Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

Vi med äldre barn del 5

Grattis till din 14 åring LUDDVAR

Ordning på dej Mumfy 1
    Alla goda ting är 3
  • 1malle

Jag ringde o felanmälde för 2,5 veckor sen att vi får upp avloppsvattnet i badkars brunnen
    NAJS???
    Knappast o det stinker skit rent ut sagt.
    Kom en kille o slamm sög men det blev inte bättre för det, han skickade en kille som kom med kamera o filmade, även då utan att finna något fel.
    Så nu väntar vi på ytterligare en som ska komma o montera bort hela toaletten helt o filma ordentligt men det kostar multum o hnab brukar inte vara så snabba med att gå med på det.
    Så nu bor vi i skitstank o kan bara använda 1 toalett ( kul när vi är 7 pers) eller när småttingarna vill bada, vilket i stort sett är dagligen...
    Kommer kräva saftigt avdrag på hyran, sanitär oangelägenhet (stava)
    Luktar päck redan i trappen upp....
    Troligtvis är det fel på själva fallet i rören o då måstede bryta upp golv o gjuta nya rör....
    HUR SKOJ LÅTER DET????

Till saken hör ju då den att den renoverades totalt i januari 2006, med golv, väggar o allt porslin.... men de missade brunnen.....*idioter*

Alla goda ting är 3
  • 1malle
    Grattis Mamma till fem
    Klart du saknar o speciellt en dag som denna *kram till dig*
    Alla goda ting är 3
  • 1malle

jag satt vid Jontes dator o koladae webbisar i nt...
    Då kom en förfrågan på hans msn om "spela"?
    Jontes morsa här, jonte lirar ps där uppe svarade jag...
    Sen fick jag försöka överbevisa hur länge som helst att jag var jag o inte jonte...
    han tyckte jag var för cool för å va en morsa, att jag skrev häftigt...
    Och han trodde inte jontes morsa var såååå här cool...

Bara så ni vet, jag får godkänt av tonårsgrabbar!

Alla goda ting är 3
  • 1malle

Önskar oxå er alla en skön o avkopplande helg....
    Här ska vi vara ute o höst städa lite.... har en stor ek precis utan för vår tomt som fäller både ollon o löv så man har o göra 

Och så blir det till att ta kaffe ute... *njuta*

Alla goda ting är 3
  • 1malle
    Mumfy
    har ingen msn... o blev lite små road av att han då tyckte jag var så cool..
    Jag som aldrig skrivit på msn förut...
    Alla goda ting är 3
  • 1malle

Åker aldrig mer till Ullared den 25 när det är lönedag...
    Och absolut inte med bebis i vagn.
    Folk kör med sina kundvagnar som de vore tokiga...
    Fyndat har jag men det är inte värt att utsätta sig för denna stress med bebis, amning o lönedag....
    HUA!!!

Alla goda ting är 3
  • 1malle
    Luddvar

precis..
    Jag hade ju då bara barnvagnen, min svägerska var med o hon drog kundvagnen.
    Men en av tjejerna i vår buss blev av med sin vagn med sin o sin dotters ytterkläder i.
    De hittade den inte.... Som tur var så hade hon väska med plånboken i.....
    Alla goda ting är 3
  • 1malle

Idag blåste det sista lövet ner från trädet på vår tomt....Nu är definitvit hösten här, ingen sensommar ens en gång...

Alla goda ting är 3
  • 1malle
    Tonårsgrabbar......
    Say no more....

Igår kom min 15 årige son hem, helt blodig om ena foten...
    Han var lite frusen om fötterna efter att ha gått hem från skolan, en promenad på ca 40 minuter....
    Blodet då?
    Jo det berodde på att lilltå nageln var för lång (uschalingen) o hade skavt sönder tån brevid....

Mamma kanske inte är så dum som påpekar häxklorna på fötterna.... fast det är pinsamt o höra så har nog mamma en poäng i det hon säger.....
    Alla goda ting är 3
Svar på tråden Vi med äldre barn del 5