Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

trollbottom skrev 2007-09-22 23:06:48 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-22 22:53:15 följande:Låtit henne stjäla och sen huggit av handen på henne...Allt enligt bibeln
    Tydligt at vi er på to motpoler. Eg tror faktisk det går ann å leve etter Guds ord, men det synest ik du. Oki så er det!!

Men spotting kan du holde deg borte fra..som du gjor her.
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-22 22:58:52 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-22 22:17:48 följande:Nä, du nämde inte homosexualitet första gången men andra och tredje, fjärde och femte. Och du nämde homosexualitet nu senast med. Så du har visst tagit med det i bilden. Och sex före äktenskap är väl ändå upp till var och en. Det handlar ju fortfarande om att inte göra något som känns fel för en själv och för den man är med. Att båda är med på det. Dessutom så är det väl knappast så att man står i kyrkan och skriker ut om man har sex eller inte. Och folk utanför kyrkan ser inte om du har sex före äktenskapet eller inte. De bryr sig knappast. Det är få som är intresserad av andras sexlivs vara eller icke vara. Det de ser främst är fördömandet av andra. Och mig veterligen dras få människor till folk som dömer dom istället för att acceptera dom. Men det är "bara" min erfarenhet (som jag fått efter långt och stort arbete som bland annat ungdomsledare inom kyrkan med ungdomar utanför kyrkan)Det är fel och galet att säga att en bra kristen förebild är som du tror och tolkar. Ja, det är fel.
    Vel frøken smart!!
    Eg tror du trenger legg ned med din måte å vri og vrenge på alt eg sier..

Eg har ik skrevet homofili i den samenhengen, ei heller 4,5 gang. Om du går tilbake så ser du to innlegg der det blir nevnt her har du dem:

Som sagt det er dine ord, eg har aldri nevnt det og har aldri tenkt tanken på at en er dårligt forbilde for om at en har et slikt syn på homofile.

For siste gang så hadde eg ik homofili med i den forbilde saken. Da får du kom med innlegget. Ellers blir det bare dine ord og ik holdbart!

Tar oxo med hva eg skrev i begynnelsen så det ik skal være noe tvil her:

Sex før ekteskapet er jo ik Bibelsk da, og drikke seg full av alkohol ei noe som Bibelen står for. At noen kristne ik lever etter det vet eg oxo. Men eg vet at andre ser på kristne som forbilder. Men en ting er sikkert desse kristne som lever så ubiblesk er ingen gode forbilder.

• Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-23 09:24:02 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-23 08:29:16 följande:Så, att citera bibeln och förklara vad som faktiskt står i den är att bespotta den?Och nej, det är inte vad Trollbottom tror, det är vad BIBELN FÖRESKRIVER OM MAN TROR ATT GT GÄLLER. Och vad bokstavstrogna måste göra för att vara goda kristna.Antingen tror man att GT gäller, eller så tror man det inte. Man kan inte plocka och välja om man är bokstavstrogen, Free Spirit. Då är man bara en hycklare, nämligen.
    Nei, eg snakker ik om versene, men holdningen bak, som kristen tro eg oxo hun vet godt at vi er under nåden. Men det vil hun ik vite i dette tilfellet, virker det for.
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-23 09:23:32 följande:
    Nu överraskar du igen. Hur kan du påstå att höga trollbottom gör något annat än förtydligar dina åsikter?Ska man följa bibelns ord så hugger man ju av handen på tjuvar eller hur?
    Å jaså??
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-23 09:24:02 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-23 08:29:16 följande:Så, att citera bibeln och förklara vad som faktiskt står i den är att bespotta den?Och nej, det är inte vad Trollbottom tror, det är vad BIBELN FÖRESKRIVER OM MAN TROR ATT GT GÄLLER. Och vad bokstavstrogna måste göra för att vara goda kristna.Antingen tror man att GT gäller, eller så tror man det inte. Man kan inte plocka och välja om man är bokstavstrogen, Free Spirit. Då är man bara en hycklare, nämligen.
    Ser ingen hensikt å diskutere Guds ord med deg da du ik fater det eg skriver..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-23 09:40:39 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-23 09:28:48 följande:Vilka, utöver andra kristna, ser kristna som förebilder???
    Har ingen betydning!! Har ik tenkt å diskutere det med deg!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-23 09:43:27 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-23 09:34:12 följande:Det kan bero på att du envisas med att skriva på norska när flera bett dig övergå till engelska, efter att du erbjöd detta. Men jag tror jag förstår andemeningen väl nog.
    Ingen hensikt å diskutere Guds ord med deg, da du ik vil forstå hva eg skriver.

Vet du når eg ik forstå Svensk så spør eg..
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-23 09:39:21 följande:
    Då är det nog lika bra att du slutar diskutera guds ord med alla som inte tycker som du...
    Kan ik annet en le..det er forskjell på dem som ik synest som meg og folk som ik vil forstå hva eg skriver når eg gjentar det flere ganger..
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-23 09:49:16 följande:
    Jag förstår norska alldeles utmärkt så du kan ju svara på dorians fråga till mig istället. Det funkar väl?
    Ser ingen hensikt, for dere vrir og vrenger det så det holder.

Nu sier eg takk for meg og ha en forsatt god dag!! Glad
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-27 00:10:15 följande:
    Det går ihop alldeles utmärkt. Jag lever inte efter lagar och regler som behövdes för 2000 år sedan eller mer. Och jag är inte låst i att Gud inte är föränderlig

Hvilken lagar og regler tenker du på da?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?