Vad är White trash för dig?
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?
Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.
Att hålla på med sitt sgi...
En gång i tiden brukade jag ibland spela musik tillsammans med en trubadur på olika restauranger(läs syltor..)i Stockholms utkanter.
En kväll vacklade en medelålders kvinna fram till oss,iförd brynja(!), tatueringar och ölmage,och sluddrADE aggressivt;
"Har ni hört talas om Elvis, era jävla svartskallar?!:-O
Vi blev så paffa att vi började skratta hysteriskt!Mer WT blir det inte, tycker jag..
WT- jag
bor i en trea i fyr-vånings lägenhets hus.
sitter ute på gården med mina systrar och grannar hela dagarna, snackar skit om ingenting och barnen springer runt å leker.
är 20 ¨år, två barn (samma pappa dock )
har ingen vidare utbildning.
däremot röker ingen i mitt hem, inget alkohol tillåtet.
middagen serveras med omsorg varje dag.
sambon har körkort, ingen bil.
jag är blonderadm, älskar tighta jeans och kan tyvärr inte hurra över ekonomin.
men den går runt varje månad och jag lever lyckligt i min WT värld.
WT= något fjolligt som ni svenskar inte kan sluta tjata om, klassindelning av folk är något som man slutat med länge sedan.
Varför ta upp det igen?
begreppsbestämning är ju iof intressant men jag vill nog mena att det är lite beroende på vem som använder ordet/orden. Vi kan ju skämta om svensk WT här medan man talar om det i det stora hela som något helt annat. Bäst vore att ha en svensk motsvarighet men nu finns ju inte det och därför importerar vi WT-begreppet istället.
Min definition är att WT i Sverige är outbildad arbetarklass med vissa levnadssätt och värderingar. Andra kan tycka det är något helt annat
inte riktigt sant. Man talar visst om klasser men kanske inte öppet. Men visst existerar det allt och annat är lögn.