• Blomman80

Ett år i september...

Sedan augusti/september 2006 har vi varit aktiva med att bli med barn. Men det har inte gått något vidare. Är väldigt regelbunden med mensen, nästan på klockslaget och känner verkligen när det är ÄL på gång. Men ändå så går det inte!
    Önskar att det skulle finnas en förklaring till detta! Vill veta varför det inte går, men är samtidigt rädd för att söka hjälp.
    I våras var jag till gyn och gjorde ett VUL för jag haft sånna ökade mensvärkar. Jag tog upp problemet med att bli gravid och hon sa att det hon kunde se såg allt bra ut. Men också att om vi ej blivit gravida till hösten så var vi varmt välkomna tillbaka. Nu är det snart höst och jag vill ringa tillbaka och be om hjälp. Önskar inget hellre än att bli gravid. Men det känns som ett stort misslyckande och att jag inte duger till nåt. Dessutom är jag rädd för det som kanske väntar.
    Vad tar de upp på första besöket??

En massa svammel, men är så less på att ha det så här. Varje månad som går, blir besvikelsen bara större och större!

• Svar på tråden Ett år i september...
  • Dofsing

Här är en tjej till som ska starta sin utredning. Jag ska dit redan på onsdag. Har precis som många av er regelbunden ägglossning och mens. Kan nästan sätta klockan på mensen.
    Känner mig lite nervös inför utredningen, både inför undersökningen (gör det ont?) och för resultatet av utredningen.
    Är det någon av er som vet om mannen måste lämna spermieprov på sjukhuset eller om han får göra det hemma? Det är nog inte helt lätt att göra det på ett sjukhus under press..

• Namaste72

Dofsing: Välkommen! Min man har fått lämna på sjukhuset/labbet båda gångerna. Han tyckte det var lite skämmigt, speciellt när han vandrade med röret till receptionen. Om din man är orolig så erbjud honom att byta med dig (gynundersökning, blodprov etc), han får ju göra allt det roliga!

Var ska du göra utredningen?

• epa77

Min sambo fick "fixa" provet hemma och sedan åka till sjukhuset för att lämna in det. Fick inte vara mer än en timme gammalt.

• Hallonbusken

Samma här som för dig, epa77. Han tog burken innanför tröjan och körde iväg mot staden och sjukhuset. Har för mig att han hade bokat att han skulle komma en viss dag och inom en viss tid, bara för att säkerställa att de hade tid att ta sig an provet - hållbarheten är ju något begränsad ...

• Blomman80

Dofsning, Lycka till på onsdag! Berätta gärna för oss här inne vad som hände på ditt första möte!

• Moln

Ska med iväg på onsdag- Lycka till, till oss...

• Namaste72

Vi hade mer än två timmar till SU, därför fick vi göra provet där.

Lycka till alla som ska på utredningsbesök. Skriv gärna ner frågor för det blir mycket första ggn. Och se till att gyn skickar remiss för IVF direkt, eftersom väntetiden är så lång.

• Blomman80

Moln, lycka till till er med! Jag önskar att vårt första besök också kunde vara imorgon med, väntan känns lång fast bara en vecka gått (knappt).

• ellan1

Hoppas era utredningsbesök går bra idag Dofsing och Moln!

Svar på tråden Ett år i september...