mindless skrev 2007-09-21 15:07:31 följande:
FS:>”Hvorvidt dei kjendt til Gt profetiene er spekulasjon fra din side.”Nja, det är väl snarare otroligt att författarna inte skulle känna till vad dessa gamla skrifter säger, och jag har faktiskt aldrig ens hört någon påstå detta tidigare. Dessutom omnämns ju profetiorna i NT [vilket du borde känna till], så jag förstår inte alls din invändning. >” dessuten så forstår eg ik helt poenget med diskusjonen da det ik har noen betydning for deg, for du har jo bestem at Ordet ik er sant uansett.”Därför att poängen med diskussionen [om det nu ens är en sådan] är att eftersom du går med på att bibeln innehåller självmotsägelser, så bör du också gå med på att allt inte kan vara sant samtidigt. Och om allt inte kan vara sant så är det till syvenne och sist en tolknings- och bedömningsfråga vad [om nu över huvud taget tror på bibeln] man ska hålla för sant. Det var bara ett enkelt konstaterande.Att jag sedan anser att bibeln mest är full av rappakalja och knappast ger någon tyngd åt tron på ett övernaturligt väsen, påverkar inte resonemanget ovan. Nu får du gärna berätta var profetiorna platsar in i diskussionen.
Nu er denne diskusjonen egentlig inget å gjør i denne tråden, desuten ser eg heller ingen hensikt å diskutere. Det var det eg ville frem til.
Så kan du jo finne op alle dei begrunnelsen for at eg ik ønske å gå videre i debatten. Men forvent inget svar på det. Selv vet eg hva eg tror på så for min del trenger du ik ta denne dabatten, bare bortkastet.