• Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • katja74

Ja usch!! Vilka vidriga, sjuka människor!! Är det någon som har sett filmen "Gummo" förresten? Mycket WT där, må jag säga.. Vet liksom inte hur man ska förhålla sig till den direkt. Det är roligt, upprörande,sorgligt och äckligt på samma gång liksom. Och väldigt skruvat..

• Mamasnest

Jag har blivit lite skadad av den här tråden. Överallt där jag ser potentiella WT-personer så tänker jag på fyndiga beskrivningar från den här tråden. Idag stod en slabbig kvinna brevid mig i köttdisken, hon köpte kotletter och jag köpte fläskfilé. Då tänkte jag på någons kommentar" WT har aldrig ätit fläskfilé på en vardag" och började fnissa okontrollerat.

Trebarnsmamma på heltid
  • katja74

Haha!! Jaa, den här tråden är för mig som vad pulverbearnaisen är för WT-middagen.

• DrottGirl

kul att vi har lyckats glädja några iaf

gravid m BF 16 dec
  • Minelly
    Mamasnest skrev 2007-09-13 21:17:22 följande:
    Jag har blivit lite skadad av den här tråden. Överallt där jag ser potentiella WT-personer så tänker jag på fyndiga beskrivningar från den här tråden. Idag stod en slabbig kvinna brevid mig i köttdisken, hon köpte kotletter och jag köpte fläskfilé. Då tänkte jag på någons kommentar" WT har aldrig ätit fläskfilé på en vardag" och började fnissa okontrollerat.
    Samma här.

Fläskfilén var givetvis till lördag kväll då Roffe och Sussi kommer på besök med sina barn Chävin och Chazzandra.
  • FruSascha

Om ni har sett det nya programmet Klara och Mia på svt, så tycker jag att hon som sitter och röker inomhus med alla barnen är WT.

• Mamasnest
    Minelly skrev 2007-09-14 11:42:33 följande:
    Samma här. Fläskfilén var givetvis till lördag kväll då Roffe och Sussi kommer på besök med sina barn Chävin och Chazzandra.
    Åh, fin middag! Har du fixat Rosita och hemkört dagen till ära då?
    Trebarnsmamma på heltid
  • DrottGirl

Minelly - du vet att sussi går på pulverdiet va? tydligen superbra! så fläskfilén får ni äta själva, eller dela upp o frys in till ngt annat tillfälle att fira

*igår så marinerade jag fläskfilé, grillade grönsaker i ugnen och åt m en sås gjord på turkisk youghurt - en helt vanlig torsdag efter heltidsjobb, läxläsning o träningar...*

gravid m BF 16 dec
  • Minelly
    DrottGirl skrev 2007-09-14 12:25:24 följande:
    Minelly - du vet att sussi går på pulverdiet va? tydligen superbra! så fläskfilén får ni äta själva, eller dela upp o frys in till ngt annat tillfälle att fira*igår så marinerade jag fläskfilé, grillade grönsaker i ugnen och åt m en sås gjord på turkisk youghurt - en helt vanlig torsdag efter heltidsjobb, läxläsning o träningar...*

Lägg av! Jag som lade ut halva underhållsbidraget på den fläskfilén. Ok, whatever! Roffe får väl äta upp hennes bit också, och hennes pommes, och bearnaisesås.  Undrar om hon kommer att tacka nej till tetra vinet också, det tror jag knappast. J-kla Sussi!!!

Drottgirl: Gud vad du är O-White Trash

• DrottGirl

måste bara rapportera för de i denna tråd som vet jag pratar om...

nu har jag träffat min whitetrash förebild irl! jag var i mina gamla hemtrakter och sprang på henne och fick ett utlägg om livet... herregud där e det värre ställt än vad vi skämtat om här och det värsta är att hon inte ser det själv -

hon håller som bäst på att fiffla m akassan och försäkringskassan för att få ut så mkt pengar som möjligt, hon är gravid i v.15 men ska göra abort  då hon känner att det inte är hennes grej riktigt - hon ska ju m sina polare till ibiza i sommar och då akan man ju inte " ha en djävla unge o drälla runt med" hon har skaffat sig en älskare eller nja - hon betalar av ciggskulden genom sex m kioskägaren och hen e tydlgin skitbra på att sl*cka....*hennes ord inte mina* maken har lurat försäkringsbolaget genom iscensatt källarbrand och de har köpt 2 pittbull då de e såååå coola! äldste barnet har fått en diagnos men sånt skit tror de inte på fast iofs är det bra nu när de får vårdnadsbidrag ifrån kassan! osv osv

annars e allt bra...

gravid m BF 16 dec
  • Indianica

WT är för mig bara ett nyord för arbetarklass eller ja, "underklass" snarare, särskilt i USA där man kan vara lågavlönad och kanske utblottad av olika skäl (t ex försäkringsmässiga, man hade inte råd att betala en operation på 700 000 SEK)

Ha,ha,ha, jag kan inte låta bli att tänka på att det var nog precis så här medel- och överklassen på 1800-talet resonerade kring underklassen. Hur vulgära de var rent språkligt, uppförandemässigt och vilka hemska trasor till kläder de hade. Hur man försökte avskilja sig ifrån dem genom att exkludera dem ifrån sin egen gemenskap och skaffa materiella saker och beteendekoder som särkilde dem ifrån sig själv. Underklassen var farlig, den skulle hållas på mattan. Idag ses inte underklassen som farlig, den ses som töntig och sorglig och äcklig. Och de som idag ser underklassen som sådan tror jag i mångt och mycket är arbetarklassen. Man har ett desperat behov av att särskilja sig ifrån underklassen, de där fifflande bidragstagarna, men sanningen är att så mkt skiljer det nog inte.

• katja74

Drottgirl; Herregud, det där hade man ju inte kunnat spåna ihop själv ens. Jösses, säger jag bara!!:-O ännu en gång har verkligheten överträffat dikten..

• Drutten83
    DrottGirl skrev 2007-10-03 18:34:45 följande:
    måste bara rapportera för de i denna tråd som vet jag pratar om... nu har jag träffat min whitetrash förebild irl! jag var i mina gamla hemtrakter och sprang på henne och fick ett utlägg om livet... herregud där e det värre ställt än vad vi skämtat om här och det värsta är att hon inte ser det själv - hon håller som bäst på att fiffla m akassan och försäkringskassan för att få ut så mkt pengar som möjligt, hon är gravid i v.15 men ska göra abort  då hon känner att det inte är hennes grej riktigt - hon ska ju m sina polare till ibiza i sommar och då akan man ju inte " ha en djävla unge o drälla runt med" hon har skaffat sig en älskare eller nja - hon betalar av ciggskulden genom sex m kioskägaren och hen e tydlgin skitbra på att sl*cka....*hennes ord inte mina* maken har lurat försäkringsbolaget genom iscensatt källarbrand och de har köpt 2 pittbull då de e såååå coola! äldste barnet har fått en diagnos men sånt skit tror de inte på fast iofs är det bra nu när de får vårdnadsbidrag ifrån kassan! osv osvannars e allt bra...
    EXAKT min bild av WT! De tror att de är smarta och coola, men i själva verket så skakar folk bara huvudet och undrarhur de tänker. Hillbillys...
  • MrsMia

För mig är definitionen av WT: inomhusrökare (under fläkten, naturligtvis) med Liza Marklund i bokhyllan, uttrycker sig dåligt, har långt/sönderblonderat/slitet hår, shoppar hellre på semestern än gör något kulturellt, mannen helgsuper, barnen kläs i kamouflagemönstrat (pojkar) och allt för utmanande kläder för sin ålder (flickor), själva gillar mammorna detaljer i leopardmönstrat och djuuupa urringningar.

• Minelly

Såg en dekal på bils bakruta idag med texten;

Bli djurvän, smek en "mus".

WT kanske?

• Suskiv

WT är mina föräldrar.

* Skulder hos kronkalle som de aldrig kommer att kunna betala av.
    * Flera skrotbilar på gården och de bilar som körs är Micran från 89 och toyotan från 86
    * Röker under fläkten och i bilen
    * Pulvermos och eldoradoköttbullar är bra (mammascan är för dyra)
    * Kläder köps på loppis och det inte fynden utan de som är noppigt och utslitet. Sen förstår de inte att barnen inte vill ta på dem.
    * Svartjobbande pappa som såklart egentligen är arbetslös med plusjobb som han sjukskriver sig från för att kunna svartjobba mer.
    * Mammma förtidspensionär för ryggbesvär.
    * Klagar på att bidragen är dåliga och att allt är regeringens fel (vadå eget ansvar?)
    * Mamman har 5 barn med 3 pappor (hon är min styvmamma)
    * Båda är såklart överviktiga likaså barnen (två bor fortfarande hemma)
    * Det här med barnsäkerhet är inte så viktigt, de tar gärna barnbarnen i bilen utan bilstolar (över min döda kropp).

Huset är en sanetär olägenhet med för många katter, en fet hund, en miljon loppis "fynd" och omatchande möblemang.

De är sinnebilden av WT men jag älskar dem ändå.

• Grey Man
    Namaste72 skrev 2007-08-30 17:36:33 följande:

Om man har 450 000 i gemensam inkomst, den ena är doktor i fysik och den andra journalist, bor i en tvåmiljonersvilla och spelar golf.....men har en raggarbil i garaget och åker på cruising och bilträffar och lyssnar på country och Elvis och dansar linedance?

Är man en WT in disguise då?

Är det 450 i månaden så är de överbetalda så in i helvete och definitivt in disguise. Om det är 450 om året är de så jävla underbetalda och definitivt WT.
Svar på tråden Vad är White trash för dig?