tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
trollbottom skrev 2007-09-22 19:06:05 följande:
Free Spirit skrev 2007-09-22 16:36:34 följande:Varför är det så viktigt att slänga bibelverser på varandra och olika tolkningar av bibelverser? Det är inte intressant. Det är i sådana fall mer intressant att se tiden som var då, samhället, vad som hände, hur var personen som skrev, levde personen under hot osv. Det är i sådana fall det är som är intressant. Jag vägrar använda bibeln på det viset, genom att slänga bibelord på varandra. Det är totalt meningslöst. Man kan inte rycka verser ur sitt sammanhang. Och du har fått andras tolkningar utan att de slängt bibelverser i ditt ansikte (vilket är respektfullt om inte annat mot den bok som iaf jag anser vara helig, då helig utan att det för dens skull är en Gud som skrivit den)Sen är det stor skillnad på att tycka homosexualitet är fel och att anse att andra kristna som inte tycker, tror som du är dåliga förebilder. Den tanken har inte ens slagit mig att du skulle vara fast jag tror, tycker helt olikt dig. Själv anser jag iaf att det är att sätta sig lite väl högt upp genom att peka på andra och säga "jag är bättre än ni, för jag tror rätt". Varför inte bara tro och tycka att homosexualitet är fel och sen låta andra tycka annorlunda. Utan att håna dom.Eg spurte hvordan dere tolket dei versene siden dere har et annet syn på det. Det trenger da ik være så vanskligt å svare på det rett ut.
Sen är det stor skillnad på att tycka homosexualitet är fel och att anse att andra kristna som inte tycker, tror som du är dåliga förebilde.
Som sagt det er dine ord, eg har aldri nevnt det og har aldri tenkt tanken på at en er dårligt forbilde for om at en har et slikt syn på homofile.
Håne hvem då? Deg? Følte du deg trufftet på noen måte?
Men du..i det eg skrev om forbilder, så var det ik deg eg hadde i tankene alls, eg snakket om dei. Hadde det vært deg det gjalt, hadde eg aldri sagt det på den måten som eg sa det. Om du oppfattet det slik då beklager eg, for så var det inte ment.