trollbottom skrev 2007-09-18 10:30:22 följande:
Free Spirit skrev 2007-09-18 01:23:50 följande:Du menar alltså att en kristen som dricker alkohol, har haft sex före äktenskapet osv är en sämre kristen? Är du helt upp i vettet eller?Det är långt ifrån alla kristna som lever så. Det är vad du anser är rätt. Jag tror att många tror att alla kristna snarare är så för att "ni" hörs mycket mer, ni skriker mycket mer och fördömer mycket mer. Jag har mött så himla många som blir förvånad över att jag är kristen, jag är ju mänsklig. De trodde inte att en kristen kunde umgås med folk utan att döma. Och ändå är det dömandet man som kristen ska försöka låta bli att göra. Visst det är svårt men för tusan. Någon måtta får det vara. Nä, tyvärr jag tänker inte ställa upp på dina högt travande hästar. Jag är rakryggad iaf. Fast jag har druckit alkohol, haft sex före äktenskapet inte ser homosexuella som något fel (kärlek som kärlek, vad dom gör i sängkammarn är knappast intressant) osv. Snacka om att dra ner en hel del kristna i dynNä, jag blir inte arg. Jag blir ledsen när jag ser hur folks fördomar växer mot kristna för att de möter så mycket fördömande, förakt, okunskap, rädsla osv. Det gör mig ledsen att folk ofta pratar om kristna som något dåligt eftersom de ofta mött någon som sett ner på dom på ett eller annat vis. Det gör mig förbannat ledsen att man som kristen måste behöva försvara sin tro för att det finns fundisar som inte kan hålla käft och ha respekt för andra människor.
Sex før ekteskapet er jo ik Bibelsk da, og drikke seg full av alkohol ei noe som Bibelen står for. Om en vil følge verden så får en gjøre det, det blir ens eget valg!! Men eg har tenkt å følge Gud og stå for Hans ord, for det er sannheten!! Ja det er intolerant, men hva så? Verden er ik min Gud. Det går ann å elske mennekser som lever i verden for det om.
Det er ik mennesker vi skal behage, men Gud!! Han som er selve kjærligheten!!
At noen kristne ik lever etter det vet eg oxo. Men eg vet at andre ser på kristne som forbilder. Men en ting er sikkert desse kristne som lever så ubiblesk er ingen gode forbilder. Det må du oxo våge å innrøme. Nei ik ment å dømme noen, men en må våge å face sannheten.
Å se ned på noen ved å si til dem at dette er ik godt for deg det fører til elende?
Da undrer eg meg på hva kjærlighet er for deg!!
fundisar som ik kan holde kjeft og ha respekt for andre? Da tenkte du på hva eg står for? At eg ik kan la være å svare når noen sier at homosex er vakkert og noe som en må fremelske?