trollbottom skrev 2007-09-22 22:58:52 följande:
Free Spirit skrev 2007-09-22 22:17:48 följande:Nä, du nämde inte homosexualitet första gången men andra och tredje, fjärde och femte. Och du nämde homosexualitet nu senast med. Så du har visst tagit med det i bilden. Och sex före äktenskap är väl ändå upp till var och en. Det handlar ju fortfarande om att inte göra något som känns fel för en själv och för den man är med. Att båda är med på det. Dessutom så är det väl knappast så att man står i kyrkan och skriker ut om man har sex eller inte. Och folk utanför kyrkan ser inte om du har sex före äktenskapet eller inte. De bryr sig knappast. Det är få som är intresserad av andras sexlivs vara eller icke vara. Det de ser främst är fördömandet av andra. Och mig veterligen dras få människor till folk som dömer dom istället för att acceptera dom. Men det är "bara" min erfarenhet (som jag fått efter långt och stort arbete som bland annat ungdomsledare inom kyrkan med ungdomar utanför kyrkan)Det är fel och galet att säga att en bra kristen förebild är som du tror och tolkar. Ja, det är fel.
Vel frøken smart!!
Eg tror du trenger legg ned med din måte å vri og vrenge på alt eg sier..
Eg har ik skrevet homofili i den samenhengen, ei heller 4,5 gang. Om du går tilbake så ser du to innlegg der det blir nevnt her har du dem:
Som sagt det er dine ord, eg har aldri nevnt det og
har aldri tenkt tanken på at en er dårligt forbilde for om at en har et slikt syn på homofile.
For siste gang så hadde eg ik homofili med i den forbilde saken. Da får du kom med innlegget. Ellers blir det bare dine ord og ik holdbart!
Tar oxo med hva eg skrev i begynnelsen så det ik skal være noe tvil her:
Sex før ekteskapet er jo ik Bibelsk da, og drikke seg full av alkohol ei noe som Bibelen står for. At noen kristne ik lever etter det vet eg oxo. Men eg vet at andre ser på kristne som forbilder. Men en ting er sikkert desse kristne som lever så ubiblesk er ingen gode forbilder.