• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • skrattigtjej
    Janssonkatten skrev 2007-01-19 15:31:19 följande:
    Det låter jättebra!Fortsätt åt det hållet så ska du se att du tappar i vikt nått otroligt!
    haha gör jag

Ja ska ställa mej på vågen imon torr ja =)
    Emmy
  • Fjällräven

Kunde inte hålla mig från vågen(är inne på tredje dagen), hade gått ner -1,9kg Jag vet ju att det är bara vatten men det är så roligt när det går åt rätt håll på vågen!

Ser framemot när jag får väga mig "på riktigt"!

• Janssonkatten

grattis alla ni som går ner i vikt!

Och kämpa vidare ni andra så ska ni se att det kommer!!

• skrattigtjej
    Janssonkatten skrev 2007-01-20 10:04:59 följande:
    grattis alla ni som går ner i vikt!Och kämpa vidare ni andra så ska ni se att det kommer!!
    hehe

ja vägde mej aldrig idag heller ju :-/

ahhh ja måste köpa en våg.... ska väga mej varje morgon då... elle kväll?
    vilket e bäst=

krama

ps jag äter BARA KNÄCKEBRÖD PÅ MORNEN NU MERA
    Emmy
  • Janssonkatten

det är bäst att väga sig en gång i veckan, eftersom man ibland går upp i vikt. Man tappar motivationen om man ser motgångar, så 1 gång i veckan. Och man väger som minst på morgonen =)

• skrattigtjej
    Janssonkatten skrev 2007-01-20 19:37:46 följande:
    det är bäst att väga sig en gång i veckan, eftersom man ibland går upp i vikt. Man tappar motivationen om man ser motgångar, så 1 gång i veckan. Och man väger som minst på morgonen =)
    hehe =) tack för tipset..
    jasså gör man?
    ska man väga sej på mornen då elle
    Emmy
  • Janssonkatten

Jag väger mig bara på morgonen =)

Vet ni brudar! Jag står still på min vikt sen i mitten av veckan. Egentligen inte så konstigt eftersom det inte finns så mycket att ta från, men mitt midjemått:

Det har minskat med hela 11 cm sen nyårsafton!! Blev helt häpen i morse när jag såg mig i spegeln och där stod en med platt mage! midjemåtet har krympt till hela 66cm.

Allt tack vare ändrade matvanor! GI-metoden är det bästa som hänt mig =)

• pasu77

Neeeeeeej!!! Jag vägde mig nyss och har gått UPP ett kilo...snyft!
    Bara att ta nya tag och försöka igen. Jag har sträckt mig i ryggen (???!!!... eller vad det nu kan vara...det gör ONT...) så jag har inte kunnat promenera sedan i torsdags så jag hoppas att det bara är det som är orsaken till att jag gått upp.

• skrattigtjej
    Janssonkatten skrev 2007-01-21 11:45:33 följande:
    Jag väger mig bara på morgonen =)Vet ni brudar! Jag står still på min vikt sen i mitten av veckan. Egentligen inte så konstigt eftersom det inte finns så mycket att ta från, men mitt midjemått:Det har minskat med hela 11 cm sen nyårsafton!! Blev helt häpen i morse när jag såg mig i spegeln och där stod en med platt mage! midjemåtet har krympt till hela 66cm.Allt tack vare ändrade matvanor! GI-metoden är det bästa som hänt mig =)
    Va hjälper verkligen gi metoden?
    Men alltså ja får sådana där medlems mail typ från gi :S
    ja fatta noll liksom

jag fundera på att börja med gi faktiskt ändå
    Just nu ha ja ätit knäcke bröd mesta dels av dagarna till frukost med ost dock 17% lig...
    och falukorv med mackaroner idag (inte mkt åt jag inte)

Jag e häpnads värt mycket mätt    konstigt nog

MEN INGET SOCKER SUG.. KANSKE JAG HAR TUR ATT MIN PCO KANSKE ÄR MILDARE ELLE BORTA NU???
    Emmy
  • Janssonkatten

skrattigtjej

det jag har förstått från gi metoden är att portionerna (kött/fisk) man äter ska vara som handflatan utan fingrar till storlek och tjocklek. Altså ca 1 kvadrat dm som är 1-2 cm tjock. Resten fyller man upp med bönor, linser eller ärtor.

slopa brödet helt och ät omelett i stället =) skippa även mjölkprodukter i 2 veckor så ska du se att du rasar =)

köp boken "naturligt slank" fedons kokbok eller nått sånt. Finns på adlibris och den är KANON!

pasu77
    det gör inget om man går upp lite, det gör man ibland! du kommer gå ner det lika fort igen!

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek