela långa dagen på praktik. Han åker med en kille som kör asfalt och de där asfaltsläggarna jobbar ju som troll. Men han fick med sig en paket i morse kl 5.30. Sen firar vi honom  när han kommer hem och småsyskonen får fira honom i morgon.
  • 1malle
    Grattis till din 14 åring LUDDVAR

Ordning på dej Mumfy 1
    Alla goda ting är 3
  • 1malle

Jag ringde o felanmälde för 2,5 veckor sen att vi får upp avloppsvattnet i badkars brunnen
    NAJS???
    Knappast o det stinker skit rent ut sagt.
    Kom en kille o slamm sög men det blev inte bättre för det, han skickade en kille som kom med kamera o filmade, även då utan att finna något fel.
    Så nu väntar vi på ytterligare en som ska komma o montera bort hela toaletten helt o filma ordentligt men det kostar multum o hnab brukar inte vara så snabba med att gå med på det.
    Så nu bor vi i skitstank o kan bara använda 1 toalett ( kul när vi är 7 pers) eller när småttingarna vill bada, vilket i stort sett är dagligen...
    Kommer kräva saftigt avdrag på hyran, sanitär oangelägenhet (stava)
    Luktar päck redan i trappen upp....
    Troligtvis är det fel på själva fallet i rören o då måstede bryta upp golv o gjuta nya rör....
    HUR SKOJ LÅTER DET????

Till saken hör ju då den att den renoverades totalt i januari 2006, med golv, väggar o allt porslin.... men de missade brunnen.....*idioter*

Alla goda ting är 3
  • Mammatillfem

Hittade er..

Idag har jag fått härlig frukost - kaffe på sängen med äggsmörgåsar och sötaste teckningen av min minsta son - blir såå glad..*älskar*

Nu ska han och jag baka en stor chokladkladdkaka snart,och göra en tårta,och..

Glad idag - men samtidigt såå ledsen - en SAKNAS,FATTAS såå påtagligt smärtsamt just idag,och igår,och i morgon..och ja - alltid - min son,min innerligt saknade varmt älskade son skulle ju VARA HÄR nu - med oss!! Kanske kan han komma,på sitt vis,vill inget hellre..ska se och känna hela tiden..OM ?

Berg o dalbanan "Upp o Ner och Känslor Fram o Tillbaka och Sorg o Stor värme, Glädje o Tårar" - DEN hamnar jag i - varje dag..bara att åka med o se vart det bär av..

• 1malle
    Grattis Mamma till fem
    Klart du saknar o speciellt en dag som denna *kram till dig*
    Alla goda ting är 3
  • gabriella83s mamma
    1malle skrev 2007-10-11 11:44:58 följande:
    Jag ringde o felanmälde för 2,5 veckor sen att vi får upp avloppsvattnet i badkars brunnen NAJS???Knappast o det stinker skit rent ut sagt.Kom en kille o slamm sög men det blev inte bättre för det, han skickade en kille som kom med kamera o filmade, även då utan att finna något fel.Så nu väntar vi på ytterligare en som ska komma o montera bort hela toaletten helt o filma ordentligt men det kostar multum o hnab brukar inte vara så snabba med att gå med på det.Så nu bor vi i skitstank o kan bara använda 1 toalett ( kul när vi är 7 pers) eller när småttingarna vill bada, vilket i stort sett är dagligen...Kommer kräva saftigt avdrag på hyran, sanitär oangelägenhet (stava)Luktar päck redan i trappen upp....Troligtvis är det fel på själva fallet i rören o då måstede bryta upp golv o gjuta nya rör....HUR SKOJ LÅTER DET????Till saken hör ju då den att den renoverades totalt i januari 2006, med golv, väggar o allt porslin.... men de missade brunnen.....*idioter*
    Fy tusan era stackare!!!När vår trekammarbrunn började krånglade(trodde vi)stank det i hela huset.Sen hittade vi felet;En plugg som ska sitta i vattenlåset hade hoppat ur.När vi satte i pluggen igen upphörde stanken.Det kan inte vara nåt sånt som hänt?
Svar på tråden Vi med äldre barn del 5