Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

markera skrev 2007-09-17 22:15:18 följande:
    Du har lagt in ovanstående tre ggr nu ( som jag sett..) Vad vill du ha sagt?
    Eg vet ik om vedkommende fekk det med seg..ei heller om dere gjorde det, for eg ba om en kommentar.

Det er slik den frafalne kirke er i dag..og der er slik dere tenker oxo..kardemoementalitet.
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 22:06:33 följande:
    ..och OM nu Gud finns så inte bara tror jag utan är helt övertygad om att han skulle trivas bra mycket bättre på min och dorians fest än på gudruns och free spirits
    Du tro det ja, eg tror oxo at han før hadde gått til dere en til oss!! Glad
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 22:27:27 följande:
    Ok, det lät ju som en trevlig inställning i alla fall. Synd att du inte kunde ställa dig bakom den. Förresten, vad/vem är kardemoe?
    Ja ik sant..det hadde jo passet for dei flest ik sant? Men så er nu det ik en gang.

Kardemome? Det er En fantasiby laget av Torbjørn Egner. Det finst faktisk laget en liten slik by ved dyreparken her i Norge. Reglene der er slik:

Du skal ik plage andre.
    Du skal være grei og snill.
    Og forovrig kan du gjøre som du vil.

Slik mentalitet kaller eg for kardemome mentalitet og den finst rikelig her på FL.

Men tingen er at det er et bedrag!! En lurer seg selv!!
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 22:28:53 följande:
    men...nu förvånar du igen...bodde han inte redan hos dig?
    Skrattar!!

Jo DHÅ bor i mitt hjerte. Men Han er allssteds nærværende. Han kan være alle steder på en gang. Han er Gud inget menneske av kjøtt og blod. Dessuten så er Han der med deg nu!!
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-17 22:30:43 följande:
    Free spirit:>” Gud skapte menneske til mann og kvinne, til mann og kvinne skapte Han dem” Du får ursäkta, men jag hänger inte med. Var det ett svar på en fråga jag ställt?
    Ja det var svaret..han skapte ik Erik og Sverre..men Adam og Eva..
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-17 22:40:12 följande:
    Jag tror FS tänker att Jesus hellre hade kommit till "oss" på fest istället för hos dom för att det är "vi" som behöver bli frälsta på riktigt *S* Det är säkert syndigt att ens tycka att homosexualitet inte är något felaktigt, syndigt, konstigt. Och man är säkert inte frälst på riktigt då heller. För det finns ju bara en sanning *ironisk*
    Eg går ut fra at du er frelst?!!! Så eg hentydet ik til deg..
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-17 22:47:08 följande:
    Free spirit:>” Du skal ik plage andre.Du skal være grog snill.Og forovrig kan du gjøre som du vil.”Ja, vilka vansinniga regler. Jag förstår att du inte gillar den här kamomillamentaliteten [som det blir på svenska].
    Nei klart eg ik liker det..hallooo!!!

Det er så motstriden når det kommer til Guds Ord. Eg er ik ute etter å følge menneskers lyster og innfall. Men følge Gud og Hans Ord.
  • Free Spirit

Det der med Kain..undrer eg meg på oxo. Nyfiken som eg er skulle gjerne ha hatt svar på det. Men det er bare små flise detajer som ik er så viktig i mine øyner.

• Free Spirit
    Gissella Star skrev 2007-09-17 22:49:34 följande:
    Den där frågan tycker jag är svår, rent spontant skulle jag nog säga att alla har rätt att göra vad dem vill men tänker jag djupare på det så skulle jag nog tänka en extra gång. Jag respekterar alla människor, och självklart är alla lika värda men det finns "regler" att följa om man valt en tro. Dvs. Om jag skulle vara homosexuell så skulle jag självklart(behöver egentligen inte säga det här) men förvänta mig att dem som verkligen bryr sig om mig skulle finnas vid min sida men när det gäller att gifta mig i kyrkan skulle jag nog avstå. Jag kan självklart fortsätta tro och allt som medföljer men eftersom jag valt den tro så finns det saker jag måste befinna mig i. Klart att man kan önska sig en förändring och man bör utvecklas men det är ialf. så jdet är just nu och så jag tycker. Precis som om med allt annat, väljer jag att tex. bli präst för katolska kyrkan måste jag acceptera att leva celibat, thats it och om man inte kan och ändå e med andra så bör man ta en riktig funderare, kanske bättre att sluta då att vara präst. Jag förstå om andra tycker det låter hårt, orättvist men jag kan inte ändra på mitt tycke.Det e liksom det jag tycker innerst innerst inne.Alltså jag gör massa saker som kanske inte anses som en "bra" kristen, det e jag väl medveten om men när det handlar om dem stora reglerna så måste man juh respektera det. Kan man inte det så kanske man ska byta eller göra en egen religion.....Tex. om jag som katolik vet att jag har "syndat" och ej biktar mig eller ångrar verkligen det jag gjort så kan jag inte bara "skita" i det å gå och ta nattvarden (vilka anledningar jag än har), jag får helt enkelt följa kyrkans regler....Men det e klart, man har alltid lätt att säga vad som bör och inte bör göras när man själv inte befinner sig i den situationen....Kram
    Amen!! Endelig et vetigt menneske som forstår.

Takk for ditt fine innlegg!!
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-17 23:04:22 följande:
    FS:>”Nei klart eg ik liker det..hallooo!!! ”Hallå hallå.>”Det er så motstriden når det kommer til Guds Ord. Eg er ik ute etter å følge menneskers lyster og innfall. Men følge Gud og Hans Ord.”Allt annat hade chockat mig. Som tur är har de flesta andra förnuftet i behåll och inser att det viktigaste är att vi behandlar varandra med respekt och vänlighet. Om jag inte skadar någon genom att dansa, lyssna på musik, bli förälskad eller vad så månde vara, så bör det givetvis vara okej. Att okända människor skrev annat i böcker för tusentals år sedan är i sammanhanget något sekundärt.>”Det der med Kain..undrer eg meg på oxo. Nyfiken som eg er skulle gjerne ha hatt svar på det. Men det er bare små flise detajer som ik er så viktig i mine øyner.”Men det är en liten detalj som skjuter ett av de vanligaste argumenten i sank. Om Gud har skapat flera män och flera kvinnor så kan man ju inte längre härleda heteronormativitet ur skapelsen. Eller hur?Och självklart saknas fortfarande svaret på varför Gud är emot homosexualitet. Men inget annat är väl att vänta?
    Så du merner eg ik har fornuften i behold for at eg velger å følge Gud i sted for verdens lyster og innfall?

Det innbærer ik å være respektløs da, men det var kanskje nytt for deg?
    Verden er bare opptatt av å gjøre som det passer, rett og galt er på god vei å viskes ut..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?