• Blomman80

Ett år i september...

Sedan augusti/september 2006 har vi varit aktiva med att bli med barn. Men det har inte gått något vidare. Är väldigt regelbunden med mensen, nästan på klockslaget och känner verkligen när det är ÄL på gång. Men ändå så går det inte!
    Önskar att det skulle finnas en förklaring till detta! Vill veta varför det inte går, men är samtidigt rädd för att söka hjälp.
    I våras var jag till gyn och gjorde ett VUL för jag haft sånna ökade mensvärkar. Jag tog upp problemet med att bli gravid och hon sa att det hon kunde se såg allt bra ut. Men också att om vi ej blivit gravida till hösten så var vi varmt välkomna tillbaka. Nu är det snart höst och jag vill ringa tillbaka och be om hjälp. Önskar inget hellre än att bli gravid. Men det känns som ett stort misslyckande och att jag inte duger till nåt. Dessutom är jag rädd för det som kanske väntar.
    Vad tar de upp på första besöket??

En massa svammel, men är så less på att ha det så här. Varje månad som går, blir besvikelsen bara större och större!

• Svar på tråden Ett år i september...
  • SEW

Marge75, min fästman kan komma dit när han vill och kolla spermierna och sen så skickar dom en remiss direkt till utredning som gå snabbare än vanligt. Samma sak med ivf om det skulle behövas. Om så inte vorefallet skulle jag nog betala för privat såg att man kan få ivf på 3 månader då, absolut värt dom 3 försöken man kan få för runt 40 000 kr. Eller vad säger ni? Sen om man har regelbunden mens och får ÄL så kunde man ju få typ 3 försök för 25 ngnstans såg jag?

• Moln

Min gynekolog sa att utredningen skulle gå snabbt, tyvärr frågade jag inte vad som menades med snabbt... Ja, ja vi får väl se, nu är det igång i alla fall

• Dofsing

I dag har min man varit och lämnat in sitt spermaprov. Så nu kan vi bara vänta på alla provsvar. Tror att mina provsvar kommer innan min mans, förhoppningsvis redan om en vecka.

• Moln

Min man har tid nästa vecka för spermaprov. Gynekologen sa att det kunde ta en hel månad för det provet.. Jag tror dock att felet ligger hos mig om det är ngt fel. Nää, nu vill jag har barn. Helst igår.

• Dofsing

Fick precis resultatet av mitt blodprov som togs mellan ÄL och BIM. Det var riktigt bra. 36,5 och ska vara över 30. Det betyder att jag har normal ägglossning. Känns skönt!
    Nu ska vi bara invänta min mans spermieprover. Kommer om ca 3-4 veckor.

• Moln

Drar igång den här tråden.... Hur går det för alla?

• Blomman80

Åhh, vad roligt att någon skriver!
    Här trodde jag minsann att det gick vägen denna gång. Fick en pytteblödning exakt en vecka efter ÄL. Nidis trodde jag ju på. Idag fick jag en fruktansvärt strak mensvärk å så kom det lite blod. Men inte mycket mer. Mensen är väl antagligen på g, dock två dagar för tidigt.
    Har inte hört nåt om utredningen. Men det var ju bara 1,5 v sen vi skickade in papperna.
    Hur går det för dig???

• Dofsing

Blomman80:
    Ge inte upp redan! Det låter ju verkligen som att du kan vara gravid. En nidblödning är ju ett mycket positivt tecken. Man kan ju faktiskt ha en liten blödning i samband med mensen fastän man är gravid. Jag håller alla tummar och tår för dig!
    Hur ser det ut i dag? Blöder du fortfarande?

• Blomman80

Hej Dofsing och tack för ditt pepp! Tyvärr kom mensen imorse... suck och stön!
    Väntar ni fortfarande på spermaprovet?

• Dofsing

Nej, va tråkigt! Jag som höll tummarna så hårt!

Jo, vi väntar fortfarande på resultatet på spermaprovet. Det har nu gått 2 veckor så det kommer nog att ta två veckor till innan vi får veta något.

Svar på tråden Ett år i september...