Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Moxie skrev 2007-09-19 14:39:50 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 14:36:25 följande:För det första: Och du anser dig veta vad Gud "tänkt sig" eller "menat"? Hur var det med högmodet.För det andra: Så hela tjafset med att "könsorganen passar ihop" är bara just tjafs då? Skönt att vi kunde få det avklarat.Kan vi nu få höra vad som menas med "naturligt"? Eller, ja, åtminstone av Gudrun, då - Du går ju på vad du "vet".
    Hva som er naturligt er det vis homotilhengere som vet.. det overlater eg deg til å svare på
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-19 14:34:55 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 13:22:41 följande:Det gör det ju. Om man väljer att läsa och förstå, istället för att förvränga och förtränga. Men du har ju redan talat om att du vet att homosexualitet är galet, oavsett bibeln, så du kan väl släppa ditt skenheliga bibelviftande i den här frågan nu?
    Men vis meg då hvor det står i Ordet at Gud skapte noen homosexuelle og eg vil tro deg så sant det ik bare er din fortolkning.

Skinnhelig? hur då!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 15:26:44 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 10:03:40 följande:Alltså menar du att du har rätt och alla andra fel.
    Her er det ik snakk om at eg har rett og andre feil, men hva Jesus sa..Om du har øyne å lese med. Men du og andre har en tendens til å vri og vrenge på ting
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 16:45:11 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 15:32:04 följande:Vi vet inte vad Jesus sa. Vi vet bara vad apostlarna skrev, och det var inte samma saker.
    Så klart inte alt er jo bare løgn, Jesus døde ik på korset ei heller stod han opp igjen 3 dagen.
    Min frelse gjelder inte alls. Ingen kommer til himmelen for den finst inte..
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-19 17:08:55 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 16:54:24 följande:Det skulle vara klädsamt om du faktiskt nedlät dig till att svara på frågor istället för att "sucka" och "himla med ögonen". Vad sade Jesus egentligen om homosexualitet?
    Litt ironi må dere da tåle..eller? Dessuten var det ik til deg eg skrev det.

Eg spør jo hvor i Bibelen står det at Gud skapte homoseksuelle?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 19:07:24 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 15:32:04 följande:Jag har ögon att läsa med, ja. Och ingenstans i bibeln står något om vad Jesus sagt. Det står bara vad apostlarna skrivit. Och de menar ofta att Jesus sagt olika saker. I detaljer, eller i större saker. Som Jesu budord. Enligt en finns det bara fem, enligt en annan sex, enligt en tredje sex, men en annan sjätte än den förra. Enligt en säger Jesus ingenting inför Pilatus, enligt en annan svarar han kort, enligt en tredje ger han värsta talet.Så jo, jag har ögon att läsa med. Alldeles utmärkt, dessutom.
    Det står my om hva Jesus sa, men du har kanskje ik fått det med deg?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 19:15:39 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 16:54:24 följande:Det kan det mycket väl vara. Vad spelar det för roll? Jag kan inte tänka mig att dyrka en gud som blir förbannad på folk för att de inte dödar varenda man, kvinna och spädbarn i en erövrad stad, eller uppmanar till våldtäkt och mord.Men så tror jag inte att en evig allskapare skulle uppmuntra till sådant heller, å andra sidan.
    Va det spoller for rolle? Alt!!

At Gud ble sint for at folk ik lød hans befaling, hva tenkte du exakt på da? Eg kan alldri tro at Gud forlanger noen å bedrive voldtekt..NEI!!
  • Free Spirit
    Lisen08 skrev 2007-09-19 19:34:04 följande:
    Ja, varför inte?? Är inte alla människor lika värda?
    Det har da vel inget med verdi å gjøre?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 19:32:47 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 19:30:56 följande:Det var ju just det som var problemet. MYCKET har skrivits i bibeln om vad Jesus sagt eller inte, och det stämmer fasligt illa överens. Som sagt - var han tyst inför Pilatus, sade han litet, eller höll han ett längre föredrag? Beroende på vart i bibeln du läser får du olika svar.
    Eg har lest litt i evangeliene og kan ik finne at han hadde lange fåredrag, men svarte gjorde han. Men han var oxo tyst!!
  • Free Spirit
    Lisen08 skrev 2007-09-19 20:53:13 följande:
    Det har det väl? Varför skulle vissa människor inte vara välkomna pga sexuell läggning?Ska inte kyrkan vara en öppen famn för alla?
    Det eg mente var at alle mennesker er verdifulle uansett synd. Verdien ligger ik i det vi gjør eller føler. Men i at vi er Guds skaperverk, innkudert homofile, pedofile, mf..

Klart alle mennesker er velkommen til kirken!! Men når det kommer til vielse, stillinger i kirken blir det noe annet. En kan ik tex ha alkoholkere til prest..ser du hur eg mener?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?