Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

gudrun skrev 2007-09-27 00:12:15 följande:
    Nej,det har jag förstått.Fast,Guds vesen KAN inte förändras,då vore Han inte Gud...

just så er det!!
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-27 15:18:18 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-27 15:07:08 följande:Eh, du säger dig ju ha läst bibeln så då borde du också ha läst lagarna som finns bland annat i moseböckerna. Och regler finns det många i brevväxklingarna med församlingarna. Men det var regler som behövdes då. Men läs bibeln istället.
    Vel dei ti bud gjelder fremdelses og går aldri av moten
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-27 15:18:26 följande:
    Ni är ju så rörande överens att det är gulligt. Man skulle nästan kunna tro att ni är kära
    Jamen er ik det fint da? Inget er vel bedre en når søsken er enig eller hur?
  • Free Spirit
    Lisa 74

Min fråga kanske skulle ha formulerats så här: Tror ni Kristna härinne på en kärlekens Gud eller en dömande Gud?

Kan du utdype litt Lisa, hva du ser på som en kärlekens Gud og en dömande Gud? ?
  • Free Spirit
    gudrun skrev 2007-09-27 15:52:14 följande:
    Jag tror på en kärlekens Gud.All synd som människor har begått,begår,och KOMMER att begå,dömde Han i Jesus Kristus på korset.Men,varje ensklid människa måste "tilgodose" sej/ta emot denna förlåtelsen som Gud erbjuder genom Jesus Kristus.den ramlar inte över alla pr automatik.Free Spirit skrev 2007-09-27 15:33:34 följande:
    Men dette blir bare bedre og bedre det Gudrun..
  • Free Spirit
    gudrun skrev 2007-09-27 15:49:54 följande:
    Gud finns överalt,ja.Men inte finns Han I alla,inte!
    Nope!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-27 16:46:35 följande:
    Jasså. Så så länge man accepterar offret så finns gud i pedofiler, massmördare, kvinnomisshandlare, våldtäktsmän... Men den frommaste och snällaste amazonier som inte har sett en vit man och inte känner till bibeln och Jesus är alltså per automatik dömd. Heh.
    Gud er en rettferdig Gud, fromhet fører deg ik inn gjennom himlens porter, ei heller god gjerninger. Men den som våger å tro at Jesu har tatt ens synd og straff, er oxo den som får vandre med Ham i himmelen.
  • Free Spirit
    Alexis1987 skrev 2007-09-29 00:39:40 följande:
    Nä, inte du heller...Men finns faktiskt inget i bibeln som jag sett någon lyckats bevisa, folk klagar på att Tom Cruise tror på scientologerna men tänkt "bibeln, inget där heller vet vi ju e sant".
    Hva vet du om hva som er sant når det kommer til Bibelen då? Har du noen bevis for din påstand?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-29 11:09:55 följande:
    Irrelevant. ;)Jag kan tycka att det är bra om man får ut något bra ur bibeln, precis som jag blir glad om någon hittar mening i vilken annan bok som helst. Att man utvecklas och blir en bättre människa är aldrig fel, oavsett varifrån man får det. :)
    Tenk det kom noe godt fra Dorian oxo..
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-29 11:50:31 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-29 11:34:10 följande:Men från dig kommer det fortfarande inga förklaringar, utan bara självgoda sidokommentarer?
    Trengs det noen forklaring på at eg skrev at det kom noe godt fra han? Tror ik det!!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?