• Minelly

Vad är White trash för dig?

Det skrivs, speciellt på FL, väldigt mycket om White Trash. Vad är egentligen WT enligt dig? Ett namn, ett uttryck, ett beteende, ett klädesplagg?

Låt oss sammanställa en lista med faktorer en gång för alla.

• Svar på tråden Vad är White trash för dig?
  • locco
    Minelly skrev 2007-09-10 00:31:08 följande:
    Syftet med denna tråden var från början att bena ut vad folk i allmänhet anser ingå i begreppet WT.
    Ok det kan jag förstå

stör mig bara på folk som tar det hela över gränsen och gör narr av andra männsikor som de anser vara "WT".
  • locco
    Minelly skrev 2007-09-10 00:35:50 följande:
    Och förresten, Locco. Jag tror du är ganska ensam om din beskrivning och uppfattning av WT..........människor som tror sig vara finare / bättre än andra bara för att de råkar ha mer pengar eller vara uppväxta i "fina" familjer eller lyckats gifta sig rika etc. och som grädde på moset så tycker ni att det är roligt att driva med dom ni anser vara WT.
    det är jag antagligen, eftersom det var lite ironiskt skrivet
  • Minelly

Och jag förstår dig.

Fast jag är en av dem som några sidor tillbaka hade väldigt kul när vi beskrev olika situationer ur en WT´s vardag.

• Trinity78

WT är nog de enda som tycker att det är superpiffigt med leopardmönstrade tights, vita pumps och en lite längre stickad tröja med ett stort bälte i midjan. Till detta måste man så klart ha gigantiska fejkguldsmycken och en enorm tuperad hårman i nån onaturlig färg.

Tänk Peggy Bundy: http://blog.albundy.net/wp-content/peggystatue.jpg

Gravity always wins
  • Junija
    Trinity78 skrev 2007-09-10 07:10:32 följande:
    WT är nog de enda som tycker att det är superpiffigt med leopardmönstrade tights, vita pumps och en lite längre stickad tröja med ett stort bälte i midjan. Till detta måste man så klart ha gigantiska fejkguldsmycken och en enorm tuperad hårman i nån onaturlig färg.Tänk Peggy Bundy: blog.albundy.net/wp-content/peggystatue.jpg
    Det låter som en klockren beskrivning av Gun i Kvarteret Skatan Då finns isf ett par WT i Sverige trots allt - några har man ju sett I övrigt tycker jag WT används helt fel. Att importera ett ord som inte har någon korrekt motsvarighet i Sverige är ganska fantasilöst och frågan "varför" dyker upp. Är vår önskan att likna USA så stor så vi t o m vill ha ett skällsord som WT här? Fundersam
    Få ifrågasätter påståenden som bekräftar deras fördomar.
  • Mamasnest
    locco skrev 2007-09-09 22:48:58 följande:
    antar att ditt inlägg syftar på mig ;Pvisst har jag humor, riktigt mycket humor tom MEN jag gör mig inte rolig över andra och på deras bekostnad.
    Jag tycker ändå att vi har haft glimten i ögat, och de flesta av oss har erkännt att det bor lite WT i oss alla.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Trinity78
    Junija skrev 2007-09-10 07:33:09 följande:
    Det låter som en klockren beskrivning av Gun i Kvarteret Skatan
    Haha, ja precis!
    Gravity always wins
  • annsan82
    locco skrev 2007-09-09 22:48:58 följande:
    antar att ditt inlägg syftar på mig ;Pvisst har jag humor, riktigt mycket humor tom MEN jag gör mig inte rolig över andra och på deras bekostnad.

jag kan roa mig på andras bekostnad då jag både haft pengar sen födseln OCH lyckats gifta mig rikt... sug på den du!!

så vad bryr jag mig om några sårade WT...

men om man nu är WT och sitter här och skämtar så skämtar man väll på inte på andras bekostnad utan på sin egen!?

Finare än brylkräm
  • annsan82

verkar som om jag dödade denna tråd med mitt SUPER roliga inlägg

Om nu nån saknar dörmågan att förstå det, så var det självironi mitt tidigare inlägg var byggt på!

tjola hopp...l

• Mamasnest
    annsan82 skrev 2007-09-11 12:52:02 följande:
    verkar som om jag dödade denna tråd med mitt SUPER roliga inlägg Om nu nån saknar dörmågan att förstå det, så var det självironi mitt tidigare inlägg var byggt på!tjola hopp...l
    Att vara en tråddödare kanske är WT??
    Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Vad är White trash för dig?