Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

markera skrev 2007-09-20 13:42:52 följande:
    Det är svårt att hacka i sig att alla inte köper din sanning om Gud eller hur?
    Eg venter ik at du skal tro det, eg bare sier hva eg vet er sant og Gud
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-20 15:55:02 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-20 13:36:22 följande:Och du fattar inte vad jag säger. Eg vet helt 100% sikkert at Gud finst er god, rettferdig hellig og full av kjærlighet og at han ik godtar synd.Detta har du upprepat, gång på gång. Och jag säger fortfarande att jo du kan säga med 100% säkerhet att du TROR på att Gud finns, att Gud är god och rättfärdig och full av kärlek och att han inte godtar synd. Dock är synden INTE något du kan med 100% säkerhet säga vad det är. Och lägg ner med ditt "om du inte tror som jag så tror du inte på Gud". Det är bara jävla skitsnack från din sida. När du säger så säger du dig äga sanningen. INGEN äger sanningen om Gud. Inte du och inte jag. Men vi båda TROR på Gud iaf. Tänka sig att det går.Jag tolkar inte det du skriver, jag översätter det till svenska och sen svarar jag på det. Och varför ska jag sluta svara? Är jag för obekväm?
    Men vi kan lese dette i Ordet..dessuten er tro full overbevisning..å vite 100%.
    Forstår du hur eg mener?
  • Free Spirit
    Skalmsta skrev 2007-09-20 13:54:30 följande:
    Hur kan man välja namnet Free Spirit och vara så ofri i sitt tänkande?
    Om det er noe du vil vite om mitt navn er du velkommen i min innbox
  • Free Spirit
    Skalmsta skrev 2007-09-20 21:50:55 följande:

förklarar ganska bra min åsikt.Man kan väll inte sägas vara frit tänkande om man vägrar ändra sitt tänkande oavsätt vad? Och det är just vad jag skrev innan, varför väljer man ett namn som antyder att man är en fri tänkare när man inte är det?
    Vet du..eg sa om du vil diskutere mitt navn så vet du min innbox..kan du respektere det?
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-20 22:43:03 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-20 21:17:33 följande:Du tolkar det så. Det är din tolkning. Tro handlar just om att det inte finns någon sanning, det finns ingen som kan säga vad som är sant eller inte. Därför kan du inte säga att de som inte tror som du inte tror på Gud eller Guds ord. Det är att ta vatten över huvudet. Storhetsvansinne möjligen. Det är mycket vi kan läsa i bibeln. Mycket som vi idag vet mer om eftersom vi har mer kunskap som sjukdomar tex. Många sjukdomar vi idag vet orsaker och till och med kan bota idag behandlade man förut med andeutdrivning osv. Med andra ord kan vi inte stanna kvar i den tid som var då. Samhället har utvecklats, kunskapen är större, vetenskapen har bevisat en massa saker. Därför är det inte möjligt att följa allt som står i bibeln. Och därför är det inte självklart att saker som står i bibeln bör följas heller. Om Gud inte velat att vi utvecklat våran kunskap, tror du verkligen vi skulle ha all kunskap vi har idag då?!Så med andra ord, det är fortfarande din tolkning. Inget som är till 100% sant
    Eg sier ik at den som ik tror som eg ik tro..nope!!
    Vi har fått et hode for å bruke og det er gave fra Gud, endå er det visse ting vi kan med sikerhet vite om Gud tex gjenom å lese Hans ord, ta tid med Han personligt.

En ting som oxo er sant er at Gud helbreder i dag!! Som den gang Jesus gjekk rundt å la sine hender på folk og helbredet dem.

Mener ik at leger er overføldige..dei er en gave fra Gud.
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-20 22:55:49 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-20 22:48:32 följande:Det du missa är just att det är en TRO.
    Nope! Inte alls!! Det finst to typer tro, verdens og Bibelens tro. Verdens tro er slik:
    Eg tro det blir regn i morgen! Det er en tro med tvil i.

Men Bibelens tro er fullstendig overbevisning.

Heb 11:1 Tro er full tillit til det en håper på, overbevisning om det en ik ser.
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-20 23:15:57 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-20 23:06:26 följande:Det här är ju bara äckligt. Hur (ursäkta svordomen) fan är man funtad om man allvarligen säger sig veta sanningen om en tro?Tron är inte bevisad just därför är det en tro. Att tro på Gud och tro att det kommer regn imorgon är inte samma sak. Men ta regn då som exempel. Om du tror att det ska komma regn imorgon så gör du det utifrån vissa kriterier som tex. mörka moln på himlen, fåglarna flyger lågt osv. Men det är inget du vet med säkerhet. Dessutom så är bibeln fortfarande tolkningsbar och därför ser inte de kristnas tro likadan ut. Det finns minst lika många varianter på hur man ser på sin kristna tro som det finns kristna. Grunden är att vi tror på Jesus, Guds son och frälsare. Men sen är det inte lika. Ingen kristen kan veta eller äga sanningen om den kristna tron. Man kan ha en tolkning.
    Bibelen sier selv at det er fullvishet!! Og eg vet det er sant, for det er så min tro er oxo.
    Som tex når eg skal tro Gud for noe så er det en visshet, selv om eg ik ser det og det tar noen dager før bønnesvaret kommer.
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-20 23:23:37 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-20 23:20:14 följande:Precis FS. Det är DIN TRO. Där har du de magiska orden. selv om eg ik ser det og det tar noen dager før bønnesvaret kommer.Så länge du ber före 18:00 så har du svaret till dagen därpå, precis som svenska posten *S*
    Det er normalt kristenliv.. :)
  • Free Spirit
    gudrun skrev 2007-09-21 02:50:44 följande:
    Jag tycker att kyrkorna inte borde ha den juridiska vigselrätten.Då slipper dom som anser homosexualitet vara fel,hamna i konflikt med sin tro/samvete.Låt alla vigslar ske borgligt.Och den som vil ha en kryklig välsignelse,kan ha det i sin församling.Som SJÄLVA beslutar om dom vill välsigna ett homosexuelt förhållande.Och som inte kan tvingas till det av nån lag.
    Bravo!! godt skrevet!! Helt enig!!
  • Free Spirit

Dorian

Motsigelser i Bibelen er ik det samme som at den ik er troverdig, tingen er jo at den ble skrevet av mange forskjellige mennesker over en meget lang periode. Og da er det ik vente annet.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?