• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • johannawalfridsson

duva = det har jag aldrig sagt något om men det är ju fel enligt gud
    gud ser ju alla ... han älskar alla men inte dess hanling

• stina84
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:40:00 följande:
    Ja det är väl klart att det fanns. Men samhället och SYNEN på homosexuella har ju tack och lov förändrats en hel del sedan biblen skrevs! Ja, det är ju bra att du kan prata med gud och att han svarar...Vad har det med saken att göra? du tycker ju biben är gammal men det är ju aldrig fel o få svar från en som ha mycket erfarenhet ...eller ??och även om synnen på homusexuella har färändrats så lever dom ju ändå i en synd och våran religon ser ju det som synd ... annars så kunde väl man gå in i en moske och pridika om gud och jesus. och varför inte bjuda på en gris med ett äpple i mun ?? det är ju lika dant det är så vi känner jag tycker det är fel jag skulle alldrig få för mej att göra... jag har muslimska grannar skulle aldrig få föra mej att bjuda barnen på gris bara för jag inte tycker det är synd utan man mnåste lära sej respektera religoner inte tänka på sej själv ....men det är så respekt är få som vet vad det är
    Bra skrivet!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Atamon

Frågor till alla kristna som är mot att homosexuella ska gifta sig i kyrkan. Tycker ni att svenska kyrkans ledning har svikit er då de har sagt jag till att homosexuella ska gifta sig i kyrkan?
    Hur ställer ni er till om nya äktenskapslagen går igenom och blir könsneutral och om kyrkan får igenom sitt krav att inte behöva kalla det för äktenskap utan samlevnadslag?

• markera
    Atamon skrev 2007-08-31 14:50:56 följande:
    Frågor till alla kristna som är mot att homosexuella ska gifta sig i kyrkan. Tycker ni att svenska kyrkans ledning har svikit er då de har sagt jag till att homosexuella ska gifta sig i kyrkan?Hur ställer ni er till om nya äktenskapslagen går igenom och blir könsneutral och om kyrkan får igenom sitt krav att inte behöva kalla det för äktenskap utan samlevnadslag?
    Trevligt att någon förde tillbaka debatten från ryggkliarverkstad till det den handlade om
  • Atamon

Jag håller med dig om att endast borgliga vigslar ska vara gällande juridiskt.

Miss Cee skrev 2007-08-31 14:24:08 följande:

Ja det tycker jag.Fast jag föredrar att staten drar in kyrkans vigselrätt och gör så att endast borgerliga vigslar gäller rent juridiskt, som det rä i stora delar av europa. de som vill ha en kyrklig vigsel får ha det dessutom.Ser ingen anledning till att kyrkan ska ha förmånen att få genomföra juridiska vigslar när de diskriminerar och därmed bryter mot lagstiftningen. Ska man bryta mot lagen och gömma sig bakom religionen så ska de inte samtidigt ha ett statligt uppdrag.Välj en stol att sitta på, kyrkan!
  • Atamon

Jag försökte en gång tidigare med inlägg 513 men det var ingen som tog någon notis om det

markera skrev 2007-08-31 14:52:07 följande:
    Trevligt att någon förde tillbaka debatten från ryggkliarverkstad till det den handlade om
  • Dorian Ertymexx
    Duva skrev 2007-08-31 14:36:35 följande:
    Alla mänisskor har väl samma värde...
    Inte enligt gud och bibeln, nej.
  • johannawalfridsson

Atamon ==
    klart dom har sviket. hade jag varit med hade jag aldrig asepeterat det

det är ju så politk och relogon inte går hand i hand...

• johannawalfridsson

Dorian Ertymexx ==
    vad fick du det i från ??
    att om inte har samma värde??

• Dorian Ertymexx
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:57:50 följande:
    Atamon ==klart dom har sviket. hade jag varit med hade jag aldrig asepeterat det det är ju så politk och relogon inte går hand i hand...
    Vilken tur att du inte satt med då. Men jag har hört att Iran gillar folk med inställningen att urgamla sanningar ska diktera samhället, kanske ett tips för framtida flytt?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?