Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

markera skrev 2007-09-17 15:38:26 följande:
    Du är ju osannolik. Du som spyr galla över alla oss som har och är  feil enligt dig..
    Spyr galle over dere? Det er aldri min hensikt!! Eg sier at homosexualitet er galt. Men som eg har sagt til mindless: Vi har ik lov til å si at noe er synd!! Vi skal bare jatte/være enig med.
  • Free Spirit
    stina84 skrev 2007-09-17 15:20:53 följande:
    Free spirit: Trevligt att se dig med Tycker att det är så bra att du står på dig! Skulle nog sitta här natt som dag om jag han, men jag har ju en liten hemma med
    Takk for oppmuntringa!!

Ik alle har mulighet til å sitte å leke seg foran skjermen dagen rundt, det forstå!!
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 15:50:16 följande:
    Varför är det så otroligt viktigt för vissa sk kristna att påtala hur fel det är med homosexualitet?Avundsjuka?
    Det var jo en motsigelse! *Ler storligt!!

Hvordan kan en som ik innser at det en driver med er synd, bli fri?
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 15:59:34 följande:
    Som vanligt var det för utmanande att svara på frågan...
    utmanande? hva betyder det?

Eg har gitt svaret..hvorfor skulle vi være avundsjuka på noe vi vet er galt??
    Motsigende sier eg då!!
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 16:21:58 följande:
    Utmanande/challenging..vad du vill. Den stora frågan var ju ändå varför det är så viktigt för er sk kristna att påtala hur fel det är med homosexualitet? Ok, så vi kommer att brinna i helvetet eller whatever..vad bryr det er?
    Men kjære du!! Som kristen eller medmenneske for den skyld, så ønsker vi ingen til det grufulle sted. Du vill ik tro det, men eg sier det endå!!

Har selv lest om ei som ble tatt til helvete av Jesus selv for å hun skulle se realiteten av det og advare mennesker.

Selv vet eg at ei i min kirke har oxo opplevd noe lignende som ufrelst. Og har lest/hørt om flere med samme opplevele.

Helvete er å være for evig uten Gud, kan jo forstå at visse ik vil ha noe med han å gjøre, men det er bare mangel på kunnskap. For oss som har møt han og opplevd hans kjærlighet vill jo at alle andre skal få smake det samme. Ingen menneske er hel uten å ha invitert Gud inn i sitt hjerte.
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-09-17 16:36:31 följande:
    Åh...så det är naturligtvis av er stora kristna kärlek och godhet som ni ser er tvingade att konstant påtala vilka syndare vi är?Newsflash, i ert bigotta himmelrike vill vi inte vara, det finns en annan uppdaterad version som är bra mycket trevligare.
    Versjon?? Sukk!!
    Det finst bare en himmel og der sitter Gud på sin trone. Men om du/dere hadde kjendt Gud så hadde tonen vært en annen
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-17 18:05:10 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:30:28 följande:Så då möter du om med falskhet istället. Och varför sitter du då här och säger att man ska säga när något är galet, fel och syndigt? Hycklar du?
    Men hva med alle andre syndere/ufrelst då, skal man se ned på dem for de om, eg forundrer meg stort du påstår at du er kristen og sier at eg er en hykler? Du burde da vite at en kan elske synderen og hate synden.. Eg forstår meg ik på deg.

For min del så bor Gud innom meg og det betyr at eg har Hans kjærlighet med..og du vet jo at Gud elsker alle mennesker ubetinget..

Det virker for at det at eg er mot homofili blinder deg totalt..
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-17 18:47:50 följande:
    Free spirit:>”Spyr galle over dere? Det er aldri min hensikt!! Eg sier at homosexualitet er galt. Men som eg har sagt til mindless: Vi har ik lov til å si at noe er synd!! Vi skal bare jatte/være enig med.”Du brukar säga det ja, varpå jag påpekar att du givetvis har lov att säga i princip vad som helst. Men det att detta inte betyder att andra måste tycka att det är väluppfostrat, trevligt, klokt, givande eller tyda på genomtänkta åsikter.Och jag vet att jag inte kommer få svar, men jag gillar att med jämna mellanrum upprepa frågan: Varför tycker inte Gud om homosexualitet? Har han något skäl till att fördöma kärlek mellan människor så länge ingen skadas av det?
    Gud skapte menneske til mann og kvinne, til mann og kvinne skapte Han dem
  • Free Spirit
    elfling skrev 2007-09-17 19:43:57 följande:
    Har inte orkat läsa alla inlägg som skrevs sen jag gick och lade mig igår men jag har en fråga till Free Spirit, gudrun och ni andra med samma åsikter.Tror ni verkligen att Gud är en man (eftersom ni skriver Han) som sitter uppe i himlen och tittar ner på jorden? Tror ni att om det finns en Gud, att den tycker det spelar någon roll vem man blir kär i eller väljer att gifta sig/skaffa familj med? Är det verkligen det som är viktigt här i världen? Det finns ingen ondska i kärlek! Och bibeln är skriven av människor, precis som vi! Varför ska vi lyda någonting som skrevs av människor för flera tusen år sedan, när världen har utvecklats något så enormt sen dess? Homosexualitet har ALLTID funnits, det är bara att fler vågar vara öppna om det nu när det blir mer och mer accepterat.Jag tror, att om det finns något som skulle kunna kallas Gud så är det väl snarare det allt det övernaturliga i världen. Det är inte något väsen som sitter och gör regler för hur vi ska leva! Vi är levande och tänkande och vi gör som vi vill! Det finns ingenting som kan ändra på det!Så sluta kränka andra människor!
    I tilfelle du ik har fåttdet med deg:
    Her kommer den frafallne kirkes biblesyn til sin rett:

Gå ut i hele verden, lær alle menesker å leve slik dei vil, og be hver enkelt å finne sin vei til Gud. Pass på at ingen av dere får noen til å føle seg ringere eller tråkket på som følge av sin overbevisning. Og fremfor alt være tolerante.
    sannelig sannelig, sier jeg dere, at det du tror og hvordan du lever, spiller ingen rolle, så lenge du gjør det med et oppriktigt hjerte.

Da de dro fra de sted, ledet Jesus sine disipler til Jerusalem hvor de brøt brødet i andre etasje av klubbhuset. Der talte Han til dem igjen og sa: Jeg er en av veiene, en av sannhetene, og et av mange mulige liv. Om du er en god person på bunnen, er du godkjendt av meg. Om du velger å komme til Faderen (eller moderen om du foretrekker det) gjennom meg , er det kult. Gå nu ut å lev i henhold til det som føles fint for deg. Og det ble stor glede blandt disiplene.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 21:36:44 följande:
    Undrar om resonemanget även gäller satanister, massmördare och pedofiler.
    Godt spørsmål..
    Men som eg har sagt tildigere så har eg ik kjærlighet i meg selv til å elske alle mennesker.
    Men Gud bor i meg, og han elsker til og med dem.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?