Vad är White trash för dig?
WT är för mig bara ett nyord för arbetarklass eller ja, "underklass" snarare, särskilt i USA där man kan vara lågavlönad och kanske utblottad av olika skäl (t ex försäkringsmässiga, man hade inte råd att betala en operation på 700 000 SEK)
Ha,ha,ha, jag kan inte låta bli att tänka på att det var nog precis så här medel- och överklassen på 1800-talet resonerade kring underklassen. Hur vulgära de var rent språkligt, uppförandemässigt och vilka hemska trasor till kläder de hade. Hur man försökte avskilja sig ifrån dem genom att exkludera dem ifrån sin egen gemenskap och skaffa materiella saker och beteendekoder som särkilde dem ifrån sig själv. Underklassen var farlig, den skulle hållas på mattan. Idag ses inte underklassen som farlig, den ses som töntig och sorglig och äcklig. Och de som idag ser underklassen som sådan tror jag i mångt och mycket är arbetarklassen. Man har ett desperat behov av att särskilja sig ifrån underklassen, de där fifflande bidragstagarna, men sanningen är att så mkt skiljer det nog inte.