• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • johannawalfridsson

kan du då svara på varför det händer så mycket under och sånt ??? och varför gud hjälper mej ??
    men det är så om du nu har läst biblen så borde du veta att vi inte tagit bort något det står ju fortfarande om stennadet men du måste ju läsa en hel het inte bara några ord !!! du kan ju börja läsa det ... inan du säger saker som du inte begriper

• Puh84

Det är väldigt frustrerande att folk uttalar sig om citat från Bibeln, eller "så här står det", fast de inte ens har en aning om vad de pratar om. LÄS PÅ innan ni uttalar er!

• johannawalfridsson

Jackson

Om dom verkligen tror på gud, så självklart!
    Samma regler som för hetrosexuella par är en självklarhet...

svar men det är ju en synd enligt gud men du tycker ändå att pastorer o präster ska gå i mot hellades religon o gud??

• frubergström2007

det har jag gjort flera gånger ... men allt handlar om om man väljer att tro allting bokstavligt eller inte..
    Alla väljer ju att tro på sitt eget sätt och den gud och jesus jag "känner" skulle aldrig ha fördömt människor på det sättet!

stina84 skrev 2007-08-31 14:06:04 följande:
    läs bibeln!
  • Tuzza
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:13:20 följande:
    duva ==det är dom men varför ska dom bli välsingde av gud??
    Varför INTE? Om de är troende borde det väl vara lika självklart som för vilken heterosexuell som helst!? Jag vet att ni säger att det står i biblen att det är en synd och bla bla bla..Men TÄNK på att biblen är gammal och samhället har ju förändrats en hel del...Själv tror jag på någon form av Gud men jag är mkt skeptiskt till mkt som står i biblen, det är SÅ förlegat.
  • Sofia t

Men hur ska jag kunna veta att Gud hjälper dig? Seriöst nu så kan ju du sitta o ljuga eller tro så pass mycket på det eller så har det hänt men det kan ju inte jag veta. Alltså kan jag inte svara på det.

Jag tror inte på nån gud punkt slut. Men jag anser mig fortfarande inte ha rätt att bestämma över andra och vad som är rätt och fel.

Jag har faktiskt inte läst igenom hela nya testamentet.

Förklara då gärna varför ni inte lever efter att stena folk idag

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:16:11 följande:
    kan du då svara på varför det händer så mycket under och sånt ??? och varför gud hjälper mej ?? men det är så om du nu har läst biblen så borde du veta att vi inte tagit bort något det står ju fortfarande om stennadet men du måste ju läsa en hel het inte bara några ord !!! du kan ju börja läsa det ... inan du säger saker som du inte begriper
  • markera
    stina84 skrev 2007-08-31 13:59:44 följande:
    Nuskriver vi vad vi tycker i ett forum, det är inget jag står och predikar om på torget direkt. Jag har aldrig gjort något/sagt något illa motdem, men nu disskuterar vi här och alla säger vad de tycker, det är en väldig skillnad. Jag kan bara stå till svars för mig själv. inte alla andra
    Debattforum är också en del av världen, och många unga rör sig också på internet och tar intryck av det som skrivs där. Du behöver inte saluföra dina åsikter på ett torg för att de ska få genomslag och påverka. Det räcker att du pratar om det hemma på det här sättet så att dina barn hör så att de eventuellt börjar mobba en avvikare, eller barn till homosexuella föräldrar.
  • johannawalfridsson

Tuzza
    Varför INTE? Om de är troende borde det väl vara lika självklart som för vilken heterosexuell som helst!? Jag vet att ni säger att det står i biblen att det är en synd och bla bla bla..Men TÄNK på att biblen är gammal och samhället har ju förändrats en hel del...Själv tror jag på någon form av Gud men jag är mkt skeptiskt till mkt som står i biblen, det är SÅ förlegat.

men det fans ju homusexuela när biblen skrevs med så ... och man kan ju prat med gud ... han svara mej

• Sofia t

Det skulle va ett frågetecken efter alltså en fråga. Och sen visste jag inte att man va tvungen att veta allt för att få diskutera men fine jag behöver inte skriva mer med dig.

Gabriella S skrev 2007-08-31 14:15:04 följande:

Sofia t skrev 2007-08-31 14:08:54 följande:
    Nu blir jag fruktansvärt irriterad. Läs på om Treenigheten är du snäll, innan du ger dig in i sådana här debatter.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?